Geplaatst: 30.01.2008 - 19:44
het is natuurlijk mooier te zeggen dat je een eigen motor hebt... 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
er staat toch Volvo op? dat is voor mij afdoend "bewijs"TaxiGilbert schreef:het is natuurlijk mooier te zeggen dat je een eigen motor hebt...
volgens mij haal je niet zo veel extra meer uit die motor. Heico weet er 460NM en 200PK uit te halen met dan heb je ook wel het maximale behaald denk ik..Maurice Pierik schreef:Een 4 cilinder 2.2 diesel? Dat klinkt -wederom- als een PSA diesel. De 2.2HDi bestaat immers al. Verdwijnt dan de D5 in de kleine Volvo's?
De D5 kan trouwens ook wel weer een vermogensimpuls krijgen, want met maximaal 185pk kan Volvo niet bieden wat de concurrenten wel kunnen. Zeker bij de V70/XC70/S80/XC90 helemaal geen overbodige optie.
Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet.Live schreef:volgens mij haal je niet zo veel extra meer uit die motor. Heico weet er 460NM en 200PK uit te halen met dan heb je ook wel het maximale behaald denk ik.. gewoon V6 3.0 Biturbo diesel lijken mij de magische woorden.
en nu doodbelast door onze overheidLive schreef:V12 van audi er sterk.. maar weinig verkocht. Wel imago opkrikker vant merk
Rica 460 Nm en 226pk. Volvo heeft in mei 2007 aangegeven dat ze geen nieuwe motor gaan ontwikkelen maar inderdaad de D5 185 nog gaan opschroeven. Maar misschien door de milieuhype dat ze nu met een 2.2 bezig zijn?Live schreef:volgens mij haal je niet zo veel extra meer uit die motor. Heico weet er 460NM en 200PK uit te halen met dan heb je ook wel het maximale behaald denk ik..
Ja ho ho... dat is voor Nederland neem ik aan? Het land waar volvo het grootste marktaandeel heeft buiten zwedenbart simpson schreef:Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads
Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.
die motor is er al jaren voor de XJkmser schreef:"Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet."
Die motor komt er voor de XJ en de XF.
Ja, die vergelijking loopt even helemaal spaak hier, want een V70 heeft helemaal niets te maken met een X5.bart simpson schreef:Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads
Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.
Ja, maargoed, tegenwoordig moet je ook geen scheet teveel laten, want alles wordt belastbart simpson schreef:en nu doodbelast door onze overheid
Ik bedoel dat deze motor er komt met meerfazige drukvoeding en ongeveer 250 pk.bart simpson schreef:die motor is er al jaren voor de XJkmser schreef:"Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet."
Die motor komt er voor de XJ en de XF.
Ik suggereerde dat ook niet, ik schetste een marktsegment V70 >(S80/XC70) > XC90 in relatie 5 Serie >(X3) > X5.eXite schreef:Ja, die vergelijking loopt even helemaal spaak hier, want een V70 heeft helemaal niets te maken met een X5.bart simpson schreef:Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads
Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.
V(/XC)70 -> 5 serie touring
S80 -> 5 serie
XC90 -> X5