Pagina 2 van 3
Geplaatst: 15.03.2008 - 22:03
door bart simpson
Oceanracer schreef:en de ANWB (Volvo's Assistance werkt niet in het weekend) de uitlaat met ijzerdraad van de weg moest houden.
de ANWB
IS Volvo's assistance buiten normale openingsuren, ijzerdraad is niet een ANWB waardige oplossing
Geplaatst: 15.03.2008 - 22:06
door Oceanracer
Ach, het is/was functioneel. Ik kon mijn weg immers vervolgen. Wat mij het meeste stoorde, was dat ik binnen een week na een grote beurt weer naar de dealer moest.
Geplaatst: 15.03.2008 - 22:07
door bart simpson
Oceanracer schreef:Ach, het is/was functioneel. Ik kon mijn weg immers vervolgen. Wat mij het meeste stoorde, was dat ik binnen een week na een grote beurt weer naar de dealer moest.
er was natuurlijk geen "onheil van buitenaf" aan de orde geweest?
Geplaatst: 15.03.2008 - 22:09
door V70Rene
Een RVS ferrita doet wonderen , kost niet eens zo veel meer als een originele Volvo uitlaat als ik het forum moet geloven.
Geplaatst: 15.03.2008 - 22:11
door Oceanracer
bart simpson schreef:Oceanracer schreef:Ach, het is/was functioneel. Ik kon mijn weg immers vervolgen. Wat mij het meeste stoorde, was dat ik binnen een week na een grote beurt weer naar de dealer moest.
er was natuurlijk geen "onheil van buitenaf" aan de orde geweest?
Nee nee Bart, het topic over de carterpanbeschermplaat heb ik ook gevolgd.
Van die aangelaste beugeltjes is trouwens ook vragen om problemen. Ik zag vanmiddag dat er inmiddels gewone uitlaatbeugels worden gebruikt.
Geplaatst: 15.03.2008 - 22:55
door HansEindhovenV70
Ocean, wat kan er dan aan dat flexstuk kapot? ik zou denken dat dat het laatste deel is wat kapot zou gaan aan de uitlaat.....
Geplaatst: 15.03.2008 - 23:20
door bartv70
klik hier
of
hier
BartV70
Mods edit: extreem lange linken verborgen (volgende keer zelf doen Bart).
Geplaatst: 16.03.2008 - 03:11
door TTT242
HansEindhovenV70 schreef:Een RVS demper is idd onverslijtbaar....maar ja, dan heb je ook meteen heel ander/sportief geluid en ik vind de uitlaat van achteren er persoonlijk ook beetje aso uitzien. Doet me denken aan Golfjes enzo. Is persoonlijke mening.... ik vraag me af of er ook "normale" rvs dempers bestaan?
Er zullen er ook stillere bestaan, maar een Ferrita kun je niet vergelijken met zo'n typische "aso golfjes uitlaat". Een "aso golfjes uitlaat" maakt constant herrie, een Ferrita enkel wanneer het nodig is

Degene die er eentje hebben zullen wel weten wat ik bedoel. Heb je al eens in een V70 met Ferita meegereden of heb je al eens gehoord hoe die klinkt. Maarja, dat is idd een persoonlijke mening...
Geplaatst: 16.03.2008 - 09:36
door Oceanracer
bartv70,
Heb je dit al eens geprobeerd:
[ url=plak hier de ontzettend lange link ] zet hier de tekst, bijvoorbeeld link 1 [ /url]
Dat voorkomt uitgerekte teksten. Wel zonder de hierboven gebruikte spaties negeren.
Geplaatst: 16.03.2008 - 09:40
door Oceanracer
HansEindhovenV70 schreef:Ocean, wat kan er dan aan dat flexstuk kapot? ik zou denken dat dat het laatste deel is wat kapot zou gaan aan de uitlaat.....
Dat kan bijzonder irritant gaan rammelen bij lage toeren, bijvoorbeeld tijdens het optrekken. Dit wordt eerst ondervangen door een aantal slangklemmen er omheen te monteren, maar meestal werkt dit maar voor korte tijd en moet er dus alsnog een nieuw flexstuk tussen. De dealer verkoopt die flexstukken overigens niet los.
Geplaatst: 16.03.2008 - 10:31
door bartv70
Oceanracer,
Sorry, had laatst bij Ben al instructies gevraagd ivm lange links, ben het...weer...
glad vergeten toe te passen.
BartV70
Geplaatst: 16.03.2008 - 13:03
door HansEindhovenV70
Oceanracer schreef:HansEindhovenV70 schreef:Ocean, wat kan er dan aan dat flexstuk kapot? ik zou denken dat dat het laatste deel is wat kapot zou gaan aan de uitlaat.....
Dat kan bijzonder irritant gaan rammelen bij lage toeren, bijvoorbeeld tijdens het optrekken. Dit wordt eerst ondervangen door een aantal slangklemmen er omheen te monteren, maar meestal werkt dit maar voor korte tijd en moet er dus alsnog een nieuw flexstuk tussen. De dealer verkoopt die flexstukken overigens niet los.
Hoe ben jij dan aan een nieuw flexstuk gekomen!?
Geplaatst: 16.03.2008 - 13:12
door bartv70
Geplaatst: 16.03.2008 - 13:57
door Oceanracer
Bij de dealer laten vervangen. Prijs heb ik even niet bij de hand. Maar het was niet alleen het flexstuk zelf. Want zoals gezegd is dat via de dealer niet mogelijk. Ik weet niet meer, wat er dan nog aan vastzit. Er was iets met het spruitstuk. Ik denk daarom vanaf het spruitstuk tot en met het flexstuk, maar ik kan er nu even naast zitten.
Geplaatst: 16.03.2008 - 16:15
door HansEindhovenV70
Oke, problemen met het flexstuk komen schijnbaar niet veel voor maar de achterdemper rot helaas bij elke auto weg. Jammer dat er idd zo'n rand op zit waarin water blijft staan. Bij iemand die overwegend lange afstanden rijdt gaat de einddemper zeker wat langer mee maar het blijft een feit dat het jammer is dat het tov de 850/V70 I een duidelijke stap terug is...
Geplaatst: 17.03.2008 - 07:43
door HansEindhovenV70
Heeft iemand ervaring met uitlaatdelen van
www.uitlaten-tlm.nl? Dit schijnen goede uitlaten te zijn vervaardigd van aluminiumstaal. Ik ga vanmdaag eens bellen of ze de demper voor V70 II leveren.
Geplaatst: 17.03.2008 - 09:54
door V70Rene
Aluminiumstaal ??!! Dit moet je toch eens uitleggen , want volgens mij is dat hetzelfde als Koperijzer of Loodzink. Roest het wel, of is het net als Aluminium corrosiebestendig.
Geplaatst: 17.03.2008 - 10:59
door bart simpson
gealuminiseerd staal, dat gebruikt Volvo iig
Geplaatst: 17.03.2008 - 13:58
door HansEindhovenV70
Demper komt inclusief BTW op 185 euro....
Re: Kwaliteit uitlaat V70 II slecht?
Geplaatst: 17.03.2008 - 20:45
door renjan
Dag Hans. Al heel lang rijd ik Volvo. Bijna 400.000 gedraaid met een mooie 940 estate op gas en sinds juni dit jaar stuur ik in een V70 D5 edition ll. Wat mij al lang stoorde was het vreemde laatste stuk van de uitlaat van onze volvo s. Een werkelijk onafzichtelijke kromme en in no time roestige buis onder mijn 940 vanaf de laatste demper en nu weer een dom naar benedenhangend laatste stukje pijp vanaf de einddemper bij mijn V70. Dat moet dus anders en vooral beter kunnen dacht ik. Zo kwam ik een paar jaar geleden in contact met Co Oskam in Cothen vlak bij Utrecht. Dit bedrijf is gespecialiseerd in uitlaten en zij maken met een grote pijpbuigmachine custom made alles wat je wil met een prijs waar kwitfitters rode ogen van krijgen. Vorige week ben ik er weer geweest en nu heeft hij weer een prachtig roestvrij stalen eindstuk gemonteerd. Jouw probleem is natuurlik de demper maar daar hebben ze echt heel veel alternatieven voor. Ik weet niet of ik reclame mag maken maar dit bedrijf kan ik echt aanbevelen voor uitlaatproblemen. Kijk eens bij
www.co-oskam.nl
Hartelijke groet en veel sukses,
Renjan Utrecht.
HansEindhovenV70 schreef:Hoi,
Ik ben Hans uit Eindhoven en zal me eerst even voorstellen! Ik ben al vanaf kind opgegroeid met Volvo en heb er inmiddels een paar gehad.... een Volvo 244, helaas bij 592 dkm door een fout van een ander totall-los gereden. Daarna een s70 waarmee ik probleemloos 300 dkm heb gereden maar vanwege gezins uitbereiding heb verkocht. Momenteel heb ik sinds 2.5 jaar een V70 170pk van okt. 2002. Deze auto heeft nu 90 dkm gereden en is 5.5 jaar oud..... en de achterste demper van de uitlaat is al doorgerot! Erg snel, ben dit niet gewend van Volvo! Bij een 850 of V70 I schijnt dit echt niet voor te komen. Navraag bij diverse dealers en auto demontage bedrijven heeft mij duidelijk gemaakt dat helaas de demper van een V70 II bij alle autos op de naad doorrot en dat er momenteel al veel vervangen worden..... kwaliteit blijkt dus niet geweldig te zijn.
Ik heb er hier nog niks over gelezen....
Origineel is de uitlaat uit 1 stuk, maar er zijn vervangingsdempers beschikbaar. De buis moet dan doorgezaagd worden. Iemand een interessant adres om een dergelijke demper te halen?