bart simpson schreef:Maar even de praktijk, de waarde van een nieuwe V70 2.5T op gas halveerd zo'n beetje door toevoeging van gas, dat ga je bij geen enkele diesel meemaken, neem ook die potentiele garantieperikelen serieus
Bart, ik heb toch op verschillende sites eens nagekeken wat jij hier zegt. Dit heb je al vaker gezegd en ik heb altijd mijn twijfels gehad. Maar jij kent natuurlijk de markt veeeel beter.
Ik heb V70-S80 modellen, verschillende bouwjaren, met elkaar vergeleken. Diesel uitvoeringen zijn 2de hands toch meestal beter betaalbaar (lees: goedkoper) dan vergelijkbare uitvoeringen op benzine of LPG. Zelfs met lage kilometerstanden!! Dit onderbouwt jou theorie helemaal niet. Ik heb gewoon op een aantal websites gekeken waar Volvo's verkocht worden (dealers, autotrack, trader, marktplaats) en geen uren aan besteed. Tevens zijn diesels duurder in aanschaf, dus de afschrijving is nog forser.
Je hebt gelijk dat LPG wat storinggevoeliger kan zijn dan diesel, en het is ook terecht dat je mensen daarop wijst. Maar een 2.5T kan perfect op LPG, zelfs een nieuwe. Er zal echt niet iedere beurt een nieuwe kop/kleppen op moeten. Ik denk dat LPG op dit moment een goede aanschaf is voor een auto. Diesel wordt toch alleen maar duurder (procentueel tov benzine/gas), in vele landen is diesel gewoonweg duurder dan benzine. En deze richting zal NL in de toekomst ook wel gaan. Al kan ik de toekomst ook niet voorspellen

.
Ik weet wel dat ik op dit moment geen diesel wil. Ik sta open voor vele vormen van vervoer. Electrisch/biologisch (al zijn de manieren waarop dat op dit moment gewonnen wordt niet de juiste manier) benzine/lpg/diesel/enz. , zie ik mileu technisch nog steeds vele nadelen bij diesel, niet alleen het rijden met roetfilter (die nu nog kleinere kankerverwekkende deeltjes uitstoken, doe dan maar liever een ouderwetse diesel), maar ook het rafineerproces waar lpg geen last/vervuiling bij geeft.
Maar eerlijk is eerlijk. Een diesel is gewoonweg betrouwbaarder dan lpg auto. Een 2.5T kan probleemloos op LPG, bel Mesman maar even.