Pagina 2 van 6
Geplaatst: 14.03.2008 - 21:30
door raymond01
Hee Hans bij mijn V70 2.5T is het nummer 0280217107.
Nu heb ik een site gekregen
www.actronics.nl kijk hier eens even.
Groetjes Raymond.......
Geplaatst: 15.03.2008 - 13:57
door Hans
Die site had ik gezien, maar daar was de juiste lmm niet meer vooradig.
Ik wacht in spanning op de postbode met mijn eBay LMM.
Geplaatst: 15.03.2008 - 16:07
door raymond01
Ok. We horen het wel of deze werkt.
Ben na mijn LMM de rubberen sok van intercooler en turbo gaan vervangen auto
maakte meer lawaai zat een scheur in.
Volvootje had weer een paar daagjes mooi gelopen.
Maar begint nu weer lawaai te maken. op naar het volgende onderzoek.
(motor en schutbordsteun zijn al vervangen).
Ik heb het geluk dat ik bij een oom in de garage alles kan gebruiken.
Hij kijkt ook een beetje mee wat ik aan het prutsen ben.
Geplaatst: 16.03.2008 - 11:57
door Hans
Ramon&Ramon schreef:mail mij je kenteken en of het nummer van die meter even!
Dit staat op de meter: 763271B
en dan schuin eronder : 106
Geplaatst: 16.03.2008 - 14:18
door Oceanracer
Voor een ieder die (nog) opzoek is naar een LMM: Bij Combigarage in Westerbroek wordt hier voor de Bosch € 90,00 gerekend.
Geplaatst: 17.03.2008 - 14:00
door raymond01
Hans ik kijk straks even op mijn LMM dit nummer staat niet in de zichtzijde
dus ik haal hem eraf kijk dan even of er een nummer op te vinden is...
Gr. Raymond.
Ps. dat nummer wat je aangeeft komt mij niet bekent voor..
Geplaatst: 17.03.2008 - 17:05
door raymond01
Hans ik heb mijn LMM er even uitgehaald en daar staat het volgende op
BOSCH
771 19 2A
106
Dit bij mijn V70 2.5T AWD BJ 1998.
Welke is nu goed of zitten er verschillen in. !!!!!!!!
Groetjes Raymond.
Geplaatst: 17.03.2008 - 17:32
door Hans
Dat is raar... We zouden volgens mij dezelfde LMM moeten hebben.
De mijne is vandaag binnengekomen. Ik ben nu niet thuis maar zal morgen eens kijken welk nummer er op staat.
Maar als jou auto er goed op loopt zal het toch wel in orde zijn neem ik aan.
Geplaatst: 17.03.2008 - 18:21
door raymond01
Ja sinds ik deze erin heb weer wel....
We weet zijn er veschillende modificatie geweest dat weet ik dus niet...
Maar ik ben nu met mijn bakje bezig sinds de nieuwe motorsteun aan de distributie zijde liepde auto mooi rustig +/- 2 weken daarna schutbordsteun vervangen was ook op. auto liep weer mooi. ook een paar dagen daarna weer resoneren sok van intercooler naar turbo ingescheurt ook vervangen..
het gebakje liep weer mooi.... maar nu sinds het weekend weer niet mooi stationair....
Dus nu bougies enz enz enz....nakijken.
kom net onder de auto vandaan en ik denk ook krukas kering..
Je blijft aan de gang.
Dan geef mij maar LMM wissel.
Gr. Raymond.
Geplaatst: 18.03.2008 - 13:57
door Hans
Lijkt een beetje oorzaak en gevolg verhaal hé? Als het ene kapot gaat scheurt het volgende en zo verder.
Hoeveel heeft die van jou gelopen?
Net de nieuwe LMM erin geschroefd. Moter starte even moeilijk maar liep daarna normaal. Merk niet veel verschil in trekkracht en het toeren tal is wel stabieler maar schommelt nog steeds een beetje. Maar dat lijkt van het in schakelen van de ECC te komen.
Geplaatst: 18.03.2008 - 18:46
door raymond01
Hans die van mij heeft nu 203213 Km. op de teller.
Vandaag de auto op de brug gehad en kwam een beetje veel olie tegen.
Alles schoon gemaakt en de moter laten draaien.
Waarschijnlijk karter pakking lek.
Sommige boutjes zaten ook niet lekker aan.
Ga de hitteschild nog weg halen om te kijken op het uitlaatspruitstuk.
Auto loopt sinds de nieuwe sok op de intercooler niet echt lekker.
Hij heeft dit precies een dag goed gedaan.
De auto bromt meer met optrekken en stationair toerental niet helemaal lekker.
Blok trilt meer. ondanks nieuwe motor steunen.
Karter ontluchter en oliescheider bij inlaat spruitstuk nakijken.
Blijf zo wel bezig. Gr. Raymond.
Geplaatst: 18.03.2008 - 19:15
door raymond01
Vergeet nog wat gisteren even de LMM uit de auto gehaald accuklem eraf.
LMM eruit en weer erin. Moet ik wel zeggen dat het volvootje wel even beter liep.
Vreemd.
Wat heeft die van jou gereden.
Geplaatst: 18.03.2008 - 19:37
door HSRN850
hans anesthesie schreef:Ik kom gewoon bij de volvospecialist. Deze werkt wel strikt volgens Volvo standards. Maar 320 euro voor een LMM is mij teveel voor een 11 jaar oude auto.
Heb je later gevraagd naar een verklaring voor deze hoge prijs? Was het nu inclusief montage?
Mijn 850 komt van de dezelfde specialist af en is daar ook in onderhoud. Maar hier hou ik niet zo van. Duurder als bij de dealer...
Geplaatst: 19.03.2008 - 09:46
door Hans
@Raymond: vandaag starte de auto gewoon niet lekker. Ik ga die nieuwe LMM er maar weer uit halen. Lijkt mij sowieso het probleem niet te zijn. Met de oude trok de wagen nog altijd als een tierelier maar liep enkel stationair niet altijd even lekker. Het stationair toerental valt soms terug naar 500 om zich dan weer te herstellen. Soms sloeg dan de moter af. Maar starten deed de wagen altijd prima en hij reageerde ook heel soepel op het gasgeven.
Zou het dan toch een luchtlek zijn ergens. Lambda lampje blijft ook maar branden. Auto heeft 170000 gereden nu.
@HSRN850: Kom jij ook in Deurne? iK Ik ben super tevreden over de service. De prijs die me opgegeven werd voor de LMM kreeg ik van een monteur die in de werkplaats even in de computer keek. Misschien was het een vergissing. Ik zal er weer eens langsgaan om de boel na te laten kijken nu de vorige ingreep niet heeft geholpen.
Geplaatst: 19.03.2008 - 13:42
door Hans
Net ff de minpool vande accu losgehad. Daarna wederom moeilijk starten. Lambda lampje is wel uit nu. (voor hoelang?) Maar stationair toerental gaat op en neer van de 500 tot 900 toeren. Raar..
Geplaatst: 19.03.2008 - 13:54
door M'n eerste Volvo
Bij hard doortrekken heb je geen probleem ? Dan is er niets mis met de benzinetoevoer, denk ik. Toch ergens valse lucht ? Of een sensor defect ? Zit er niet ergens een temperatuursensor, die het stationair toerental moet regelen / aansturen bij een koude en warme motor en die niet goed functioneert ?
Gelukkig heb ik van verzekeren meer verstand :oops:
Geplaatst: 19.03.2008 - 17:35
door HSRN850
hans anesthesie schreef:
@HSRN850: Kom jij ook in Deurne? iK Ik ben super tevreden over de service. De prijs die me opgegeven werd voor de LMM kreeg ik van een monteur die in de werkplaats even in de computer keek. Misschien was het een vergissing. Ik zal er weer eens langsgaan om de boel na te laten kijken nu de vorige ingreep niet heeft geholpen.
Ik ben wonend in Deurne, de 850 komt inderdaad van van Tilburg af en is er ook in onderhoud... Ben verder ook zeker te spreken over de service. Maar ben wel benieuwd waar al deze verschillende prijzen vandaan komen...
Geplaatst: 19.03.2008 - 18:38
door Hans
M'n eerste Volvo schreef:
Gelukkig heb ik van verzekeren meer verstand :oops:
Ik heb wel verstand van "gas geven" maar daar heb ik in deze niet zoveel aan :?
Geplaatst: 19.03.2008 - 18:57
door raymond01
Na de LMM te hebben vervangen liep bij de wagen ook niet lekker bleek later een
lek in de turboslang te zitten. dus valse lucht.
Ben vandaag bij mijn volvospecialist geweest in nijmegen Hennes.
Behulpsame mensen.
S,morgens heen om te vragen waar de olie lekkage vandaan komt, en kon om
4 uur op de brug. en het blijkt de olie retourleiding te zijn.
Gelijk even na het probleem terugval in toeren gevraagd.
Heb ik soms dan valt het 300 tot 400 toeren terug.
En ze zeggen een vervuilde stappenmotor kan de oorzaak zijn.
Dit probleem heb ik ook bij mijn Jeep Cherokee gehad.
Ps. toen LMM het begaf werd er niets aangeduid geen lampje branden.
Geplaatst: 19.03.2008 - 19:15
door Hans
En nu?