Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12.02.2008 - 20:22
door Beers!
Hmmm, dus de complete timing laten checken is wel aan te raden. Is het een grote klus om dat te laten doen? Alles hangt er net nieuw in (en de klachten waren er al voor de beurt, de klachten zijn gewoon niet verdwenen na de beurt) dus ik ben niet echt te porren om veel geld uit te geven aan het laten timen. Is het een koud kunstje (fingers crossed)?
Geplaatst: 13.02.2008 - 21:57
door Huizerd
Ik laat het in ieder geval niet meer door iemand anders doen dan de volvo dealer.
Geplaatst: 14.02.2008 - 14:47
door fransb85
ja je kunt ook nog langs de volkswagen/audi dealer natuurlijk

Geplaatst: 14.02.2008 - 15:03
door Huizerd
fransb85 schreef:ja je kunt ook nog langs de volkswagen/audi dealer natuurlijk

Dat zou je verwachten ja. Maar ik heb begrepen dat er wat kleine dingen anders zijn. Dingen als het de kleppendekselpakking en nog wat ander klein spul schijnt anders te zijn.
Nee hoor, gewoon naar Volvo de volgende keer.
Geplaatst: 14.02.2008 - 15:10
door IkeV70
Huizerd schreef:Ik laat het in ieder geval niet meer door iemand anders doen dan de volvo dealer.
Voorlopig hoeft het in elk geval niet, normaal gesproken kunnen ze 120.000 km mee.
Geplaatst: 14.02.2008 - 15:13
door Huizerd
Precies. Dus de komende drie tot vier jaar hoeft het niet meer. Daarna zien we wel weer en dan staat er ook 480000 kilometer op dus misschien istie dan ook wel rijp voor de hoogovens. Ik hoop het niet natuurlijk.
Geplaatst: 15.02.2008 - 22:44
door den toerist
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt half oktober 2006. Mijn V70 tdi moest binnen voor een groot onderhoud 240000km. Een gewoon onderhoud doe ik zelf , maar riemen vervangen laat ik over aan vaklui. Dus de wagen s'morgens binnen en s'avonds had ik hem al terug. Op het eerste zicht geen enkel probleem, tot plots mijn aandacht getrokken werd door een bepaald getik, dat precies met het toerental meeging. Vond het nogal vreemd maar moest gaan werken en de garage was inmiddels dicht. Ging 2 dagen erna terug naar de garage omdat het probleem bleef aanhouden. Ze dachten eerst dat de distributieriem niet goed lag, dus met een sleutel verdraaiden ze nokkenas wat, terug starten en luisteren. Met het gevolg dat ze de fout niet vonden. Ben dan na 3u wachten met een garage wagen naar huis gereden. De dag erna kreeg ik een andere vervangwagen, die ik een heel weekend en de maandag nog gebruikt heb. De maandag middag hadden ze het probleem eindelijk gevonden.
Het was de vacuumpomp die versleten/stuk was. Om de één of andere reden was het stiftje dat erin beweegt beschadigd. Dus bestelden ze zo'n vacuumpompje, en bouwden ze het er de dag erna in. Na 4 dagen had ik mijn wagen terug. Moest enkel boven op het onderhoud ook dat vacuumpompje betalen. de werkuren hebben ze ( gelukkig) niet aan gerekend. Heb sinds dien geen enkel probleem meer gehad.