Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.01.2008 - 17:00
door Paul
Maar zet er alsjeblieft geen 8000k xenon in. Ongelooflijk ordinair en hoort op een GOLF2 met aftermarket xenon!
Geplaatst: 23.01.2008 - 21:54
door Fiedeljepper
Nou, ze zitten erin hoor. 8000 K. Echt geen sjonnie-look hoor. Wit met een vleugje blauw, heeel subtiel. Bovendien 18 maanden garantie op de lampjes via
www.xenonlamp.nl
Dat noem ik nog eens service. En gelukkig is er electrisch niets mis met de verlichting van mijn auto. Lampjes erin en voila, klaar. Het is alleen een enorm priegelwerk met die 6*torx schroefjes.
ik ben blij.
Geplaatst: 23.01.2008 - 22:58
door Frumpy
En maar 2.800 Lumen, bijna de laagste lichtopbrengst die in het lijstje van xenonlamp wordt vermeld.
Of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit?
Geplaatst: 24.01.2008 - 20:16
door Fiedeljepper
Er zullen vast mensen zijn die beweren dat het een stuk minder opbrengst heeft, echter ik kan daar niets van zien. Het is heus geen KLPD-blauw,...nogmaals, erg subtiel en zeer aangenaam. Verder heeft het ruim voldoende licht opbrengst. Ik kan me ook voorstellen dat voor de mede weggebruikers minder opbrengst ook minder irritant is (vooral tegenliggers). Het is een kwestie van smaak, maar ik ben zeeeeeer tevreden.
1 ding is nog niet goed; 1 van de nieuwe lampjes heeft een storing (flikkert en valt af en toe even uit, en heeft een iets afwijkende kleur), dus die ga ik ruilen, maar met 18 maanden garantie is dat natuurlijk geen probleem. Het is trouwens de kant die eerst in orde was. Ouwe lampje erin en probleem is weg (alleen de verkeerde kleur nu).
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:15
door Frumpy
Heb jij ook die stadslichtlampjes van hun?
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:19
door bart simpson
Fiedeljepper schreef:Nog een mooi verhaal. De dealer beweert dat ik bi-xenon-lampjes moet hebben, en dat terwijl ik groot-licht gewoon in een aparte Halogeen-lamp ernaast heb zitten. Ik denk dat de dealer in dit geval de plank volledig mis-slaat. Voor zover mijn kennis reikt betekend Bi-Xenon dat het een lampje betreft die groot-licht én dim-licht in 1 heeft. Dat is zoals ik schreef bij mij dus echt niet het geval.
de dealer snapt er overduidelijk een stuk meer van dan jij...
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:23
door Fiedeljepper
bart simpson schreef:Fiedeljepper schreef:Nog een mooi verhaal. De dealer beweert dat ik bi-xenon-lampjes moet hebben, en dat terwijl ik groot-licht gewoon in een aparte Halogeen-lamp ernaast heb zitten. Ik denk dat de dealer in dit geval de plank volledig mis-slaat. Voor zover mijn kennis reikt betekend Bi-Xenon dat het een lampje betreft die groot-licht én dim-licht in 1 heeft. Dat is zoals ik schreef bij mij dus echt niet het geval.
de dealer snapt er overduidelijk een stuk meer van dan jij...
Juist, leg jij het me dan eens uit, want er zitten dus daadwerkelijk geen bi-xenon-lampen in (in tegenstelling tot wat de dealer zegt).
Bi-xenon is echt dimlicht en groot-licht in 1 xenonlamp (dat heb ik dus niet want ik heb groot-licht apart met een halogeenlamp)
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:24
door Fiedeljepper
Frumpy schreef:Heb jij ook die stadslichtlampjes van hun?
Ik heb wel groot-licht h7 gekocht bij hun, in een bijpassende licht-kleur.
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:29
door bart simpson
Fiedeljepper schreef:bart simpson schreef:Fiedeljepper schreef:Nog een mooi verhaal. De dealer beweert dat ik bi-xenon-lampjes moet hebben, en dat terwijl ik groot-licht gewoon in een aparte Halogeen-lamp ernaast heb zitten. Ik denk dat de dealer in dit geval de plank volledig mis-slaat. Voor zover mijn kennis reikt betekend Bi-Xenon dat het een lampje betreft die groot-licht én dim-licht in 1 heeft. Dat is zoals ik schreef bij mij dus echt niet het geval.
de dealer snapt er overduidelijk een stuk meer van dan jij...
Juist, leg jij het me dan eens uit, want er zitten dus daadwerkelijk geen bi-xenon-lampen in (in tegenstelling tot wat de dealer zegt).
Bi-xenon is echt dimlicht en groot-licht in 1 xenonlamp (dat heb ik dus niet want ik heb groot-licht apart met een halogeenlamp)
als je dealer dat niet gered heeft ga ik die poging niet eens wagen.
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:32
door Fiedeljepper
Nou ja zeg,...we kunnen mekaar toch helpen hier ofniet?
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:41
door Frumpy
Fiedeljepper schreef:Nou ja zeg,...we kunnen mekaar toch helpen hier ofniet?
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Nou, eerlijk gezegd is het mij ook niet duidelijk. Bij Bi-xenon zouden er inderdaad 2 branders in 1 fitting moeten zitten.
Maar wat ik bij groot licht denk te zien is dat ter ondersteuning van de H7 lamp de Xenonlamp mee gaat branden, waarbij bij de Xenon lamp automatisch een soort afschermimgsklep wegdraait?
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:47
door Fiedeljepper
Nou goed, ik ben ook de weg kwijt, maar ik heb in ider geval een identieke lamp terug gekocht als dat eruit kwam, alles werkt prima, dus het zal allemaal wel kloppen zo. Wat ik wel zie is dat de xenon-verlichting bij groot-licht iets omhoog beweegt, en samen met de h7 halogeen brandt.
Geplaatst: 24.01.2008 - 23:16
door Paul
Klopt hij gaat omhoog!
Maar maak eens een foto van origneel en die 8000k van je, als je die ene lamp er in hebt gedaan.
Ben wel benieuwd
Geplaatst: 25.01.2008 - 00:54
door Fiedeljepper
Wat voor foto moet ik voor je maken?? Wegbeeld of foto van de voorkant? Ik heb namelijk geen 2 werkende originele lampen meer. Ik kan wel van de huidige situatie (1 originele en 1 vervangen lamp) een foto naar wens maken.
Zeg het maar.
Geplaatst: 27.01.2008 - 11:43
door Frumpy
Zijn er bij het demonteren van de Xenon nog speciale aandachtspunten? Loskoppelen van de accu, zodat je niet geroosterd kunt worden door hoogspanning?
Pakkingen/rubberen ringen die vervangen moeten worden?
Geplaatst: 27.01.2008 - 13:25
door Fiedeljepper
Frumpy schreef:Zijn er bij het demonteren van de Xenon nog speciale aandachtspunten? Loskoppelen van de accu, zodat je niet geroosterd kunt worden door hoogspanning?
Pakkingen/rubberen ringen die vervangen moeten worden?
Ik heb geen pakkingen vervangen, wellicht dat het aan te bevelen is, maar ik vond ze er nog prima uit zien. Verder heb ik geen accu losgekoppeld, maar heb ik de stekker van de hoogspannings-unit losgetrokken.
Wat wel lastig is, is dat je de lamp door een gat steekt waar allemaal stalen stripjes in zitten. Die stripjes wijzen richting het koplamglas, dus wanneer je de lamp eruit trekt, trek je tegen de richting van de stripjes in, waardoor de lamp blijft haken. Ik weet niet hoe het anders moet dan gewoon doortrekken. Met monteren van de nieuwe lamp duw je van tevoren de stripjes weer goed. Hun functie is volgens mij het centraal positionneren van de lamp in het montage-gat. Je hebt alleen ontzettend weinig ruimte om te werken, zeker als je grote handen hebt zoals ik. Tevens kun je aan de passagiers-kant de vul-hals van het ruitewisser-vaatje eenvoudig weghalen, waardoor deze kant ook de makkelijkst bereikbare kant wordt. Aan de bestuiurders-kant zit het luchtfilter onhandig in de weg. In ieder geval heb je kleine torx-sleuteltjes nodig.
Het is zeker te doen.
Misschien dat iemand een idee heeft hoe het beter kan.