Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.02.2008 - 09:12
door edraket
Misschien is het mij ontgaan, maar ik heb nergens gelezen of je zelf ook een probleem met het vliegwiel hebt Alex. Is ie stuk?
Geplaatst: 07.02.2008 - 20:07
door Gast
edraket schreef:Misschien is het mij ontgaan, maar ik heb nergens gelezen of je zelf ook een probleem met het vliegwiel hebt Alex. Is ie stuk?
Koppeling zit er denk ik aan te komen, pedaal hoog en ietwat aan de zware kant.
Dus ik ben mij aan het oriƫnteren.
Nee, ik heb geen last met het dualmass vliegwiel.
Maar als ik alles los heb (dag sleutelen) ga ik niet bezuinigen op een vliegwiel.
Voornamelijk vanuit Amerikaanse sites wordt geadviseerd om ook het vliegwiel te vervangen.
Ze hebben het daar over een levensduur van 80 tot 100.000 miles.
Op het Forum kom ik uit op km-standen tussen de 180 en 250.000 km.
Ik heb geen zin om over een half jaar weer die bak er achter weg te sleutelen.
Dan maar in 1 x goed. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Geplaatst: 08.02.2008 - 20:53
door joostb
Koppeling zit er denk ik aan te komen, pedaal hoog en ietwat aan de zware kant.
Dus ik ben mij aan het oriƫnteren.
Nee, ik heb geen last met het dualmass vliegwiel.
Maar als ik alles los heb (dag sleutelen) ga ik niet bezuinigen op een vliegwiel.
Voornamelijk vanuit Amerikaanse sites wordt geadviseerd om ook het vliegwiel te vervangen.
Ze hebben het daar over een levensduur van 80 tot 100.000 miles.
Op het Forum kom ik uit op km-standen tussen de 180 en 250.000 km.
Ik heb geen zin om over een half jaar weer die bak er achter weg te sleutelen.
Dan maar in 1 x goed. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
_________________
V70 Bi-Fuel 2002
Mijn idee!
Misschien komt het er bij mij ook wel aan, want ik heb toch altijd zo'n
moeite om zonder schokken weg te rijden (ik moet er altijd bij nadenken en op letten , het gaat niet vanzelf)
Het is of de koppeling of het is misschien de gasklep die eraan komt.
Geplaatst: 08.02.2008 - 21:49
door Oceanracer
joostb,
Het schokken/inhouden van de motor heb ik bij mijn V70 heb ik opgelost met een nieuwe ETM. Maar het probleem met het vliegwiel staat daar natuurlijk los van. Om soepel weg te rijden, laat ik de koppeling op komen tot het aangrijpingspunt, geef wat gas bij, trap koppeling een fractie dieper in en laat daarna de koppeling weer opkomen. Na wat oefening kost het niet meer tijd dan "normaal" optrekken. Hiermee wordt het vliegwiel ontlast en is vervangen (nog) niet noodzakelijk.
Geplaatst: 08.02.2008 - 22:42
door joostb
Klopt dat je op deze manier soepel kan wegrijden maar ik heb al in veel auto's gereden en ik heb er nog nooit over na te hoeven denken, het is altijd automatisme geweest, maar ik heb begrepen dat het toch wel een volvo kwaal is.
Geplaatst: 08.02.2008 - 23:04
door steven460
laat ik de koppeling op komen tot het aangrijpingspunt, geef wat gas bij, trap koppeling een fractie dieper in en laat daarna de koppeling weer opkomen
Dat is de methode idd. 's ochtends met een slaap kop gaat dat soms wel mis

Ziet er zo knullig uit om zo houterig weg te rijden :oops:
Geplaatst: 04.03.2008 - 20:20
door Wolfs XC
Zit er in een XC70 2.5T uit 2003 ook een dual mass vliegwiel?
Geplaatst: 05.03.2008 - 19:17
door Gast
V70-D5 schreef:Zit er in een XC70 2.5T uit 2003 ook een dual mass vliegwiel?
Ja.
Of ben je nu niet blij.

Geplaatst: 05.03.2008 - 21:33
door Wolfs XC
AlexV70 schreef:V70-D5 schreef:Zit er in een XC70 2.5T uit 2003 ook een dual mass vliegwiel?
Ja.
Of ben je nu niet blij.

Was inderdaad blijer geweest als het er niet in had gezeten ja. Maar ja, don't shoot the messenger

Geplaatst: 06.03.2008 - 19:41
door joostb
En alex hoe staat het er nu voor met de aanschaf cq het erin zetten
van een nieuwe koppeling + vliegwiel??
Geplaatst: 06.03.2008 - 21:50
door Gast
Hij is er nog niet aan toe!
En.......... ik ben bezig met een andere Volvo. V70 of XC70 - 2005.
Als dat niets wordt, dan zien we wel weer.
Geplaatst: 07.03.2008 - 21:38
door joostb
succes met het zoeken!