Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.01.2009 - 10:27
door Mr. Ed
jleem schreef:zo erg is het allemaal nog niet, heb nog een hele poos garantie op mijn aankoop en ben vast zo slim geweest dit euvel op papier veilig te stellen voor de nabije toekomst. Voor mij dus voorlopig geen kosten aan de ETM
Ik ben erg benieuwd wat je op papier hebt en wat de reactie is van Volvo. Volgens mij heeft tot nu toe Volvo alle aansprakelijkheid afgewezen, met uitzondering van Volvo Noord-Amerika. De ETM van mijn V70 is een paar jaartjes terug gereinigd, maar we weten dat dit zeker niet voldoende is. Ook ik heb nog garantie, dus graag hoor/zie ik wat je hebt geregeld. Dit geldt ongetwijfeld ook voor vele andere Volvo berijders.

Alvast bedankt!

Geplaatst: 06.01.2009 - 21:13
door arnoud
Oceanracer schreef:Kom op jongens! Die man is nog zo onbevangen en vol enthousiasme! Ga dat nou niet gelijk de grond in boren! Dat mocht ik 7 reacties terug ook niet. :)
Jij was gewoon negatief, wij gaven advies :lol:
Mr. Ed schreef:
jleem schreef:zo erg is het allemaal nog niet, heb nog een hele poos garantie op mijn aankoop en ben vast zo slim geweest dit euvel op papier veilig te stellen voor de nabije toekomst. Voor mij dus voorlopig geen kosten aan de ETM
Ik ben erg benieuwd wat je op papier hebt en wat de reactie is van Volvo. Volgens mij heeft tot nu toe Volvo alle aansprakelijkheid afgewezen, met uitzondering van Volvo Noord-Amerika. De ETM van mijn V70 is een paar jaartjes terug gereinigd, maar we weten dat dit zeker niet voldoende is. Ook ik heb nog garantie, dus graag hoor/zie ik wat je hebt geregeld. Dit geldt ongetwijfeld ook voor vele andere Volvo berijders.

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk heeft hij gewoon recent de auto tweedehands gekocht, met garantie van de verkopende partij?

Geplaatst: 07.01.2009 - 08:51
door Mr. Ed
arnoud. schreef:Waarschijnlijk heeft hij gewoon recent de auto tweedehands gekocht, met garantie van de verkopende partij?
Recent heb ik ook de auto als tweedehands gekocht met garantie. Over de ETM kan ik praten wat ik wil, de dealer geeft aan dat wat nog niet stuk is ook niet vervangen zal worden. Ondanks dat ik heb gewezen op de inferieure kwaliteit van de ETM met gevaarlijke gevolgen van dien. Het mocht niet baten. Bovendien geeft de dealer doodleuk aan dat 'er zoveel van die ETM's gemaakt zijn dat het aantal dat stuk gaat in verhouding erg klein is' (..). Mijn argument dat er op dit forum andere geluiden zijn wordt afgedaan met de opmerking 'op een forum hoor je eigenlijk alleen negatieve berichten'. Over en uit dus.

Dat er via Tros Radar nu actief iets wordt gedaan met defecte ETM's met bijbehorend kostenplaatje vind ik natuurlijk erg positief voor hen die dit vervelende akkefietje. Dat dekt echter mijn zorgen niet over mijn gereinigde exemplaar, dus als er iemand iets steekhoudends op papier heeft weten te krijgen - een identieke situatie als de mijne - met een akkoord van Volvo, dan ben ik daar vanzelfsprekend zeer benieuwd naar.

Geplaatst: 07.01.2009 - 19:27
door Paul
Wij hebben 2 V70's gehad en geen problemen gehad met de ETM.

Geplaatst: 07.01.2009 - 19:34
door arnoud
Ik kan de dealer geen ongelijk geven: als het nog niet defect is, kan het ook niet vervangen worden. Als je dingen preventief wilt laten vervangen had je dat of bij de aankoop moeten vastleggen of nu zelf betalen.

Geplaatst: 07.01.2009 - 19:37
door Paul
Ik geef de dealer ook groot gelijk, of heb je allemaal problemen?

Geplaatst: 07.01.2009 - 20:36
door bart simpson
Ben bang dat de dealer met die stelling ook stomweg gelijk heeft, er gaan er maar relatief weinig stuk, dat betekent toch dat die dingen zo goed zijn dat er een veel groter deel probleemloos functioneert.

Geplaatst: 07.01.2009 - 20:42
door Paul
Ik mag het niet zeggen, maar de mensen moet goed functionerende ETM's gaan meestal niet naar het forum om dat vervolgens te melden.
Ik denk ook dat als je er geen last van hebt, niet weet wat ETM zou zijn.

Geplaatst: 07.01.2009 - 22:12
door Gast
Paul schreef:Ik mag het niet zeggen, maar de mensen moet goed functionerende ETM's gaan meestal niet naar het forum om dat vervolgens te melden.
Ik denk ook dat als je er geen last van hebt, niet weet wat ETM zou zijn.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar toch is er wel een groot probleem betreffende ETM's.
Meestal hebben we het over Volvo's die de 100.000 km ruim zijn gepasseerd.
Dat kan een reden zijn geweest dat jij (jullie) daar nooit last van hebben gehad.
Het zullen alleen maar meer worden, omdat de betreffende ETM's op auto's zitten die nu bijna allemaal de 100.000 km voorbij zijn of gaan.

Daarbij kan het ook nog gevaarlijk zijn, vooral als hij er op de snelweg (op bijvoorbeeld de meest linkse baan) er in 1 x mee stopt.

Daarom is het ook zo jammer dat Volvo in Europa de coulance regeling niet gelijk heeft gemaakt aan de Amerikaanse.

Geplaatst: 07.01.2009 - 22:15
door Paul
Aha, maar beide V70's zijn over de 100 gegaan. 2.4T is weggegaan met 140.000km en de T5 met 150.000 (of zelfs meer) .

Geplaatst: 07.01.2009 - 22:16
door arnoud
Mijn ETM deed het bij 190.000 eigenlijk nog grotendeels prima. Heb 'm uit voorzorg vervangen omdat hij bij sommige toerentallen niet helemaal stabiel was (vooral rond de 50km/u in de 3e versnelling merkbaar). Maar nog geen van de echte problemen... Dus kan best zijn dat je het nooit mee gaat maken als de kilometerstand er nog niet naar is...

Geplaatst: 07.01.2009 - 22:23
door Gast
Tja, de mijne begon ook "pas" bij 180.000 km. :wink:

Geplaatst: 08.01.2009 - 10:54
door Mr. Ed
AlexV70 schreef:Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar toch is er wel een groot probleem betreffende ETM's.
Meestal hebben we het over Volvo's die de 100.000 km ruim zijn gepasseerd.
Dat kan een reden zijn geweest dat jij (jullie) daar nooit last van hebben gehad.
Het zullen alleen maar meer worden, omdat de betreffende ETM's op auto's zitten die nu bijna allemaal de 100.000 km voorbij zijn of gaan.

Daarbij kan het ook nog gevaarlijk zijn, vooral als hij er op de snelweg (op bijvoorbeeld de meest linkse baan) er in 1 x mee stopt.

Daarom is het ook zo jammer dat Volvo in Europa de coulance regeling niet gelijk heeft gemaakt aan de Amerikaanse.
Dat is precies mijn punt Alex, dank je. Moeten wij risico gaan lopen met een product waarvan Volvo notabene zelf erkent dat het niet deugt en dat het tot levensgevaarlijke situaties kan leiden? Maar goed, nu ga ik in herhaling vallen, hetzelfde hebben we ook al gemeld op het V70 forumonderdeel.

Geplaatst: 09.01.2009 - 12:00
door denkweb
Dit is inderdaad iets met een kalf in de put gooien en dan dempen met de lepel van de kok alstie weet waar het klokje thuis tikt en de klepel hangt...

Bij de 850 was een soortgelijke discussie; de vacuumpomp van het remsysteem ging op leeftijd tikken; bij een paar keer hard remmen bouwde deze uiteindelijk niet genoeg druk op zodat de rembekrachtiging niet meer meehielp bij het remmen; je gaat dan fijn rechtdoor zonder enige waarschuwing. Erg raar dat Volvo daar niets op uit doet.

Mijn ETM gaat voor een revisie; als de oorzaak inderdaad in de sensor zit heb ik meer vertrouwen in het vervangen daarvan naar een contactloze sensor als de vernieuwing van de gehele ETM voor een variant waar weer een sleep-sensor in zit. Immers; wie garandeert mij dat het euvel zich na verloop van tijd weer voor zal doen? De tijd zal het wel leren...