Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.03.2008 - 08:22
door sbv
glitz schreef:Ik zou bij een diesel toch niet de gok nemen en gewoon tanken, nu rijden de meest c30 rijders toch in een leasebak van zijn baas dus wat maakt het tanken dan uit.. je betaalt toch zelf niets.
Ter info, Ik ben zo een sukkel die de C30 prive rijdt en betaald.
Geplaatst: 05.03.2008 - 11:37
door Mud
kmser schreef:Gewoon je sleutel op stand 3 houden, dan zal de motor het zelf doen (brandstofpomp) , maar het is wel zeer belastend voor de motor.
Lijkt niet nodig te zijn. Uit de handleiding: V50 - 2008
Wanneer u de tank leegrijdt
U hoeft geen speciale maatregelen te nemen,
wanneer u de brandstoftank hebt leeggereden.
Het brandstofsysteem wordt automatisch
ontlucht, als u de contactsleutel ca.
60 seconden lang in stand II laat staan voordat
u een nieuwe startpoging doet.
Geplaatst: 05.03.2008 - 22:30
door sbv
Geldt dat ook voor een diesel ?
Geplaatst: 06.03.2008 - 08:51
door Mud
Vermits dit niet wordt gespecifieerd, veronderstel ik dat het voor zowel benzine als diesel is. Eventueel toch maar eens vragen aan een Volvo-mechanieker als je 100% zeker wil zijn.
In ieder geval toch wel een situatie die beter men beter kan voorkomen vind ik.
Geplaatst: 17.03.2008 - 19:25
door Bavato
Ik heb een 1.6D en de BC geeft in de regel ook nog zo'n 100 tot 120 km tot lege tank aan. Meestal rijd ik tot een km of 30 tot lege tank op de BC. Ik heb echter ook al een paar keer gereden tot --- tot lege tank. In de 50 liter tank past dan 50,50 liter. Dus er is nog wat ruimte...
Geplaatst: 17.03.2008 - 21:42
door Volvospecialist
Een 1.6D en 2.0D die leeg gereden zijn en bijgetank zijn die gaan ECHT NIET zelf weer aan de gang, er zit bij deze motoren namelijk GEEN electrische pomp tussen en en de mechanische pompen zijn niet zelfaanzuigend als ze lucht hebben !!
Er moet ontlucht worden door er een handpompje tussen te plaatsen !
De 5 cilinder diesels hebben wel geluk, die kunnen inderdaad het contact een tijdje aanlaten staan waardoor het zaakje zichzelf ontlucht.

Geplaatst: 17.03.2008 - 21:45
door joopcady
Het wordt echt tijd om te gaan tanken als de display "FUEL" aangeeft.
Meestal zit er dan nog slechts een litertje of 4 in.
Maar eerder tanken is natuurlijk wel beter. Vroeger zei men altijd dat als je te lang doorrijdt met weinig benzine in je tank je veel vuil uit de tank opzuigt en daardoor de carburateur (hoe ziet zo'n ding er ook weer uit) verstopt kon raken. Nu moet je misschien denken aan het vervuilen van de filters?
Geplaatst: 17.03.2008 - 22:25
door kmser
Op de display verschijnt er geen fuel bij mij, zelf al geeft de BC -- als uitlezing.
Geplaatst: 17.03.2008 - 22:48
door Maurice Pierik
Lampje reservebrandstof begint bij de laatste 10 liters reeds te branden, en dan kan ik toch circa 100km rijden....
Geplaatst: 18.03.2008 - 12:17
door Poolrev
Bavato schreef:In de 50 liter tank past dan 50,50 liter. Dus er is nog wat ruimte...
Het is dan ook geen 50 liter maar een 52 liter tank

.
Geplaatst: 18.03.2008 - 20:10
door Bavato
Grapjas! Ik was in de veronderstelling dat het een 50 liter tank was. Dit betekent dat ik nog iets verder kan...
Geplaatst: 18.03.2008 - 21:02
door sbv
Ben nog steeds wat testende over wat en hoe met de afstand verder dan nog 70 km tot lege tank ben ik niet gekomen. Geveolsmatig gaat er wel meer dan de 60 l in(D5 dus 60l tank)
Geplaatst: 11.01.2009 - 17:01
door Paul
Die van mij was vandaag behoorlijk leeg, kon nog 40km rijden op de tank.
Maar heb er 48,65 liter ingekregen!
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:18
door safari
Ik heb eens ergens gelezen dat de dieselpomp "intelligent" is en zelf ziet dat er gevaar voor lucht aanzuigen is. Op dat moment wordt de motor stilgelegd, nog voor er lucht bij de pomp komt. Vandaar geen extra maatregelen bij het leegrijden van de tank.
Misschien dat een monteur dat nog kan bevestigen?