De nieuwe S60 en V70 (vanaf 2007) volgens Huckfeldt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het heeft met deze topic weinig van doen maar.... wel een mooi kiinkende V8 :evil: (hebbe, hebbe, hebbe)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ach, die Huckfeld baseert zijn S60/V70 op de S80 spyshots, dus echt offtopic is het nietbart simpson schreef:Het heeft met deze topic weinig van doen

Anders moet het maar even naar een apart topic gesplitst worden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is al een oudje:
Regnr: TKM744
Färg: LBLÅ
Fabrikat: VOLVO
Årsmodell: 2002
Fordonsslag: PB
Chassinummer: YV1RS52X442315014
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress: AVD 98800, PVP1
Postnr: 405 31
Förvärvsdatum: 2002-05-23
Ort: GÖTEBORG
Fordonsstatus: I trafik (2003-04-03)
Antal ägare: 1
Datum för första reg.: 2002-05-24
Producentansvarig: 556074-3089
I trafik första gång: 2003-04-03
Tekniska data
Effekt kW: 150
Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1550
Max lastvikt: 400
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 205/55R16
Kaross: Täckt
Regnr: TKM744
Färg: LBLÅ
Fabrikat: VOLVO
Årsmodell: 2002
Fordonsslag: PB
Chassinummer: YV1RS52X442315014
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress: AVD 98800, PVP1
Postnr: 405 31
Förvärvsdatum: 2002-05-23
Ort: GÖTEBORG
Fordonsstatus: I trafik (2003-04-03)
Antal ägare: 1
Datum för första reg.: 2002-05-24
Producentansvarig: 556074-3089
I trafik första gång: 2003-04-03
Tekniska data
Effekt kW: 150
Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1550
Max lastvikt: 400
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 205/55R16
Kaross: Täckt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
2006 wordt het jaar van de:
all new S80,
all new C70,
all new "C"30,
Alleen daardoor al is er geen tijd voor een all new S60 of een V70.
all new S80,
all new C70,
all new "C"30,
Alleen daardoor al is er geen tijd voor een all new S60 of een V70.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 21:13
- Locatie: Essen, Belgie
Gelukkig maar, want ik heb net een nieuwe.bart simpson schreef:2006 wordt het jaar van de:
all new S80,
all new C70,
all new "C"30,
Alleen daardoor er is geen tijd voor een all new S60 of een V70.

En mijn complimenten dat je direct zag dat het oude "foto's" waren. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.
Denktank
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
Bij deze vind ik met name de nieren aan de voorzijde erg aansprekend :roll: .menjo schreef:Zou er ook een S80R komen :?: :twisted:
![]()
Het betere camufleerwerk is ook een kunst.
p.s. het "nieuwe" Rti-scherm wordt dan ook best groot.

- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40431
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat hebben ze vast ánder gezegdVolvoMafia schreef:Reactie van Volvo gekregen hierop, is allemaal lulkoek.

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Een aantal details zijn toch wel zichtbaar, zoals de uit 3 vierkanten bestaande koplampen en de achterlichten waar gewoon nog steeds een golf in zit.fluz schreef:Bij deze vind ik met name de nieren aan de voorzijde erg aansprekend :roll: .
Het betere camufleerwerk is ook een kunst.
p.s. het "nieuwe" Rti-scherm wordt dan ook best groot.
Verder hebben ze hem wel goed ingepakt ja, kan me niet voorstellen dat de daklijn zo bol gaat lopen bijvoorbeeld.
- RrRrR
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23
Wat ik heb mogen vernemen van een betrouwbare bron binnen Volvo is dat dit een beetje de planning isbart simpson schreef:2006 wordt het jaar van de:
all new S80,
all new C70,
all new "C"30,
Alleen daardoor al is er geen tijd voor een all new S60 of een V70.
2006 - C70 rijdend
2006 - C30 intro
2007 - S80 intro/rijdend
2008 - S60/V70
2008 - V90 intro/concept
2009 - huge facelift XC modellen
Dit is een beetje wat ze mij kon vertellen...
Maar goed... tijd zal leren.
Your Dream - Your Mind - Your Goal
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vanaf juni 2006 zal de all new S80 geleverd gaan worden.
De huidige S80 gaat week 4 al uit productie.
Die major facelift van XC90 zal in 2008 moeten komen.
De huidige S80 gaat week 4 al uit productie.
Die major facelift van XC90 zal in 2008 moeten komen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37
Met alle respect voor je info die je plaatst, maar uit welke betrouwbare bron(nen) heb je dit verkregen en is dit ook bevestigd door VOLVO CARS?bart simpson schreef:vanaf juni 2006 zal de all new S80 geleverd gaan worden.
De huidige S80 gaat week 4 al uit productie.
Die major facelift van XC90 zal in 2008 moeten komen.
RrRrRr schreef wat anders over de S80.........
Wie schrijft nou het 'echte nieuws'? :roll: :roll:
For life with more contents
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik zou zeggen, wacht het gewoon even af............... dan hoor ik wel weer van jou wie het nu bij het rechte eind hadFrank schreef:Met alle respect voor je info die je plaatst, maar uit welke betrouwbare bron(nen) heb je dit verkregen en is dit ook bevestigd door VOLVO CARS?bart simpson schreef:vanaf juni 2006 zal de all new S80 geleverd gaan worden.
De huidige S80 gaat week 4 al uit productie.
Die major facelift van XC90 zal in 2008 moeten komen.
RrRrRr schreef wat anders over de S80.........
Wie schrijft nou het 'echte nieuws'? :roll: :roll:

Recent nog een prijslijst van de S80 in handen gehad? er zijn op dit moment nog maar 3 motorvarianten en allen uitsluitend met automatische versnellingsbakken leverbaar, dus de S80 mag nu dus echt over heten te zijn.
Op blad 1 van deze topic had ik lijstje met een stukje historie ten aanzien van de introductietijdstippen gemaakt, en dat klopt volgens mij heel aardig, 5 jaar na een introductie zit doorgaans de major face-lift.
- RrRrR
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23
Ik heb mijn informatie via het een van de managers van Volvo. Hij kon mij het nog niet precies de details vertellen, maar dit was zo een beetje wat zij mij kon medelen.
Van de S80 zijn er inderdaad nog een select aantal motorvarianten beschikbaar, maar het nieuwe model word volgens hem pas zeker weten 2007 echt rijdend verwacht. Er komt nog een afsluitmodel van de S80 en die actie loopt ook gemiddeld een jaar.
De XC90 krijgt in 2009 een nieuwe opvolger. Daartussen komt nog een kleine cosmetische facelift, zoiets als wat de S60/V70 recent zijn ondergaan. En 2009 rijd de nieuwe XC90
De C70, C30 worden in 2006 rijdend aangetroffen. En twee drie studies worden in 2006 gelanceerd. Deze geven een beter beeld op de nieuwe S80, een nieuw model/segment en een verbeterde studie voor een mogelijke V90.
En heeeeeel krap eind 2007 ruim begin 2008 kunnen we de nieuwe variant van de S60/V70 variant verwachten. Dit staat bijna zo zeker als een huis.
Hierin kunen we ook in 2008 een nieuwe XC70 verwachten. Dit is natuurlijk een logische stap volgens haar. En er komt wel een opvolger van dit model, want het is een doorgeslagen succes.
Dit is geen management info doorspelen. Ik mocht dit gewoon melden omdat dit richtlijnen zijn. Zij werkt nu al bijna een jaar of 7 voor Volvo dus ik kan hier wel vanuit gaan dat zij dit niet uit haar duim zuigt.
Maar goed... tijd zal het leren...
Van de S80 zijn er inderdaad nog een select aantal motorvarianten beschikbaar, maar het nieuwe model word volgens hem pas zeker weten 2007 echt rijdend verwacht. Er komt nog een afsluitmodel van de S80 en die actie loopt ook gemiddeld een jaar.
De XC90 krijgt in 2009 een nieuwe opvolger. Daartussen komt nog een kleine cosmetische facelift, zoiets als wat de S60/V70 recent zijn ondergaan. En 2009 rijd de nieuwe XC90
De C70, C30 worden in 2006 rijdend aangetroffen. En twee drie studies worden in 2006 gelanceerd. Deze geven een beter beeld op de nieuwe S80, een nieuw model/segment en een verbeterde studie voor een mogelijke V90.
En heeeeeel krap eind 2007 ruim begin 2008 kunnen we de nieuwe variant van de S60/V70 variant verwachten. Dit staat bijna zo zeker als een huis.
Hierin kunen we ook in 2008 een nieuwe XC70 verwachten. Dit is natuurlijk een logische stap volgens haar. En er komt wel een opvolger van dit model, want het is een doorgeslagen succes.
Dit is geen management info doorspelen. Ik mocht dit gewoon melden omdat dit richtlijnen zijn. Zij werkt nu al bijna een jaar of 7 voor Volvo dus ik kan hier wel vanuit gaan dat zij dit niet uit haar duim zuigt.
Maar goed... tijd zal het leren...
Your Dream - Your Mind - Your Goal
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De Graphite is het uitloopmodel.RrRrR schreef:Van de S80 zijn er inderdaad nog een select aantal motorvarianten beschikbaar, maar het nieuwe model word volgens hem pas zeker weten 2007 echt rijdend verwacht. Er komt nog een afsluitmodel van de S80 en die actie loopt ook gemiddeld een jaar.
Rond de vakantie evalueren we het nog wel eens.
- RrRrR
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23
Ik ga je toch weer tegenspreken... :oops:bart simpson schreef:De Graphite is het uitloopmodel.
Rond de vakantie evalueren we het nog wel eens.
De Graphite is niet het uitloopmodel. Het gamma is alleen aangepast, omdat hij aan het eind van zijn cyclus komt. Er komt zeker weten nog een uitloopmodel aan, denk dan aan een variant zoals de Saphire met alle toeters en bellen. En ik durf je bijna met volledige zekerheid te zeggen dat pas in 2007 de nieuwe S80 rijdt. Ik kan je niet vertellen waarom, maar 2007 word het jaar van de nieuwe S80!
Your Dream - Your Mind - Your Goal
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Heb je de prijslijst 2006/2 vanaf 1 augustus gezien? die is half zolang als de prijslijst 2006/1, ineens geen AWD meer, geen Executive meer, geen handbak meer, geen T6 meer, geen 130pk diesel meer en geen 140pk meer. Daarnaast gaat de 185pk diesel niet komen, de 6 traps geartronic niet en het roetfilter ook niet.RrRrR schreef:Ik ga je toch weer tegenspreken... :oops:bart simpson schreef:De Graphite is het uitloopmodel.
Rond de vakantie evalueren we het nog wel eens.
De Graphite is niet het uitloopmodel. Het gamma is alleen aangepast, omdat hij aan het eind van zijn cyclus komt. Er komt zeker weten nog een uitloopmodel aan, denk dan aan een variant zoals de Saphire met alle toeters en bellen. En ik durf je bijna met volledige zekerheid te zeggen dat pas in 2007 de nieuwe S80 rijdt. Ik kan je niet vertellen waarom, maar 2007 word het jaar van de nieuwe S80!
Maar.... zoals reeds eerder gezegt, we wachten het gewoon af.
- RrRrR
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23
Ik heb inderdaad de prijslijst gezien, was zaterdag nog bij de dealer. Inderdaad gaat er heel erg veel afsterven op dit moment en dat is logisch, want hij komt aan het eind van zijn leven.bart simpson schreef: Heb je de prijslijst 2006/2 vanaf 1 augustus gezien? die is half zolang als de prijslijst 2006/1, ineens geen AWD meer, geen Executive meer, geen handbak meer, geen T6 meer, geen 130pk diesel meer en geen 140pk meer.
Maar.... zoals reeds eerder gezegt, we wachten het gewoon af.
Dus wat doe je, je focused je alleen nog op de modellen die goed verkopen en daar zet je de productie mee verder (kosten drukken).
Daarna lanceer je nieuwe lines en kleed je de modellen meer aan (laatste modellen aantrekkelijker maken).
Hierna kijk je de verkopen van het nieuwe modeljaar 2006 aan (marktonderzoek, evalutie).
Vlak voor de introductie van het nieuwe model (2006) lanceer de exit strategie (volgepropte modellen - lagere prijzen - lozing van laatste modellen - kosten drukken - nieuwe marketing introductie).
De foto's worden gepubliceerd (2006) van het nieuwe model en iedereen kan oooooeeeeh en aaaaah doen (marketing en sales strategieen worden doorgevoerd fase 1).
Bestaande S80 rijders en potentiele S80 rijders worden door dealers benaderd voor een 'exclusieve' kennismaking (marketing en sales strategieen worden doorgevoerd fase 2).
Nieuwe orders worden geschreven en in 2007 rijden de eerste klanten weg met hun nieuwe S80 (marketing en sales strategieen worden doorgevoerd fase 3).
En iedereen is weer blij!

Your Dream - Your Mind - Your Goal