Pagina 2 van 5

Geplaatst: 06.03.2008 - 01:04
door AndorabLe
mmm... niet echt lang geleden 210 op de klok gehad bij 5000rpm. (en de toerenteller kan tot 6000rpm voor het rood begint.)

Geplaatst: 06.03.2008 - 11:17
door Headlong
Ik heb op de teller een keer 190 gereden met de 440. Er zat nog wel meer in, maar in de verte zag ik wat remlichten aangaan...

Geplaatst: 06.03.2008 - 15:28
door Emiel123
over die afwijking. toen ik naar noorwegen reed, zij m'n teller 180 en m'n tomtom 175 dus het hoeft niet veel te zijn..

Geplaatst: 06.03.2008 - 16:51
door leroy
In Duitsland 205 gehaald met een 2.0i liter. Het optrekken lijkt bij mij ook sneller dan 9 sec. te zijn van 0 naar 100. Is het mogelijk dat die fabrieksopgaven ook echt flink kunnen afwijken?

Geplaatst: 09.03.2008 - 13:18
door bu swier
Heb een keer s'avonds richting Den Oever gereden. Recht stuk weg en geen verkeer. Volgends de MIO(navigatie) reed ik toen 243 kmh. Maar ik had nog stukje gas over maar vond dit niet nodig :eeeeek:

Geplaatst: 09.03.2008 - 22:39
door sjoerdb
maar jij heb dan ook wel wat anders dan standaard auto... haha wel lache dat die snelheden mogelijk zijn

Geplaatst: 10.03.2008 - 08:50
door Weesje
Met m'n vorige 480 turbo heb ik 215 km/h (op de teller) gereden,
maar wel in Duitsland met een lege autobahn voor me.
In Nederland is het niet verantwoord om zulke snelheden te halen.

Geplaatst: 17.03.2008 - 14:28
door STS-135
Ik heb altijd als ik de magische 200 grens haal dat ik weer voor iets moet remmen.
Zat 2 weken terug in duitsland tussen 2 dikke audi's met 200 en zag een behoorlijk verbaaste blik in de binnenspiegel van de voorste ^^

Ben wel benieuwd hoeveel ik eroverheen kan op de teller met een standaard 440 turbo.

By de weg Zieke top zeg Bu Swier, heb je een andere versnellingbak eronder liggen ofzo?

Geplaatst: 17.03.2008 - 19:33
door bu swier
Kerim zoek op het forum en je zult zien dat er genoeg gedaan is aan miin 440. Dus raar is het niet. Ziek is het wel:P

Geplaatst: 18.03.2008 - 09:39
door STS-135
Ik weet het ^^ had hem bijna van Marc gekocht, toen twijfelde ik toch weer even over de prijs en toen ik dacht ik koop hem had jij m al gekocht :D

Geplaatst: 06.04.2008 - 00:51
door Boldey
Ik vind het ook wel grappig om te lezen. Ik heb net een paar weken een 440 1.8i uit 94. Hiervoor een Suzuki Baleno 1.8 GSX. 130 pk bij nog geen 900 kilo. Die ging ook iets over de 200 op de teller. Het lijkt me sterk dat dat met de 440 ook kan. WAT een trage bak vind ik het eigenlijk, rijdt echt heeeerlijk, maar zeker geen snelheidsmonster ofzo....

Geplaatst: 06.04.2008 - 08:36
door Boldey
Ok ik neem het terug haha, net naar huis gereden uit m'n nachtdienst, en hij rijd idd heerlijk hard op de snelweg, geen 200 aangetikt, maar ik kwam heel makkelijk over de 160 bij 4000 toeren, uiteraard heeeel comfortabel hehe....

Geplaatst: 06.04.2008 - 13:22
door Michel740Turbo
Ik heb met de B18U wel een aantal keren de 200 aangetikt meestal rechter weg A7 Hamburg -> Denemarken. De laatste keer op Tomtom was dat 196km/h. Vind het wel netjes. Alleen vind ik hem zweverig aan voelen boven de 180.

Met de 745 wat nettere snelheden behaald. 225km/h. Erg leuk om dan de duitsers in stergevoerde auto verbaast te zien kijken als er een baksteen in hun spiegel verschijnt :twisted:

Geplaatst: 06.04.2008 - 14:24
door Iroll
Ik reed laatst tegen een 745turbo met mijn 2ltr 480 op een bochtige weg, in de bochten moest ie afhaken maar voorbij de bochten werd ik voorbij gevlogen op het rechte stuk. Wat een power zat er in dat ding, niet te geloven!

Geplaatst: 06.04.2008 - 15:32
door Michel740Turbo
Iroll schreef:Wat een power zat er in dat ding, niet te geloven!
:twisted:
Maar idd in de bochten zou ik hem graag wat strakker op de weg willen hebben, gaat ook goed komen. moet trouwens zeggen dat ik een 440 normaal op zijn wielen ook niet zo safe vind in een bocht.
En de sportline is al iets stugger in de bochten + in combi met 4cm zakken. Super strak in de bochten, maar nog zweven boven de 180. waarschijnlijk gewoon te licht voor hoge snelheden.

Geplaatst: 06.04.2008 - 22:26
door sjoerdb
afwijking van je teller hangt helemaal af van welke banden maat je onder je auto heb zitten. ikzelf heb bij mijn winterbanden een afwijking van 5 km/h en bij mijn zomerbanden maar 3 km/h. ik ben daar mee aan het rekenen geweest en een goed passende maat banden erbij gekocht. zo heb ik minder afwijking in mijn teller en mijn verbruik is iets beter. verbruik van 1 op 17 gem.

Geplaatst: 30.06.2008 - 19:40
door Volvo_480_turbootje
Van het weekend op de Brusselse ring met mijn 440 turbo, 220km/h op teller gehaald, op een stuk waar het bergop ging, op mijn GPS reed ik exact 200 km/h, wss ligt het aan mijn nieuwe bougies en bougiekabels dat ie iets sneller gaat nu...

Mijn turbodruk is met een MBC zo afgeregeld dat ie bij die snelheid tussen het gele en het rode gebied zit, bij het optrekken gaat ie wel in het rode.

Was wel kicken, enne er reed voor mij niemand, naast mij niemand en achter mij niemand...


edit: in mijn vorige 480 turbo was zo'n snelheid 'relax' rijden, maar in de 440 heb ik een hoger snelheidsgevoel, is ook harder geveerd...

Geplaatst: 30.06.2008 - 20:51
door Michael Oud
Op passen hè, lang veel vermogen vragen als je de turbodruk omhoog geschroefd hebt met een mbc maar nog steeds dezelfde brandstofdruk hebt kan de boel wel eens te arm lopen.

Geplaatst: 30.06.2008 - 23:50
door Volvo_480_turbootje
Ik heb op het Engelse forum gelezen dat de luchtmassameter de lucht meet en dat de injectie automatisch wordt geregeld.

Btw, ik heb maar enkele minuten zo hard gereden hoor omdat ik even later terug in het verkeer kwam, ik zit met een kop van een gewone 1.7, dus met niet natriumgekoelde kleppen, dus zoveel riskeer ik met dat blokje liever niet te veel
Met mijn 480 heb ik eens 1250 km in 10 uur gedaan, Duitsland was toen een leuke speeltuin hoor :)

Geplaatst: 30.06.2008 - 23:53
door Michael Oud
De injectie wordt wel automatisch geregeld, maar er zijn grenzen. Het gaat maar tot een bepaalde hoogte. Daarna zul je brandstof pomp en/of injectoren moeten gaan aanpassen. En wellicht ook het motormanagement. Chippen dus.

Ook verstandig om RON 98 te gaan tanken.