distributie 460 TD geknapt

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20781
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@Ramon,
Een 2.0l benzine (overigens alle) 400 hebben toch hetzelfde probleem als de diesel. Oftewel kleppen krom bij gebroken D-riem.
Het zijn toch allemaal Flat-heads.

Alleen de Redblocks (behalve de 631 koppen op de 2.3) hebben geen problemen?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

heel simpel,omdat er tussen de kleppen en de zuigers van een diesel,welke diesel dan ook,een minimale ruimte zit vanwege de hoge compressie verhouding en de bouw van de zuigers.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

met een benzine motor kan je geluk hebben,maar meestal gaat het ook fout..
Spoelbakkie
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.01.2008 - 19:19
Locatie: Rheezerveen

ik reed rustig in de 1e versnelling in het zand, daarna wel geprobeerd te starten. We kunnen hem met de ratel wel fatsoenlijk rond laten draaien trouwens. We zien het wel, grt Herman
volvo 460 2.0i glt 1994
Spoelbakkie
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.01.2008 - 19:19
Locatie: Rheezerveen

Er was goede hoop, maar na de distributieriem te hebben vervangen(plus span en geleiderol) liep de motor nog maar op 1 cylinder. Vervolgens hebben we dus de kop er af gedraait van de motor, bleken er 2 inlaat en 1 uitlaatklep krom te zijn. We zijn met alles 3 dagen bezig geweest, maar alles wel zelf gedaan, waardoor je heel wat werkplaatsuren-geld uit kunt sparen. Inmiddels loopt de auto weer als een trein. vr gr Herman
volvo 460 2.0i glt 1994
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”