Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.02.2008 - 10:05
door Volvo_lover
Die 1.6d even (OBD)chippen is zeker een goede optie. Kosten zijn te overzien en het levert een behoorlijk goed resultaat wat ik zo begrijp!

Geplaatst: 29.02.2008 - 10:06
door Volvo_lover
Er is geen sprake van een caravan of aanhanger, dus dat weegt zeker niet mee in mijn geval!

Geplaatst: 29.02.2008 - 10:11
door V480-S60
Antwoord simpel:
Een aangeklede 1.6D kiezen! (Eventueel met toestemming van de Leasemij dan chippen)
Geplaatst: 29.02.2008 - 10:14
door Volvo_lover
Ik denk dat het die kant ook opgaat
Die Bi-Xenon pitjes waren ook wel errug kek!

Geplaatst: 29.02.2008 - 10:24
door kmser
Ik heb van mijn dealer ook eens een S40 2.4 meegehad, met slechts 25000km maar wel al 3 jaar oud en die reed ook niet normaal. Aarzeling in de koppeling, schokken bij lage toeren en niet mooi aan het gas hangen. Bepaalde van de wagens bij de garage hebben dus al wel wat meegemaakt. Aangezien een 1.6d niet luider hoort te zijn dan een 2.0d (althans bij normale snelheden) zou ik nog eens een nieuwe testen.
De 2.0d reageert overgens vlot vanaf 1500tpm zolang je niet in 5 of 6 staat. Als je wilt dat de wagen vlot reageert in 6 moet je toch 1800tpm doen.
Geplaatst: 29.02.2008 - 18:31
door Volvoorgaan
Met de 1.6d kun je met gemak een grote aanhanger trekken, ligt er natuurlijk wel aan wat je in de aanhanger hebt liggen

Ik heb regelmatig een aanhanger achter mijn huidige diesel met 90 pk en 230 Nm, gaat prima, ook bij een beste helling. Met de 1.6d is een aanhanggewicht tot pak em beet 1100-1200 kg geen enkel probleem.
Tuning met toestemming van de leasemaatschappij?! Wie heeft deze van de LM als eens gekregen? Ben heel benieuwd.
Geplaatst: 29.02.2008 - 19:15
door denivan
Heb ook lang gedaan over de keuze tussen 1.6D en 2.0D. Uiteindelijk is het toch de 1.6D geworden met als volgende redenering : voor je werk sta je toch dagelijks in de file, dus kan je het filerijden best zo aangenaam mogelijk maken door een leuk interieur en gadgets te hebben, opties die je niet had kunnen nemen als je de 2.0D kiest.
De 1.6D is trouwens een heerlijke cruisemotor vind ik en mijn vriendin vindt trouwens dat ik nu al te snel optrek en te snel rijdt
Neem dus gewoon die 1.6D en als je de wagen dan binnen doet voor onderhoud, vraag dan een 2.0D als vervangend vervoer en leef je eens uit voor één dag :p
Geplaatst: 29.02.2008 - 22:56
door Volvo_lover
hahahah...goed plan!!!
Geplaatst: 01.03.2008 - 09:05
door Edgar
Ik heb ook gekozen voor een 1.6D en hem laten tunen door Hartog Tuning.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik zou absoluut voor de 1.6D gaan...
Geplaatst: 01.03.2008 - 10:17
door Volvo_lover
Ik de topic even gelezen, en het ziet er zeker super uit!!
Maar dit van mij wordt een leaseauto dus ben bang dat de leasemaatschappij niet zo staat te springen bij dit soort dingen...

Geplaatst: 02.03.2008 - 09:01
door Volvo Jacob
Ik heb ook voor de keuze gestaan. Bij mij was het eerder een tax-technische keuze. Uiteindelijk toch gekozen voor de 2.0D, ondanks de véél hogere taksen, omdat dit een echte autosnelwegmotor is. Hernemingen in 5de zijn gewoon fenomenaal. Ideaal om bij hogere snelheden vlot je weg te banen op de autosnelweg. Ook het verbruik bij constante snelheid is geweldig. In 1e, 2e en 3de versnelling vind ik de motor eigenlijk mak en minder aangenaam dan de 1.6D.
De 1.6D heb ik dus ook proefgereden en daar was niet zo veel op aan te merken. In een stadsomgeving of meer landelijke omgeving zou ik zelfs eerder deze aanraden. De verhoudingen van de versnellingen zijn beter, wat het starten en stoppen heel wat aangenamer maakt. Ook het verbruik zal beter meevallen want het verbruik van de 2.OD in een stadsomgeving is echt wel hoog.
Als ik moet kiezen, en de keuze is tussen een kale 2.0D of een superuitgerust 1.6D (het prijsverschil tussen de motoren is in België amper 1500 euro dus het zou mij verbazen mocht dit dan voor hetzelfde budget zo een verschil in uitrusting geven) dan is mijn keuze snelgemaakt. Zeker als je dan met een 2.0D moet rondrijden met wieldeksels, zwarte schorten, geen leder, geen cruise-control, geen regensensor,.... Geef mij dan maar een 1.6D met alles er op en aan. Maar nog liever een 2.0D met alles er op en aan, zeker als je veel autosnelwegkilometers moet rijden.
Geplaatst: 02.03.2008 - 10:46
door Volvo_lover
Hier in NL is het verschil tussen de 1.6d en 2.0d ongeveer 2400 euro, dus best wel een aanzienlijk bedrag. Voor dit bedrag kan je een leuk Edition II pakket op je 1.6d laten zetten...