Wie heeft DRIE kinderen van 12 tot 18 jaar in z'n V70?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
S80Taxi
2nd Gear member
Contacteer:

Bij zitten er vaak 3 volwassenen achterin...ok, het is niet supercomfortabel, maar klagen tijdens ritten naar Amsterdam of Brussel doen ze ook niet..
2001 S80 Mobility Line 2.5D - 520.000KM gelopen - privé auto
2004 S80 Executive D5 - 300.000KM gelopen, taxi van vriendinnetje
2005 V70 Edition II D5 - 212.000KM gelopen, mijn taxi
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

JJDD schreef: We hebben het een keer geprobeerd, omdat het uitzicht dan ook beter is, maar dat vond ik niet zo'n goed gaan, niet zo stabiel. Als opa en oma er naast zitten, is het natuurlijk stabieler, maar zo los stond het vrij onstabiel.
Hoezo los? Zo'n 3e bankje heeft toch gordels? Onze maxicosi Tobi wordt met een 3puntsgordel vastgezet, als dat past dan zou ie toch stevig kunnen staan? Ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met dat opa en oma ernaast zouden zitten: die passen immers toch nooit op een 3e bankje dat juist gemaakt is voor kinderen van 18-36 kg? Of heb je een kinderzitje bovenop een geintegreerd kinderzitje gezet :-)?
Wat betreft je prijs vergelijkingen: dat is natuurlijk ook een beetje appels en peren vergelijken, ford tegen volvo. Dan zou je de S=max met bv een mondeo moeten vergelijken.
Nou ja, ik ging mee in de vergelijking dat een MPV duurder zou uitvallen en minder zou afschrijven dan een V70. En aangezien Volvo geen MPV's heeft... Maar je hebt gelijk dat je een Volvo niet kunt vergelijken met een Ford.
Prijsniveau v70: je hebt gelijk, ik was vergeten dat ik zelf een benzine heb gekocht, die zijn relatief veel voordeliger (en gaan erg lang mee), de diesels zijn onevenredig duurder (bij andere merken is het verschil kleiner, terwijl de duurzaamheid van de v70 benzine juist erg hoog is, onlogisch dus / vind ik).
Ik denk dat de D5 gewoon erg goed gaat en daarom zoveel moet kosten. De dealers beuren het, dus ze vragen het ervoor, das logisch. Ik zou graag diesel rijden omdat het lekker vlot rijdt en omdat het zuiniger omspringt met brandstof dan benzine. Het voelt toch beter om minder CO2 te produceren.
Ik rijd ongeveer 30000 tot nu toe, meeste (25000+) prive. We hebben 1 auto.
bartv70
5th Gear member

kmser schreef:In een V70 zit je in het midden zeker niet minder comfortabel dan achterin een monovolume. Zoveel extra beenruimte heeft een monovolume ook niet. Wij zijn eens weg geweest met 6 in een espace en de bagageruimte een beenruimte was een grap. Zolang je niet opteerd voor een grand espace of grand voyager zijn deze wagens ook niet geschikt om met zeven weg te gaan (toch als je bagage wil meenemen). wat niet wegneemt dat een S-max er goed uitziet en fatsoenlijk rijdt (zeker voor een monovolume).
De prijs die je aanhaalt lijkt me wel heel hoog, als ik eens vlug kijk vind ik exemplaren die rond de 20000€ kosten, waar je voor NDL wel nog bpm moet bijtellen, maar op 35000 zal dat wel niet komen.
Destijds hebben mijn ouders gekeken voor een V70 (die voldoende plaats bied voor 2 kinderen + grote hond), maar hebben omwille van sentimentele toch een Range Rover gekocht.
Hoi,

Haal van de Belgische (nieuw)prijs de BTW eraf en zet dan 42,3%(BPM) bovenop deze nettoprijs, dan heb je ongeveer de Nederlandse prijs.

:-x
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

bartv70 schreef: Hoi,

Haal van de Belgische (nieuw)prijs de BTW eraf en zet dan 42,3%(BPM) bovenop deze nettoprijs, dan heb je ongeveer de Nederlandse prijs.

:-x
BartV70
Ha Bart,
Daar mag je dan wel een korting op loslaten als het geen nieuwe meer is. In Duitsland heb ik ook zitten kijken, maar ik heb geen zin in al dat gedoe met importeren...
JJDD
3rd Gear member

SelwinPieter schreef:Hoezo los? Zo'n 3e bankje heeft toch gordels? Onze maxicosi Tobi wordt met een 3puntsgordel vastgezet, als dat past dan zou ie toch stevig kunnen staan? Ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met dat opa en oma ernaast zouden zitten: die passen immers toch nooit op een 3e bankje dat juist gemaakt is voor kinderen van 18-36 kg? Of heb je een kinderzitje bovenop een geintegreerd kinderzitje gezet :-)?
:oops: ik zat te suffen, ik las dat je bedoelde in het midden op de achterbank (dus niet het 3de bankje), vergeet mijn opmerking dus maar, zeker wat betreft opa/oma, ik zie ze al zitten ..... Het derde bankje hebben we (nog) niet. We denken er wel over, voor als er af en toe meerdere kinderne meegaan (sport, feestje, uitje, etc). In laten bouwen is echter weer 1200.
SelwinPieter schreef:Ik rijd ongeveer 30000 tot nu toe, meeste (25000+) prive. We hebben 1 auto.
mmmm, inderdaad net iets boven het omslagpunt vermoed ik. En 1 auto, dan inderdaad de diesel.
V70 - 140pk - 2003
Polarbaer
2nd Gear member

SelwinPieter schreef:Heeft iemand wel eens geprobeerd om een autostoeltje voor kinderen van 9-18 kg te plaatsen op dat 3e bankje in de achterbak? Waarom ik dat wil? Stel dat opa en oma een keer willen meerijden, dan kan de tweeling van 9 maanden tot 3,5 jaar mee op dat achterbankje, allebei in hun eigen stoeltje.

Ben benieuwd...
Momenteel niet, maar wel een stoeltje voor de categorie erboven, vanaf 3,5 jaar. Gaat prima.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

Polarbaer schreef:[quote="SelwinPieter]Heeft iemand wel eens geprobeerd om een autostoeltje voor kinderen van 9-18 kg te plaatsen op dat 3e bankje in de achterbak? Waarom ik dat wil? Stel dat opa en oma een keer willen meerijden, dan kan de tweeling van 9 maanden tot 3,5 jaar mee op dat achterbankje, allebei in hun eigen stoeltje.

Ben benieuwd...
Momenteel niet, maar wel een stoeltje voor de categorie erboven, vanaf 3,5 jaar. Gaat prima.[/quote]

Dus je zet een kind in de categorie 15-36 kg (3,5 jaar of ouder) in een kinderzitje en dat kinderzitje zet je op het 3e bankje, dat van zichzelf al bedoeld is voor kinderen van diezelfde categorie (15-36kg)? Is de achterliggende gedachte dat dat zitje betere zijwaartse bescherming biedt door de "flappen" aan weerszijden van hoofd en romp dan het 3e bankje zelf?

Zo ja, daar was ik eerlijkgezegd nog niet opgekomen, maar het klinkt niet eens zo heel onlogisch...

Een kinderzitje voor de categorie 9-18 kg is wel veel forser dan een voor 15-36 kg, dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen....
Polarbaer
2nd Gear member

Inderdaad vanwege de 'flappen' voor zijdelingse bescherming. Overigens zit de gordel dan behoorlijk strak. Dus hoe lang dit kan is de vraag.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

Polarbaer schreef:Inderdaad vanwege de 'flappen' voor zijdelingse bescherming. Overigens zit de gordel dan behoorlijk strak. Dus hoe lang dit kan is de vraag.
Je hebt er kennelijk goed over nagedacht. Ik denk dat dat de veiligste positie is voor je kind bij een aanrijding van voren: omdat hij/zij tegen de rijrichting in zit wordt hij/zij niet "gelanceerd" met alle mogelijke gevolgen voor nek en hoofd.
Als jij aangeeft dat bij jullie de gordel maar net groot genoeg is, dan twijfel ik of een stoeltje van 9-18 kg in de gordel past. Die zijn namelijk een stuk groter en de gordel moet daar helemaal voorlangs. Wellicht biedt eventueel een gordelverlenger dan uitkomst...

Groet SP
Carfreak
7th Gear member

Veel vaders op dit forum :D

Met 3 kleine kinderen wordt het idd wat krap door de verplichte stoeltjes waarvan je er max 2 kunt plaatsen. Omdat jouw kids dit niet hoeven zou ik gewoon voor de V70 gaan.

Vroegah zat ik met mijn broertje en zusje achterin een Golf I naar zuid frankrijk. Waar hebben we het tegenwoordig eigenlijk over? We worden alleen maar verwender met z'n allen ;-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Oceanracer
Geartronic member

Ik zou zeggen: Kijk ook eens rond op de gemiddelde camping in Zuid-Europa. Hoeveel gezinnen met kinderen hebben die rit doorstaan met een Opel Astra of Peugeut 307? Zou hun vakantie er minder leuk door zijn? Ik ga daarin danook mee met Carfeak door te stellen dat we gewoon verwend zijn. Ook wij gingen vroeger met z'n zessen in een Opel Kadett D caravan (zo noemde ze destijds bij Opel een station) met vouwwagen naar de Ardeche. En ik ben er echt niet minder van geworden...

Mijn advies: Speur naar een leuke V70 met niet te veel km's (omdat je er immer 10 jaar meer wilt doen). Het zou handig zijn er gelijk een aan te schaffen met geïntegreerde kinderzitjes, maar dat is later ook altijd nog mogelijk. Het zelfde geldt voor een derde bankje, voor als er in de komende 10 jaar nog eens een spruitje bijkomt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

Carfreak schreef:Veel vaders op dit forum :D

Met 3 kleine kinderen wordt het idd wat krap door de verplichte stoeltjes waarvan je er max 2 kunt plaatsen. Omdat jouw kids dit niet hoeven zou ik gewoon voor de V70 gaan.
Dank voor je reactie! Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt. bedoel je dat het krap wordt om 3 kinderen in de achterbak op het 3e bankje te plaatsen? Dat is niet mijn bedoeling. Het idee is als volgt:

Situatie "normaal" 2009-2011:
- 5 personen in de auto
- ik en mijn vrouw voorin
- 3 kinderen op de achterbank (= 2e zitrij), alle drie in een eigen stoeltje
- bankje in achterbak (3e zitrij) ingeklapt en de kinderwagen en andere troep erin

Situatie "opa en oma" 2009 - 2011
- 7 personen in de auto
- mijn vrouw achter mij
- opa en oma links en rechts op de achterbank (=2e zitrij)
- onze dochter (dan 3-5 jaar) tussen opa en oma in, op een eigen stoeltje
- onze tweeling (dan 1-3 jaar) alle twee in een eigen stoeltje, op het 3e bankje in de achterbak
- kinderwagen thuis laten???

Vroegah zat ik met mijn broertje en zusje achterin een Golf I naar zuid frankrijk. Waar hebben we het tegenwoordig eigenlijk over? We worden alleen maar verwender met z'n allen ;-)
Maar toen zaten jullie niet in een autostoeltje denk ik want daarvan passen er geen 3 naast elkaar in een golf 1.
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:... Ook wij gingen vroeger met z'n zessen in een Opel Kadett D caravan (zo noemde ze destijds bij Opel een station) met vouwwagen naar de Ardeche. En ik ben er echt niet minder van geworden...
Op zich mee eens. Knelpunt voor mij is dat ik een chronische beenblessure heb waardoor ik veel beenruimte nodig heb. Maar ik heb op zich een goed gevoel over de V70.
V70Rene
4th Gear member

SelwinPieter schreef:

Dank voor je reactie! Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt. bedoel je dat het krap wordt om 3 kinderen in de achterbak op het 3e bankje te plaatsen? Dat is niet mijn bedoeling. Het idee is als volgt:

- 5 personen in de auto
- bankje in achterbak (3e zitrij) ingeklapt en de kinderwagen en andere troep erin

- 7 personen in de auto
- mijn vrouw achter mij
- onze tweeling (dan 1-3 jaar) alle twee in een eigen stoeltje, op het 3e bankje in de achterbak

Maar toen zaten jullie niet in een autostoeltje denk ik want daarvan passen er geen 3 naast elkaar in een golf 1.
Ben jij die gelukkige op het forum met die 2 vrouwen :D :D ....Maar nu even alle gekheid op een stokkie...

Koop gewoon een mooie V70N bouwjaar 2003-2004 kosten niet al te veel , en met weinig kilometers kan die auto er nog jaren tegenaan.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

bartv70 schreef:Hoi,

Ga gewoon eens passen.
Zelf ben ik 1,98 en ik vind de ruimte achter vrij krap voor zo'n grote auto.
Zeker kleine kinderen hebben een probleem, klinkt raar maar het is zo.
De achterbankzitting is vrij diep waardoor de kleinere min of meer met gestrekte benen achterin zitten.
Dit is geen fijne houding en ook komen de benen ik de knel met de voorstoel.
Een auto met geïntegreerde kinderzitjes biedt uitkomst.
BartV70
Naar aanleiding van de foto's van Bart (waarvoor dank):
Ik krijg ineens een idee. Je kunt de achterbank toch eenvoudig uit de auto halen? Dan kun je ook bij de sloop een achterbank halen en die door een speciaal bedrijf laten aanpassen? Zo'n bedrijf zou de achterbank dan kunnen strippen, inkorten en opnieuw bekleden. Dan heb je nog genoeg zitvlak voor het plaatsen van de autostoeltjes EN de kinderen kunnen hun benen voor de bank langs laten hangen of zelfs op de onderbouw zetten, net als bij geintegreerde kinderzitjes. De originele bank sla je op voor als de kinderen groot genoeg zijn om gewoon op de achterbank te zitten. Wat vind je ervan?

Groet, SP
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Als je kinderen op het derde bankje hebt, kan je er erg slecht bij tijdens het rijden, ook niet vanaf de achterbank. Ze moeten dus een redelijke mate van zelfstandigheid hebben.
Mijn dochters (v.a. hun derde jaar) vinden het daar geweldig, ze moeten alleen wel betrouwbaar zijn met de driepuntsgordel. (ik plaats geen kinderstoeltjes op de derde bank).
Het derde bankje zijn eigenlijk twee zitplekken, ieder met eigen driepuntsgordel en hoofdsteun (die moet je ook op hoogte stellen!)
Bagageruimte heb je niet veel meer bij gebruik van het derde bankje.....
Met z'n zevenen erin gaat prima, voor een uurtje oid. (eigen test: vier volwassenen, drie kinderen)
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

trompetje schreef:Als je kinderen op het derde bankje hebt, kan je er erg slecht bij tijdens het rijden, ook niet vanaf de achterbank. Ze moeten dus een redelijke mate van zelfstandigheid hebben.
Goed punt. M'n twee dochters van 9 maanden daarop zetten zou ik dan alleen doen in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld als we even ergens heen gaan met opa en oma.

Mijn dochters (v.a. hun derde jaar) vinden het daar geweldig, ze moeten alleen wel betrouwbaar zijn met de driepuntsgordel. (ik plaats geen kinderstoeltjes op de derde bank).
Da's goed nieuws! Ik kijk ernaar uit...

Het derde bankje zijn eigenlijk twee zitplekken
Dat weet ik. Het gaat bij mij ook om twee kinderstoeltjes op dat 3e bankje, niet 3. Nummer drie zit tussen opa en oma in op de achterbank.

Dank voor je reactie!
Franswa
5th Gear member

Selwin: Als ik zo lees hoever je vooruit denkt vind ik het gewoon jammer dat je niet in onze regering zit! :cry:
Die kunnen qua vooruit denken nog iets van je leren!! :P :P
V60 Plus Dark. Fusion red.
Carfreak
7th Gear member

SelwinPieter schreef:

- 5 personen in de auto

- 7 personen in de auto
- mijn vrouw achter mij

Ik dacht dat je kinder 12 tot 18 jr waren? dan hoeven ze toch niet meer in een stoeltje. Die stoeltjes nemen veel ruimte in beslag. Ruimte die je niet hebt op de achterbank van de V70!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Nog over die MPV als andere optie:
Er wordt wel gezegd dat een derde bankje als in een V70 veiliger is:
Bij de derde zitrij van een MPV/SUV zit je met je rug tegen de achterdeur, dus met je romp in de kreukelzone van de auto. Met een tegen de rijrichting in geplaatst derde bankje als in een V70 zit je alleen met je voeten/benen in de kreukelzone, en igv frontale aanrijdingen vangt het bankje de persoon (kind?) op, ipv de gordel.
Zijwaardse opvang door "gordijn airbags" oid is er achterin een V70 niet (bij de normale achterbank wel), ik weet niet of dat bij andere auto's wel zo is.
Harde feiten hierover heb ik niet, maar ik vind het wel geloofwaardig klinken.
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”