Circuitklaar maken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.09.2007 - 01:39
Even een update; de auto is gisteren volledig leeg gehaald, maakt wel een bak met herrie ;D. Echter, nu wil de auto steeds niet starten; we hebben het alarm bij sommige draden afgeknipt, maar waarschijnlijk bevindt zich ook nog ergens een startonderbreker, weet iemand die te vinden(van een org. volvo alarm)? Verder zit heel de schakelbak onder de olie + de balk van het subframe hiernaast, hier gaat vandaag naar gekeken worden.
Het rare bij het starten is dat je hoort zo'n harde tik, alles lampjes etc. werken, maar de startmotor slaat niet rond, net ofdat die geen signaal krijgt, waardoor ik dus de startonderbreker vermoed, of het contactslot moet gaar zijn.
Foto's volgen zsm.
Het rare bij het starten is dat je hoort zo'n harde tik, alles lampjes etc. werken, maar de startmotor slaat niet rond, net ofdat die geen signaal krijgt, waardoor ik dus de startonderbreker vermoed, of het contactslot moet gaar zijn.
Foto's volgen zsm.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.09.2007 - 01:39
Gaat lekker
, eerst komen we een flinke olielekkage tegen, maar dat valt te verhelpen. Echter, valt er vanmiddag een boutje in het onderste deel van mn inlaatspruitstuk! Hoe kan ik dit het er het beste uitkrijgen? Compleet in- en uitlaatspruitstuk demonteren? Of moet meteen de kop eraf? Verder, weet iemand het bestelnr. van het plaatje op de oliepomp(http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... a8081d55b1)
Alvast bedankt!

Alvast bedankt!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.09.2007 - 01:39
Iroll, bedankt! Ik heb em eruit, bij de automaterialenzaak een magneetje gehaald en ik had em er zo uit. Ik was echter al begonnen aan het demonteren van de spruitstukken en ik heb één draadeind van de turbo, dat compleet verroest was, kapot gedraaid. Ik neem aan dat nu alles er alsnog af moet om een nieuwe draad te tappen? In het projectenforum kan je trouwens de log vinden 

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Van de ene ellende in de andere gevallen! Ik heb zo'n magneet aan een flexibel stuk zitten en net zo'n flexibel stuk met een grijp bekje om schroeven, gereedschap e.d op te vissen wat bij het sleutelen valt. Is echt onmisbaar. Jaren geleden voor fl2,50 uit de bak bij de Praxis gekocht. Was de beste en goedkoopste investering ooit wat gereedschap betreft.
Draadeind zal wel uitgeboord moeten worden en nieuwe draad tappen. Ligt eraan of je erbij kan, maar zal wel gedemonteerd moeten worden. Ach kan je gelijk nwe pakkingen monteren.
Leuke log trouwens!
Draadeind zal wel uitgeboord moeten worden en nieuwe draad tappen. Ligt eraan of je erbij kan, maar zal wel gedemonteerd moeten worden. Ach kan je gelijk nwe pakkingen monteren.
Leuke log trouwens!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.09.2007 - 01:39
Motorblok gaat er nu volledig uit, auto gaat van de week de garage in en daar zal het blok gelicht worden en alle pakkingen vervangen. Misschien, als ik het lef heb, zal de kop gereviseerd worden, maar dat weet ik nog niet zo zeker ;D. Verder, toen ik de downpipe loshad, viel het me op dat die ingedeukt is om hem passend te maken. Zou een custom downpipe zonder deuk een betere toerendoorloop geven?