Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.03.2008 - 21:25
door silverado
295.000 km met de eerste verstuivers.
Geplaatst: 18.01.2010 - 22:06
door riny
265.000 km met eerste verstuivers
Geplaatst: 18.01.2010 - 22:15
door toppertje
392.000km eerste verstuivers.
Geplaatst: 19.01.2010 - 08:13
door JSS
Oceanracer schreef:Van die paar keer dat ik in een D5 heb gereden, vond ik persoonlijk dat ik wat langer moest starten dan bij mijn VW TDI.
Dat is inderdaad het duidelijkst merkbaar qua starten. Bij een VAG TDI moet hij eigenlijk altijd écht direct aanslaan, terwijl je een D5 een ronde hoort maken, een halve seconde of zo. Verschilt dus per motortype. Dit heeft volgens mij te maken met het soort startmotor en de overbrenging van de startmotor naar de motor zelf, m.a.w. hoeveel slagen heeft de startmotor nodig.
Geplaatst: 19.01.2010 - 19:46
door GerardV70
287.000 km met de eerste verstuivers en in één tik lopen
Geplaatst: 19.01.2010 - 20:00
door Drs Tromp
De V70 waar ik ben wezen kijken en rijden 'pakte'naar mijn mening niet snel genoeg, maar dit kan dus op defecte injectoren duiden?
Geplaatst: 19.01.2010 - 20:18
door BlackcurrantV70
Mij is door een ander forumlid verteld dat de nieuwe motoren vanaf MY06 iets langer nodig hebben om aan te slaan, dit ervaar ik met de mijne ook.
Heb nu amper 67000km, starten met de afgelopen koude duurde ongeveer 2, max 3 sec, hiermee bedoel ik het starten, niet het voorgloeien.
Geplaatst: 19.01.2010 - 21:17
door Drs Tromp
Maar dit was een auto uit april 2004, en als ik hem vergelijk met de bezorgbus bij mijn werk slaat die een stuk sneller aan. En dat is een Opel...
Geplaatst: 19.01.2010 - 22:20
door Rippie V70
Mijn 2.4D uit dec 2004 (MY2005 184dkm)heeft ongeveer drie slagen nodig, maar ik vind wel dat de startmotor traag "opstart"
Dit is niet typerend voor mijn auto, maar dat hadden alle V70 en S60 modellen waarin ik heb proefgereden voor ik deze kocht.
Soms slaat hij direct weer af, maar dan gloei ik even opnieuw (1 sec)en dan start hij dan soepel.
Geplaatst: 26.01.2010 - 09:19
door riny
de verstuivers zijn vervangen 2 waren er stuk en starten dus heel slecht en de laatste natuurlijk helemaal niet .Ik heb ze meteen allemaal laten vervangen en dus in een keer goed kosten 1936,00 euri bij kuyk volvo dealer.Over het starten er is een verschil tussen tdi en de installatie van de volvo ,de volvo moet eerst druk opbouwen alvoorns hij kan starten vandaar de het aantal wentelingen van de krukas .Is een van de verstuivers of leiding lek dan word er geen druk opgebouwd dus ook niet gestart de druk kamers lopen in ongeveer 12 uur leeg vandaar dat dit euvel altijd na lang stil staan gebeurd .tdi heeft een ander systeem en hoeft geen druk op te bouwen of in iedergeval minder .De verstuivers heb ik allemaal laten vervangen omdat als men er toch mee bezig is dan maar goed en de s60 rijd zo lekker dat weg doen geen optie is .op naar de 5 ton
Geplaatst: 26.01.2010 - 22:45
door toppertje
1936,00 euro? :roll:
dat is wel heel duur.
volgens mij kosten gereviseerde ong.1/3 vd prijs die jij betaald hebt.
Geplaatst: 17.02.2010 - 20:34
door Derk & Co
Berichtje uit de samenleving: D5 nov. 2003, km 198432, 3 nieuwe (revisie) verstuivers a E 220,15, nieuwe intercooler, testen, werkloon etc. E 1.542,= incl BTW bij Diesel Büchli in Harderwijk. Starten was nooit een probleem. Hij loopt nu verder wel weer heel lekker...................
Hou doe,
Derk
Geplaatst: 18.02.2010 - 10:56
door oudegroen
Hoe zit het met de verstuivers in de 185 pk D5? Zijn die ook nog steeds zo slecht of is daar intussen iets aan gedaan door Volvo?
Geplaatst: 18.02.2010 - 19:53
door Drs Tromp
Volgens mij zijn die modellen er pas vanaf MY06 en vanaf dat modeljaar hebben ze nieuwe/betere injectoren.
Geplaatst: 18.02.2010 - 20:36
door edraket
Correct! Ik heb nog niet gehoord dat deze injectoren defect waren.
Geplaatst: 18.02.2010 - 21:01
door Stretch
Bij mijn 2.4D MY2004 (nog net voor de facelift dus), ik heb zelfs de indruk dat hij bij koudstart erg snel aanslaat, bij warme motor gaat het precies net iets trager (nog altijd niet zo lang hoor), wel gebeurt het af en toe (niet zo heel veel, tot nu toe ongeveer 1 keer op 2 weken ofzo) dat de motor net niet aanslaat bij warme start (toeren komen precies net niet hoog genoeg), de 2e keer lukte het dan tot hiertoe wel perfect. Kan dit iets met injectoren te maken hebben?
Geplaatst: 19.02.2010 - 16:10
door V8 Oyster
Weet iemand hoe ik bij mijn auto de staat van de injectoren kan (laten) controleren voor hij uit de garantie loopt? MY '05, 163pk D5 heeft 140K gelopen.
Geplaatst: 19.02.2010 - 17:38
door Salaridebrito
Retourdruk laten meten bij de garage. Kunnen ze zo voor je doen. Als de auto normaal start is er niets aan de hand volgend mij.