Pagina 2 van 2
Geplaatst: 14.03.2008 - 08:15
door V480-S60
@Ramon,
Een 2.0l benzine (overigens alle) 400 hebben toch hetzelfde probleem als de diesel. Oftewel kleppen krom bij gebroken D-riem.
Het zijn toch allemaal Flat-heads.
Alleen de Redblocks (behalve de 631 koppen op de 2.3) hebben geen problemen?
Geplaatst: 14.03.2008 - 14:10
door Ramon&Ramon
heel simpel,omdat er tussen de kleppen en de zuigers van een diesel,welke diesel dan ook,een minimale ruimte zit vanwege de hoge compressie verhouding en de bouw van de zuigers.
Geplaatst: 14.03.2008 - 14:11
door Ramon&Ramon
met een benzine motor kan je geluk hebben,maar meestal gaat het ook fout..
Geplaatst: 14.03.2008 - 20:16
door Spoelbakkie
ik reed rustig in de 1e versnelling in het zand, daarna wel geprobeerd te starten. We kunnen hem met de ratel wel fatsoenlijk rond laten draaien trouwens. We zien het wel, grt Herman
Geplaatst: 21.03.2008 - 23:20
door Spoelbakkie
Er was goede hoop, maar na de distributieriem te hebben vervangen(plus span en geleiderol) liep de motor nog maar op 1 cylinder. Vervolgens hebben we dus de kop er af gedraait van de motor, bleken er 2 inlaat en 1 uitlaatklep krom te zijn. We zijn met alles 3 dagen bezig geweest, maar alles wel zelf gedaan, waardoor je heel wat werkplaatsuren-geld uit kunt sparen. Inmiddels loopt de auto weer als een trein. vr gr Herman