2 liter blok wil niet aanslaan (440)
-
- 2nd Gear member
Knap gedaan hoor,hele klus wat ik je niet nadoe
gr peter
-
- 2nd Gear member
bedankt, ik zat er wel mee dat hij niet meer wou lopen.
maar na advies van een kennis doet hij het dan eindelijk.
ik heb een aantal foto's gemaakt. en zal deze morgen van het toestel afhalen en hier plaatsen. daarop valt wel redelijk te zien, wat er allemaal gebeuren moest.
opzich als je ruimte en vooral tijd hebt, moet dit voor iedereen wel te doen zijn. En een handige pa is altijd makkelijk
ik heb een aantal foto's gemaakt. en zal deze morgen van het toestel afhalen en hier plaatsen. daarop valt wel redelijk te zien, wat er allemaal gebeuren moest.
opzich als je ruimte en vooral tijd hebt, moet dit voor iedereen wel te doen zijn. En een handige pa is altijd makkelijk
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Wat heb je allemaal overgezet?
Bij het ombouwen moet je voor zover ik weet ook brandstofpomp van een 2 liter, motorkabelboom, computers enz enz overzetten. Wat heb je allemaal omgebouwd?
Heb je de versnellingsbak van de 1.6 er weer achter gezet?
Denk er ook om, dat de koppeling wel eens compleet anders zou kunnen zijn. Bij een 480 zijn de koppeling van 1.7 en 2.0 niet uitwisselbaar (de plaat van een 2 liter is veel groter)
Waar je nog even naar kan kijken is je koudestart sensor. Wanneer je voor de auto staat, zit deze aan de kop vast, aan de kant van de versnellingsbak. Je kijkt er recht tegenaan (onder het gasklephuis).
Suk6 met dit projectje!
Bij het ombouwen moet je voor zover ik weet ook brandstofpomp van een 2 liter, motorkabelboom, computers enz enz overzetten. Wat heb je allemaal omgebouwd?
Heb je de versnellingsbak van de 1.6 er weer achter gezet?
Denk er ook om, dat de koppeling wel eens compleet anders zou kunnen zijn. Bij een 480 zijn de koppeling van 1.7 en 2.0 niet uitwisselbaar (de plaat van een 2 liter is veel groter)
Waar je nog even naar kan kijken is je koudestart sensor. Wanneer je voor de auto staat, zit deze aan de kop vast, aan de kant van de versnellingsbak. Je kijkt er recht tegenaan (onder het gasklephuis).
Suk6 met dit projectje!
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Deze auto loop al weer als een zonnetje heb hem zondag nog op de meeting gezien :shock: 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
En dat niet eens even zeggen dan :roll:
Nja, geefnie, belangrijkste is dat ie 't weer doet. Wat was uiteindelijk de oorzaak? Weet iemand dat?
Nja, geefnie, belangrijkste is dat ie 't weer doet. Wat was uiteindelijk de oorzaak? Weet iemand dat?
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
hij had iets verkeerd gedaan met de gas en injectie bedrading, omgewisseld waar door hij op gas en bezine tegelijk liep
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
-
- 2nd Gear member
Caerbannog schreef:En dat niet eens even zeggen dan :roll:
stond er toch?Volvo_440 schreef:bedankt, ik zat er wel mee dat hij niet meer wou lopen.
Maar volgens mij krijgt de auto nu iets te veel brandstof, zowel gas als benzine. dus daar moet ik nog ff achteraan.
Misschien dat dit met die koudestart sensor te maken heeft, is die uit te wisselen?
Originele brandstof pomp zit er nog in, zou het nodig zijn deze over te zetten?
De 2.0 versnellingsbak hangt eraan, met het vliegwiel, drukgroep van de 1,6. maar wel met een bijgewerkte 2.0 plaat om dat de 1.6 plaat versleten was. Door het omwisselen van deze dingen was het mogelijk om de computer en draadboom van de 1.6 te gebruiken.
We hadden eerst de 2.0 computer er aan gehangen en ook het vliegwiel laten zitten maar toen wou de auto niet lopen. (vonken op 2 bougies)
en ook wat michel440sports zegt, hadden 2 stekkers omgedraait, waardoor het systeem de gas en of benzine toevoer niet afsloot. (foutje :oops: )
heb nu ook 2 fout codes: 212 en 223, kan die komen omdat de lambda sonde van de 1.6 er nog in zit of maakt dit niks uit?
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Oei, die foutcodes weet ik zelf niet. Ik weet wel vrij zeker dat de lambda sonde van de 2 liter anders is dan van een 1.7
Misschien bij een 1600' je dus ook anders....
Misschien bij een 1600' je dus ook anders....
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Storingscode 2-1-2: geen of foutief signaal van zuurstofsensor.
Mogelijke oorzaak
Als er geen signaal is, kan de stuureenheid de lambda-regeling niet verzorgen. Drie minuten nadat de motortemperatuur hoger is geworden dan 75°C en een zekere belasting bereikt is wordt de code vastgelegd. Dit op voorwaarde dat de sondespanning constant lager is dan 0,09 V óf hoger dan 1,1 V, óf niet uit de middenstand (0,5 V) komt. In dat geval laat de stuureenheid de storingscode verschijnen en werkt de lambda-regeling niet meer.
Een mogelijke oorzaak kan zijn een storing in het verwarmingselement, een defect inspuitventiel of een defecte drukregelaar.
Storingscode 2-2-3: Geen of foutief signaal van en naar de regelaar voor het stationaire toerental. De stuureenheid heeft de taak het stationaire toerental constant te houden. De stuureenheid zendt signalen naar de regelaar voor het stationaire-toerental. Als er bij de regelaar voor het stationaire toerental geen spanning is, kan de stuureenheid de stationaire regeling niet verzorgen. De regelklep blijft dan constant in dezelfde positie.
Mogelijke oorzaak
Als ook storingscodes 1-1-3 en 3-4-3 geregistreerd zijn en de motor draait niet, controleer dan de werking van het hoofdrelais.
Mogelijke oorzaak
Als er geen signaal is, kan de stuureenheid de lambda-regeling niet verzorgen. Drie minuten nadat de motortemperatuur hoger is geworden dan 75°C en een zekere belasting bereikt is wordt de code vastgelegd. Dit op voorwaarde dat de sondespanning constant lager is dan 0,09 V óf hoger dan 1,1 V, óf niet uit de middenstand (0,5 V) komt. In dat geval laat de stuureenheid de storingscode verschijnen en werkt de lambda-regeling niet meer.
Een mogelijke oorzaak kan zijn een storing in het verwarmingselement, een defect inspuitventiel of een defecte drukregelaar.
Storingscode 2-2-3: Geen of foutief signaal van en naar de regelaar voor het stationaire toerental. De stuureenheid heeft de taak het stationaire toerental constant te houden. De stuureenheid zendt signalen naar de regelaar voor het stationaire-toerental. Als er bij de regelaar voor het stationaire toerental geen spanning is, kan de stuureenheid de stationaire regeling niet verzorgen. De regelklep blijft dan constant in dezelfde positie.
Mogelijke oorzaak
Als ook storingscodes 1-1-3 en 3-4-3 geregistreerd zijn en de motor draait niet, controleer dan de werking van het hoofdrelais.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 2nd Gear member
bedankt voor de uitleg, maar wat is voor mij de makkelijkste manier om dit te controleren, (of deze hun werk niet doen)Reitse schreef:Storingscode 2-1-2: geen of foutief signaal van zuurstofsensor.
Mogelijke oorzaak
Mogelijke oorzaak
valt het voor die sonde na te meten? neem dan aan bij de stekkers boven aan kijken of er spanning op staat.
Heb wel problemen gehad met stationair, heb uiteindelijk me gaskabel maar verder gespannen. maar waar kan ik die regelaar vinden? en is deze eventueel uit te wisselen met die van me oude blok?
ga vamiddag bij me auto kijken of ik iets kan vinden/nameten