Pagina 2 van 2
Geplaatst: 14.03.2008 - 13:58
door edraket
Zo, dat wordt wel even afzien denk ik, van een V70 in een polo. Is ook een import auto zie ik. Je hebt er dan zeker nog een nette prijs voor gekregen. Is de polo nieuw?
Geplaatst: 14.03.2008 - 16:23
door C 30 T5
Een Polo..............ehm.....................Met alarm zeker ¿?

Geplaatst: 14.03.2008 - 18:16
door V70 classic
Jammer van de inruil.
Maar het kan er bij mij niet in dat een garage niet het een of ander kan uitsluiten of aanwijzen.
Het lijken mij prutsers.
Maar als ik het topic zo eens doorlees vallen mij toch een aantal dingen op.
Allereerst inderdaad systeematisch afpersen.
de radiator/oliekoeler,en al het andere waar de olie doorgaat,dit is gewoon standard volgens mij.
Dan als er een koppakking doorslaat dusdanig dat er olie bij het waterkomt,want meestal is de oliedruk hoger dan de waterdruk, hoeft het nog niet in de cilinder te komen.
dus een compressie test als beschreven lijkt mij zinloos.
is er doorslag naar de cilinder kun je dit simpel zien .
Je haalt gewoon de dop van het koelsysteem, zie je bubbels is er doorslag.
of je hebt een blauw rookgordijn ,maar dat had je ook niet.
Maar nu je ruilt in voor een andere occasion.
Had je bij de v70 bv de kop gelicht de riem waterpomp en de spanrollen vervangen.
Was je waarschijnlijk geodkoper af dan nu.
En je hebt de wetenschap dat het aggregaat nog wel een 100DKM blijft roffelen zonder groot onderhoud.
Dat kun je nu niet zeggen.
Maargoed ik begrijp je frusteratie als mijn auto alleen klik zegt kan ik em ook wel in brand steken :evil:
Geplaatst: 14.03.2008 - 20:20
door Oceanracer
Ik kan er zeker ook begrip voor opbrengen. Ook mijn ervaring is met de Volvo de afgelopen 3 jaar zeker niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ook ik heb meerdere keren op het punt gestaan de Volvo te verkopen. De bedrijfszekerheid van Volvo is niet wat ik er van verwacht had. Maar het delen van de ervaringen hier op het forum heeft veel goedgedaan. Afgelopen maand nog bezig geweest met het inruilen van de Volvo tegen een nieuwe Golf GTI. En echt, ik had het moeilijk met de keuze. Super snelle en wendbare wagen, maar bovenal zeer bedrijfszekere wagen. Ook nu mocht de Volvo weer blijven.
Je weet nooit waar het bloed zal kruipen, dus wie weet rijdt je binnen afzienbare tijd weer eens in een roffel. Tot die tijd wens ik je veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Geplaatst: 15.03.2008 - 09:35
door rene999
Heren,
Ik had inderdaad ook bubbels in mijn koelsysteem nadat ik de dop eraf heb gehaald.. Als ik het allemaal had moeten repareren( nu goed geschreven) dan was ik behoorlijk veel kwijt geweest en wat komt er dan nog meer met een 10 jaar oude auto. De automaat begon zelfs ook een beetje te schokken...De polo is 4 jaar oud en nu maar goed sparen om over een paar jaar een nieuwere Volvo te kopen, rijdt wel fantastisch zo`n V70 . Daarintegen zal ik ook wat minder vaak bij de pomp staan om weer eens €90 af te tikken ( ik rij 12 ltr op 100 km.) Volvo heeft ondanks de vele problemen wel mijn hart gestolen.....
De auto is trouwens onderzocht bij de Combi garage in Westerbroek ( gemeente Groningen) en niet bij een officiele dealer.. deze garage repareerd alleen maar Volvo`s, dus ik verwacht dat de heren er veel van af weten... vorige keren hebben ze me goed geholpen...
Groeten,
René
Geplaatst: 15.03.2008 - 13:59
door Hans
Zie je wel, hij mist ´m nu al

Geplaatst: 16.03.2008 - 19:02
door bart simpson
Op zich een lullig verhaal, maar wie weet hoe de historie van deze import was alvorens hij dit probleem kreeg....
Geplaatst: 17.03.2008 - 11:15
door V70Rene
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming V70; 2.5T AWD AUT.
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 24-11-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 07-11-2006
BPM € 14034
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Auto heeft nog geen nieuwe eigenaar aan de tenaamstelling te zien.
Affin geen leuke ervaring met Volvo , maar hopenlijk ben je gauw genezen van je VW virus.