
V50 1.6d of 2.0d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Die 1.6d even (OBD)chippen is zeker een goede optie. Kosten zijn te overzien en het levert een behoorlijk goed resultaat wat ik zo begrijp! 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Er is geen sprake van een caravan of aanhanger, dus dat weegt zeker niet mee in mijn geval! 

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Antwoord simpel:
Een aangeklede 1.6D kiezen! (Eventueel met toestemming van de Leasemij dan chippen)
Een aangeklede 1.6D kiezen! (Eventueel met toestemming van de Leasemij dan chippen)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Ik denk dat het die kant ook opgaat 
Die Bi-Xenon pitjes waren ook wel errug kek!

Die Bi-Xenon pitjes waren ook wel errug kek!

- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Ik heb van mijn dealer ook eens een S40 2.4 meegehad, met slechts 25000km maar wel al 3 jaar oud en die reed ook niet normaal. Aarzeling in de koppeling, schokken bij lage toeren en niet mooi aan het gas hangen. Bepaalde van de wagens bij de garage hebben dus al wel wat meegemaakt. Aangezien een 1.6d niet luider hoort te zijn dan een 2.0d (althans bij normale snelheden) zou ik nog eens een nieuwe testen.
De 2.0d reageert overgens vlot vanaf 1500tpm zolang je niet in 5 of 6 staat. Als je wilt dat de wagen vlot reageert in 6 moet je toch 1800tpm doen.
De 2.0d reageert overgens vlot vanaf 1500tpm zolang je niet in 5 of 6 staat. Als je wilt dat de wagen vlot reageert in 6 moet je toch 1800tpm doen.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21
Met de 1.6d kun je met gemak een grote aanhanger trekken, ligt er natuurlijk wel aan wat je in de aanhanger hebt liggen
Ik heb regelmatig een aanhanger achter mijn huidige diesel met 90 pk en 230 Nm, gaat prima, ook bij een beste helling. Met de 1.6d is een aanhanggewicht tot pak em beet 1100-1200 kg geen enkel probleem.
Tuning met toestemming van de leasemaatschappij?! Wie heeft deze van de LM als eens gekregen? Ben heel benieuwd.

Tuning met toestemming van de leasemaatschappij?! Wie heeft deze van de LM als eens gekregen? Ben heel benieuwd.
- denivan
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:25
- Locatie: Antwerpen
Heb ook lang gedaan over de keuze tussen 1.6D en 2.0D. Uiteindelijk is het toch de 1.6D geworden met als volgende redenering : voor je werk sta je toch dagelijks in de file, dus kan je het filerijden best zo aangenaam mogelijk maken door een leuk interieur en gadgets te hebben, opties die je niet had kunnen nemen als je de 2.0D kiest.
De 1.6D is trouwens een heerlijke cruisemotor vind ik en mijn vriendin vindt trouwens dat ik nu al te snel optrek en te snel rijdt
Neem dus gewoon die 1.6D en als je de wagen dan binnen doet voor onderhoud, vraag dan een 2.0D als vervangend vervoer en leef je eens uit voor één dag :p
De 1.6D is trouwens een heerlijke cruisemotor vind ik en mijn vriendin vindt trouwens dat ik nu al te snel optrek en te snel rijdt

Neem dus gewoon die 1.6D en als je de wagen dan binnen doet voor onderhoud, vraag dan een 2.0D als vervangend vervoer en leef je eens uit voor één dag :p
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
hahahah...goed plan!!!
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik heb ook gekozen voor een 1.6D en hem laten tunen door Hartog Tuning.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik zou absoluut voor de 1.6D gaan...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik zou absoluut voor de 1.6D gaan...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Ik de topic even gelezen, en het ziet er zeker super uit!!
Maar dit van mij wordt een leaseauto dus ben bang dat de leasemaatschappij niet zo staat te springen bij dit soort dingen...
Maar dit van mij wordt een leaseauto dus ben bang dat de leasemaatschappij niet zo staat te springen bij dit soort dingen...

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.09.2007 - 14:51
Ik heb ook voor de keuze gestaan. Bij mij was het eerder een tax-technische keuze. Uiteindelijk toch gekozen voor de 2.0D, ondanks de véél hogere taksen, omdat dit een echte autosnelwegmotor is. Hernemingen in 5de zijn gewoon fenomenaal. Ideaal om bij hogere snelheden vlot je weg te banen op de autosnelweg. Ook het verbruik bij constante snelheid is geweldig. In 1e, 2e en 3de versnelling vind ik de motor eigenlijk mak en minder aangenaam dan de 1.6D.
De 1.6D heb ik dus ook proefgereden en daar was niet zo veel op aan te merken. In een stadsomgeving of meer landelijke omgeving zou ik zelfs eerder deze aanraden. De verhoudingen van de versnellingen zijn beter, wat het starten en stoppen heel wat aangenamer maakt. Ook het verbruik zal beter meevallen want het verbruik van de 2.OD in een stadsomgeving is echt wel hoog.
Als ik moet kiezen, en de keuze is tussen een kale 2.0D of een superuitgerust 1.6D (het prijsverschil tussen de motoren is in België amper 1500 euro dus het zou mij verbazen mocht dit dan voor hetzelfde budget zo een verschil in uitrusting geven) dan is mijn keuze snelgemaakt. Zeker als je dan met een 2.0D moet rondrijden met wieldeksels, zwarte schorten, geen leder, geen cruise-control, geen regensensor,.... Geef mij dan maar een 1.6D met alles er op en aan. Maar nog liever een 2.0D met alles er op en aan, zeker als je veel autosnelwegkilometers moet rijden.
De 1.6D heb ik dus ook proefgereden en daar was niet zo veel op aan te merken. In een stadsomgeving of meer landelijke omgeving zou ik zelfs eerder deze aanraden. De verhoudingen van de versnellingen zijn beter, wat het starten en stoppen heel wat aangenamer maakt. Ook het verbruik zal beter meevallen want het verbruik van de 2.OD in een stadsomgeving is echt wel hoog.
Als ik moet kiezen, en de keuze is tussen een kale 2.0D of een superuitgerust 1.6D (het prijsverschil tussen de motoren is in België amper 1500 euro dus het zou mij verbazen mocht dit dan voor hetzelfde budget zo een verschil in uitrusting geven) dan is mijn keuze snelgemaakt. Zeker als je dan met een 2.0D moet rondrijden met wieldeksels, zwarte schorten, geen leder, geen cruise-control, geen regensensor,.... Geef mij dan maar een 1.6D met alles er op en aan. Maar nog liever een 2.0D met alles er op en aan, zeker als je veel autosnelwegkilometers moet rijden.
Volvo V50 2.OD Topline/High Performance Audio
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Hier in NL is het verschil tussen de 1.6d en 2.0d ongeveer 2400 euro, dus best wel een aanzienlijk bedrag. Voor dit bedrag kan je een leuk Edition II pakket op je 1.6d laten zetten...