Grote beurt.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
V70 classic
3rd Gear member

bartv70 schreef:Hoi Franswa,

Het gaat natuurlijk niet om de vloeistof maar om het principe

Ps ik ben iemand die van zijn eigen zuur verdiende centjes een V70 rijdt,

BartV70

Net als ik dus (over die V70)
Ik ben het helemaal met Bart eens.
Ik ben zelf monteur (wel eens waar geen personen auto maar ik weet wel hoe of wat)
Aller eerst dwingen de fabrikanten je naar een dealer te gaan omdat je anders laat ik eens wat noemen de boord computer niet gereset krijgt dus blijven de meldingen binnenkomen ook al is de reparatie of beurt uitgevoerd.
En als hij er dan staat voor bv een APK krijg je een rekening onder de neus van dingen waar je niet om hebt gevraagd.
b.v. dat bewuste ruitensproeier tankje.
WAAR STAAT ER OMSCHREVEN DAT HET TOT DE NOK VOL MOET ZITTEN ???
vat is half vol het systeem en lampje werkt einde oefening.
Als jij dat bij wilt vullen voor 8 euro de liter zul je me moeten bellen want ik betaal dat nooit.
of deze we hebben de remmen gecontroleerd.
OK dat mag maar omdat ik er voor betaal zul je toch even de wielen eraf moeten halen,want je doet het of goed of niet .
en zo kunnen we het forum blijven vullen met reparaties of controlles die in de kantine verricht worden.
Het is gewoon oplichting.
Ik blijf altijd bij mijn auto als ik naar de dealer moet ,want normaal heb ik mijn mannetje die het keuri(n)g regeld.
Waarom denk jij dat je koffie krijgt??
DAN BEN JE BIJ JE AUTO WEG.
Maar goed roffeltje doet het voorbeeldig dus heb ik bij volvo nog geen slechte ervaring,maar ik vermoed dat generalisering op zijn plaats is ben ik bang.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Gast

Ramon&Ramon schreef:Als je bij de dokter zit kun je ook niet mee praten over zijn vak,je neemt aan wat hij zegt en niemand die daar ooit over zeurt toch?
Als ik al bij de doktor kom met een kwaaltje, dan is één van de eerste vragen: "en wat denk u er zelf van"?
Dit hoor ik ook van anderen. Ja, hallo wie is hier nu doktor.

Blijven meedenken met je garagebedrijf is denk ook een vereiste.
Zeker met wat ik nu in de garagebedrijven af en toe zie rondlopen!

Toen het nog VADIS was, heb ik de monteur nog moeten aangeven: "daar zal je het niet vinden, maar hier wel!
Dat zegt nmm voldoende. Nu ken ik gelukkig ook een aantal Volvo-monteurs die wel de kennis hebben.
Alleen doen deze monteurs meestal niet meer de grote beurten............

Opzich is dat logisch, ik wilde dat toentertijd ook niet meer.
Zoveel mogelijk de leuke speciale klussen. :P
Franswa
5th Gear member

Ik denk dat je altijd moet trachten de gulden middenweg te bewandelen.
Het is geven en nemen. Autorijden is verschrikkelijk duur, maar dat ligt niet aan de dealer maar aan het "Haagse" daardoor hebben we in dit land van die hoge rekeningen.
Ik heb trouwens mijn auto's ook altijd zelf betaald.

En nog een keer over die ruitensproeier, het valt niet te zien hoe vol zo'n tankje zit. Als ze alleen de werking zouden contoleren en de volgende dag is hij bij jou leeg denk je ook waarvoor heb ik hem een beurt laten geven.

En zolang een dealer mijn vertrouwen niet beschaamt ga ik niet in de werkplaats controleren of ze hun werk wel goed doen.
Maken ze misbruik van mijn vertrouwen dan gaan we er eerst over praten.
En tot nu toe ben ik er altijd goed uitgekomen.
V60 Plus Dark. Fusion red.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

V70 classic schreef: Net als ik dus (over die V70)
Ik ben het helemaal met Bart eens.
Ik ben zelf monteur (wel eens waar geen personen auto maar ik weet wel hoe of wat)
Aller eerst dwingen de fabrikanten je naar een dealer te gaan omdat je anders laat ik eens wat noemen de boord computer niet gereset krijgt dus blijven de meldingen binnenkomen ook al is de reparatie of beurt uitgevoerd.
En als hij er dan staat voor bv een APK krijg je een rekening onder de neus van dingen waar je niet om hebt gevraagd.
b.v. dat bewuste ruitensproeier tankje.
WAAR STAAT ER OMSCHREVEN DAT HET TOT DE NOK VOL MOET ZITTEN ???
vat is half vol het systeem en lampje werkt einde oefening.
Als jij dat bij wilt vullen voor 8 euro de liter zul je me moeten bellen want ik betaal dat nooit.
of deze we hebben de remmen gecontroleerd.
OK dat mag maar omdat ik er voor betaal zul je toch even de wielen eraf moeten halen,want je doet het of goed of niet .
en zo kunnen we het forum blijven vullen met reparaties of controlles die in de kantine verricht worden.
Het is gewoon oplichting.
Ik blijf altijd bij mijn auto als ik naar de dealer moet ,want normaal heb ik mijn mannetje die het keuri(n)g regeld.
Waarom denk jij dat je koffie krijgt??
DAN BEN JE BIJ JE AUTO WEG.
Maar goed roffeltje doet het voorbeeldig dus heb ik bij volvo nog geen slechte ervaring,maar ik vermoed dat generalisering op zijn plaats is ben ik bang.
wat een dom en generaliserend geneuzel
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Kan het niet laten.
De mensen die hier reageren met "gulden middenweg, geneuzel" enz wil ik het volgende vragen.
Als je naar de bakker gaat en je betaald voor 10 krentenbollen en je krijgt er 8,
ga daar dan mee akkoord?Ja?Dan wil ik jullie bakker worden.
En nergens lees ik dat het bij alle garages gebeurt, want dat zal echt niet zo zijn
dus generaliserend vind ik het niet.

Volgende week gaat mijn auto voor de eerste keer,voor mij dan, voor zijn beurt.
Ik ga vol vertrouwen naar de off. dealer want ik heb goede ervaringen en ben altijd prettig geholpen, maar ben en blijf van nature alert.

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Ramon&Ramon
7th Gear member

Er zijn klanten die de wielen markeren,oliefilters beschilderen,remblokken markeren,om te kijken of alles wat er in de controlelijst van de beurt , onderhanden genomen wordt.
Als je dat als monteur ziet gebeuren zakt je broek er echt van af,van het wantrouwen van een groot aantal klanten.
Er zullen echt wel dingen gebeuren die niet kloppen,maar of dit bewust door de monteur gedaan wordt betwijfel ik.
De werkdruk bij veel dealers is dermate hoog vaak,dat er dingen mis gaan.
Denk nu niet dat de tijd die voor een bepaalde beurt staat,ook werkelijk wordt gebruikt,dat is in veel gevallen niet zo.
Bij een grote VW dealer in het midden van het land worden tussen de 1200 en 1500 auto,s per maand gerepareerd onder druk van de leiding gevenden,is het dan vreemd als er iets mis gaat?
Kijk is naar de panden waar veel dealers huisvesten,het repareren en servicen van auto,s gaat vaak gepaard onder een hoge werkdruk.
Ik kan met mijn 43 jarige ervaring als sleutelaar er een boek over schrijven,over deze wantoestanden.
bartv70
5th Gear member

Ramon&Ramon

Ben er van overtuigt dat de monteur doet wat ie moet doen,maar diegene
die de rekening opmaakt kan natuurlijk wel eens(in opdracht van?) creatief
bezig zijn.
Dat klanten onderdelen markeren zegt natuurlijk genoeg over deze hele discussie,
de klant laat zijn auto niet maken door monteur x of y, maar door zijn dealer.
Ik zeg wel eens tegen mijn werkgever;"Als er geen aanleiding tot klagen was dan zou ik niet klagen"
Dat wantrouwen moet toch ergens "geboren" zijn.
En dat de werkdruk erg hoog is geloof ik direct.

BartV70
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Ramon&Ramon
7th Gear member

De receptionist ziet in zijn scherm wat bijv een 30000km beurt kost,dat brengt hij in rekening ex bijkomende extra kosten,of de ruitensproeierpot nu vol is of leeg,je betaald die liter vloeistof,het klopt niet maar het gebeurd wel.
Als de monteur ziet dat de pot vol zit,zou hij,of een liter in de auto moeten leggen,of melden dat de pot al vol zit,je zult begrijpen dat dit in de praktijk niet gebeurd.
De opdracht vanuit de importeur naar de dealers toe klopt helemaal,maar de uitvoering laat vaak te wensen over.
Je leest het nu in de media,veel monteurs gaan met een lange sik naar hun werk,niet omdat het werk niet leuk is,maar de werkdruk,de lage lonen etc,doet er allemaal geen goed aan,dit gaat echt ten koste van kwaliteit en zorg omtrent het autovak in het algemeen.
bartv70
5th Gear member

Helaas iets dat je tegenwoordig in heel veel branches tegenkomt.
Zit zelf in het OV, ook dat is een drama, niet de werkzaamheden op zich, maar alles er om heen.
Zijn we weer terug bij af, wij slikken teveel.

BartV70
Gast

Ramon&Ramon schreef:Bij een grote VW dealer in het midden van het land worden tussen de 1200 en 1500 auto,s per maand gerepareerd onder druk van de leiding gevenden,is het dan vreemd als er iets mis gaat?
Ik ben straks al 20 jaren uit de garage en dit is niet iets nieuws.
Alleen de uurprijzen zijn nu in Euro's! Terwijl het salaris van de monteur daar ver bij achter is gebleven.
(vind je het dan gek, dat er prutsers overblijven in de grotere garagebedrijven? De goeden vertrekken vaak naar de wat kleinere bedrijven, die nog contact hebben met de klant)

De klant met een kop koffie "weglokken" omdat hij een bepaalde (oplossing) reparatie niet mocht zien is ook niets nieuws.
Ik ben "verpest", omdat ik alles wel heb gezien en dan ook nog bij meerdere bedrijven.
En ik zie het nu nog, omdat ik het herken.
Alles onder de noemer dat er wat verdient moet worden. :cry:
V70Rene
4th Gear member

Even een edit op mijn verhaal.

Ben vandaag terug geweest naar de dealer , en de ventilator is even los geweest , bleek dat er een hardnekkig blaadje inzat na het bezoek aan de wasstraat door de dealer.

De stuuruitslag blokjes waren niet vervangen doch omgedraaid , en een extra ringetje achter gezet ivm toch iets aanlopen ondanks de goede blokjes. Was n.l. op het APK rapport gezet dat ze vervangen waren.

Blijven de ruitenwissers over , en ach als dat alles is ....Voor de rest was alles in orde , blijven dus nog 3 plussen over te weten.

* trekhaak zeer netjes gemonteerd ( zal eens foto's nemen , ziet er echt mooi uit )
* auto dus netjes gewassen
* auto keurig op tijd klaar en nu snel weer kunnen komen voor dit garantieklusje van de ventilator.

Al met al te snel geoordeeld van mij , en vertrouwen in de dealer is geheel terug .....nu de rekening nog :D of :(
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
bartv70
5th Gear member

V480-S60
Geartronic member

Bart, ik zie de test niet. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
V480-S60
Geartronic member

Zet ik em er wel even op hier
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
mvl
2nd Gear member

Wel heel toevallig dat dit nu net in het nieuws komt.
V40 1.8 sports
V70R AWD Full options (03)
Carfreak
7th Gear member

mvl schreef:Wel heel toevallig dat dit nu net in het nieuws komt.
Ik dacht net hetzelfde :D

En toch vallen de resultaten dan altijd tegen he? Toch niet vreemd dat veel mensen dan wat argwanend zijn. Zoals met alles geldt ook hier weer dat de slechten het voor de goede bedrijven verpesten.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
degids
3rd Gear member

Hier ook nog een goeie link. Hier is bovenaan de pagina een pdf te downloaden met de volledige test.
Jammer dat er geen enkele Volvo dealer bij mij in de buurt in de test wordt vermeld.
bartv70
5th Gear member

V480-S60 schreef:Bart, ik zie de test niet. 8)

Sorry link slaat nergens op, ik probeerde een lange link te verbergen door het woordje hier.
Door al het stoeien is dit blijven staan.

PS ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om een lange link te verbergen.

BArtV70
Gast

Wat mij opvalt bij de vele gecontroleerde bedrijven is het niet controleren cq vervangen van de remvloeistof.

Denkt men misschien het is in Nederland niet zo snel van toepassing? Weinig ervaring hiermee?
Ik heb er al eens een ervaring mee gehad (wel op circuit). :?
Maar je zal toch maar in het buitenland met je auto (met caravan) van de berg af komen rollen en je trapt het pedaal naar de bodem.

Nu moet ik ook zeggen dat ik na mijn ervaring, ik bewuster met remvloeistof om ben gegaan. :P
jvalukas
2nd Gear member

Volgens het instructieboekje moet de remvloeistof om het andere jaar of bij zoveel km vervangen worden.
In een normale grote beurt is dit volgens mij geeneens standaard. Ik vind het ook flauw dat er bij zoveel dealers de aanmerking staat, want je kunt in het hele artikel niet vinden of erom gevraagd is van te voren.
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000

V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”