Pagina 2 van 4

Geplaatst: 30.01.2008 - 19:44
door TaxiGilbert
het is natuurlijk mooier te zeggen dat je een eigen motor hebt... :)

Geplaatst: 30.01.2008 - 19:46
door bart simpson
TaxiGilbert schreef:het is natuurlijk mooier te zeggen dat je een eigen motor hebt... :)
er staat toch Volvo op? dat is voor mij afdoend "bewijs"

Geplaatst: 30.01.2008 - 19:48
door +++t blijft behelpen+++
het bericht is ook nogal vaag
200 pk met 2 turbo's ipv van 185 vind ik niet spectaculair

Geplaatst: 30.01.2008 - 20:17
door Live
Maurice Pierik schreef:Een 4 cilinder 2.2 diesel? Dat klinkt -wederom- als een PSA diesel. De 2.2HDi bestaat immers al. Verdwijnt dan de D5 in de kleine Volvo's?

De D5 kan trouwens ook wel weer een vermogensimpuls krijgen, want met maximaal 185pk kan Volvo niet bieden wat de concurrenten wel kunnen. Zeker bij de V70/XC70/S80/XC90 helemaal geen overbodige optie.
volgens mij haal je niet zo veel extra meer uit die motor. Heico weet er 460NM en 200PK uit te halen met dan heb je ook wel het maximale behaald denk ik..
gewoon V6 3.0 Biturbo diesel lijken mij de magische woorden.
V12 van audi er sterk.. maar weinig verkocht. Wel imago opkrikker vant merk

Geplaatst: 30.01.2008 - 20:21
door bart simpson
Live schreef:volgens mij haal je niet zo veel extra meer uit die motor. Heico weet er 460NM en 200PK uit te halen met dan heb je ook wel het maximale behaald denk ik.. gewoon V6 3.0 Biturbo diesel lijken mij de magische woorden.
Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet.
Ben wel nieuwsgierig, hoeveel van die Heicomotoren zullen de 500.000 kilometers gaan halen?
Live schreef:V12 van audi er sterk.. maar weinig verkocht. Wel imago opkrikker vant merk
en nu doodbelast door onze overheid

Geplaatst: 30.01.2008 - 20:45
door jozic
Live schreef:volgens mij haal je niet zo veel extra meer uit die motor. Heico weet er 460NM en 200PK uit te halen met dan heb je ook wel het maximale behaald denk ik..
Rica 460 Nm en 226pk. Volvo heeft in mei 2007 aangegeven dat ze geen nieuwe motor gaan ontwikkelen maar inderdaad de D5 185 nog gaan opschroeven. Maar misschien door de milieuhype dat ze nu met een 2.2 bezig zijn?

http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=776

Geplaatst: 30.01.2008 - 21:58
door eddy3
Komt zeker een upgrade van de D5;van ong. 230pk.Staat ook vast :2.2 HDI van PSA ;vermoedelijk al in XC 60;zeker in nieuwe S60.Tenslotte moet die nieuwe 3.0L6 er toch eens aan gaan komen,waar al zo lang over wordt bericht!!Als deze niet komt,zullen ze nooit hun doel bereiken,nl in 1 adem worden genoemd met de grote 3 uit germany!!Op hoop van zege!

Geplaatst: 30.01.2008 - 22:08
door bart simpson
Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads

Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.

Geplaatst: 31.01.2008 - 07:33
door V480-S60
Ja eddy3, wel alles in perspectief willen zien. 8)

De autobladen willen ons wel doen geloven dat de "Grote 3" zoveel betere motoren hebben. In de praktijk blijkt dus dat het "lagere" vermogen van de Volvo-motoren vaker verkocht wordt.

Natuurlijk is het leuk een vlaggenschip met een zeer grote motor te hebben, maar als je het reeel bekijkt worden die maar mondjesmaat verkocht.
Het gros gaat toch voor de mindere motoren. Juist omdat die al voldoende zijn in de praktijk.

Geplaatst: 31.01.2008 - 07:50
door bart simpson
60% van Audi's diesels in de A6 zijn 2.0D's

Geplaatst: 31.01.2008 - 09:43
door MDA
bart simpson schreef:Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads

Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.
Ja ho ho... dat is voor Nederland neem ik aan? Het land waar volvo het grootste marktaandeel heeft buiten zweden ;-)

En over die twinturbo: Ik vind het een heel logisch plan om de D5 hiermee te gaan vervangen: een kleinere, lichtere motor (dus lichtere auto, dus betere prestaties), met 2 kleinere turbo's (minder 'lag', meer vermogen over het gehele toerental), en met een vermogen die zeer vergelijkbaar is met een D5 (2.2 is niet zoveel minder dan 2.4/2.5 en Toyota haalt ook 177 pk uit een 2.2 diesel blok).

Dan zou de range er als volgt uit zien:

1.6D
2.0D
2.2D (twin turbo)
en misschien dan een D5 met 200+ pk erboven, of inderdaad die lang verwachtte 3.0l D6 (ook twinturbo).

Lijkt me mooi toch?

Geplaatst: 31.01.2008 - 13:16
door kmser
"Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet."

Die motor komt er voor de XJ en de XF.

Alle logica (en mijn bronnen) zegt ook dat volvo de 2.2HDI van PSA zal gerbruiken, eventueel wel in een licht angepaste versie. Als de d5 dan wil voortbestaan zal die meer vermogen en koppel nodig hebben.

Geplaatst: 31.01.2008 - 14:51
door bart simpson
kmser schreef:"Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet."

Die motor komt er voor de XJ en de XF.
die motor is er al jaren voor de XJ

Geplaatst: 31.01.2008 - 15:03
door Fredhead
D5 met 2 turbo's lijkt mij ook wel een apart idee

Geplaatst: 31.01.2008 - 16:39
door eXite
bart simpson schreef:Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads

Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.
Ja, die vergelijking loopt even helemaal spaak hier, want een V70 heeft helemaal niets te maken met een X5.

V(/XC)70 -> 5 serie touring
S80 -> 5 serie
XC90 -> X5
bart simpson schreef:en nu doodbelast door onze overheid
Ja, maargoed, tegenwoordig moet je ook geen scheet teveel laten, want alles wordt belast ;)

Geplaatst: 31.01.2008 - 16:43
door kmser
bart simpson schreef:
kmser schreef:"Men kan bij PSA zo die 2.7V6D met 2 turbo's pakken, dat ding weegt alleen zoveel meer dat de kg/pk verhouding gelijk blijft tegen een hogere CO2 uitstoot, dat wordt hem daardoor dus ook niet."

Die motor komt er voor de XJ en de XF.
die motor is er al jaren voor de XJ
Ik bedoel dat deze motor er komt met meerfazige drukvoeding en ongeveer 250 pk.

Geplaatst: 31.01.2008 - 17:29
door bart simpson
eXite schreef:
bart simpson schreef:Volvo verkocht 7500 grote Volvo's (V70/XC70/S80/XC90) in 2007
BMW 2300 stuks 5 series + 1900 X3-en en X5-en
Mercedes 1800 stuks E-klasse + 862 ML-en
Audi 4200 stuks A6/Allroads

Ze zouden per stuk graag in een adem genoemd willen worden met Volvo.
Ja, die vergelijking loopt even helemaal spaak hier, want een V70 heeft helemaal niets te maken met een X5.

V(/XC)70 -> 5 serie touring
S80 -> 5 serie
XC90 -> X5
Ik suggereerde dat ook niet, ik schetste een marktsegment V70 >(S80/XC70) > XC90 in relatie 5 Serie >(X3) > X5.

In de jou voor ogen staande vergelijking ((S80/V70/XC70) doet Volvo in NL +/- 6500 eenheden tegen +/- 2300 BMW 5 series en 1850 E Klasses, die Duitsers dromen van dit soort aantallen in Nederland.

Geplaatst: 01.02.2008 - 03:14
door eXite
Denk dat prijs daarbij de doorslag gevende factor is. Duitsers zijn in Nederland niet te betalen, men neemt het tekort aan pk's dan wel voor lief.

Geplaatst: 01.02.2008 - 19:20
door Hans
En die net iets goedkopere 2.0 past meestal ook net effe wat beter in het leasebudget.

Geplaatst: 01.02.2008 - 21:15
door Richard
Lijkt mij ook doorslaggevend inderdaad.