Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.08.2008 - 21:53
door Thijs 460 1.6 I
Ik heb alarm van volvo ingebouwd.
Als jullie 4serie standaard in de bestuurdersdeur een motortje heeft
gaat deze in iedergeval nooit op de centralev met afstandbediening werken.
Dit is namelijk een motor die de andere aanstuurd.
Geplaatst: 09.08.2008 - 21:07
door Giesto-440
Ohja.. nu ik dit lees weet ik weer wat ik ooit een tijdje geleden zou doen... Maar heb me sowieso al een hele tijd hier niet meer laten zien.. Als ik er weer eens tijd voor heb ga ik het jullie vertellen
Cheers!
Geplaatst: 09.08.2008 - 21:19
door JW440
dan ga ik zelf wel ff klooien. Waar zit de bedieningspaneel van de std cv?
Geplaatst: 12.08.2008 - 22:44
door schaefer
vandaag ook cv ingebouwd. echter lichte problemen bij de achterportieren. Hier zit nl. een kabel ipv een stangetje en dus is de bevestiging van het stangetje van de motor lastig. Heb zelf de kabel op één stuk blootgelegd mbv vuur. systeem werkt nog niet vlekkeloos maar komt goed. Iemand idee hoe dit origneel bij volvo zit bij de achterportieren?? foto's??
gr
Geplaatst: 13.08.2008 - 07:30
door Giesto-440
schaefer schreef:vandaag ook cv ingebouwd. echter lichte problemen bij de achterportieren. Hier zit nl. een kabel ipv een stangetje en dus is de bevestiging van het stangetje van de motor lastig. Heb zelf de kabel op één stuk blootgelegd mbv vuur. systeem werkt nog niet vlekkeloos maar komt goed. Iemand idee hoe dit origneel bij volvo zit bij de achterportieren?? foto's??
gr
Had je al CV en wil je alleen de AB erbij.. Of is het compleet nieuw?!
Want anders heb je namelijk net teveel gedaan:P...
Je had alleen in de bestuurdersdeur de motor moeten verwisselen en die aansluiten op de control unit die bij je CV geleverd was!
Geplaatst: 13.08.2008 - 08:26
door SchoutenCC
schaefer schreef:Iemand idee hoe dit origneel bij volvo zit bij de achterportieren??
In het originele systeem wordt niet gewerkt met trekstangetjes die aan de stangetjes/kabeltjes van de deuropeners worden bevestigd, maar zit het motortje direct aan het slot vastgeschroefd en bedient de servo een lipje dat uit het slot uitsteekt.
Geplaatst: 13.08.2008 - 19:12
door schaefer
ow vandaar. Bij mij lukt het niet om ze achter goed werkend te krijgen. Constructie van stangetje op een kabel is al niet super maar werkt wel. Maar als ik de deurpanelen erop zet komt het motortje in de verdrukking door gebrek aan ruimte en loopt alles vast. Iemand tips?? maybe motortje uit orignele deuren van volvo te halen en aan te sluiten?? gr.
Geplaatst: 14.08.2008 - 08:22
door SchoutenCC
Dat is idd de makkelijkste oplossing - dit setje werkt goed als je een afstandsbediening wilt of alleen de voorportieren gebruikt maar de achterportieren werken niet echt mee...
Geplaatst: 22.08.2008 - 14:36
door JW440
De mijne zit al een std 440 cv op. Nu heb ik dus een set gekocht voor cv met alarm en afst bed. Deze kan ik toch gewoon aansluiten op de originele computer van de cv? Of werkt dit niet zo.
Waar kan ik de comp vinden?
Geplaatst: 22.08.2008 - 15:01
door SchoutenCC
Niet - er zit nl. geen computer oid in.
De officiële set bestaat uit 5 motortjes die niets anders doen dan het slotpinnetje omhoog/omlaag duwen/trekken. De bestuurdersdeur is daarvan de schakelaar en loopt via een relais dat het signaal omhoog/omlaag omdraait. De set met afstandsbediening heeft een ontvanger, die kun je plaatsen en de kabels aansluiten aan 1 van de bijgeleverde motortjes. Die plaats je in je deur ter vervanging van de oorspronkelijke motor. Daarmee heb je de schakelaar van het systeem vervangen door de afstandbediening. Als je wilt kun je natuurlijk ook uitbreiden dat ook je passagiersdeur als schakelaar fungeert, dan moet je die ook vervangen.
Geplaatst: 01.09.2008 - 03:01
door Igoriaan
Het spijt me, maar het is me nog steeds niet 100% duidelijk.
Ik ben van plan
deze aan te schaffen, dus geen alarm want dat vind ik niet interessant.
Maar als ik het dan dus goed heb moet ik dus die ontvanger aansluiten op een motortje in een deur. Ik weet dat er alleen een motor in de bestuurdersdeur zit, dus die ontvanger moet aangesloten worden op alleen die deur. Als ik dat heb aangesloten werkt het toch? Ik hoef toch niet extra motortjes te plaatsen, behalve wanneer ik
met de sleutel zelf de deuren centraal wil vergrendelen via de passagiersdeur?
Daarvan uitgaande, dan nog vraag ik mij af of het als elektro-leek goed te doen is dit in te bouwen. Er zit dus zo'n ontvanger bij. Is het een kwestie van een draadje verbinden van de ontvanger naar de motor in de deur? En verder aansluiten? En waar alles plaatsen?
Excuus voor mijn overvloed aan (waarschijnlijk als ik dat setje voor me zou hebben liggen simpele) vragen, maar ik wil dit echt heel graag maar ben bang dat dit me niet zo goed af zal gaan! Die 3 tientjes heb ik graaaag over voor een AB, zeker met de winter voor de deur, en de buien die daarbij meegebracht worden!
Geplaatst: 01.09.2008 - 10:27
door Iroll
Je zal voor een afstandsbediening toch in beide deuren een motortje moeten hebben, anders kan je alleen de passagierskant openen met de afstandsbediening.
Geplaatst: 01.09.2008 - 15:25
door Igoriaan
Maar als ik in de auto zit, en het knopje bij de bestuurdersdeur induw, gaat alles op slot. Waarom werkt CV met de sleutel dan wel en met AB niet?
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:57
door ALF
omdat je zelf het knopje induwt

er zit geen motortje die dit doet als je aan de passagiers kant de deur doet.
Geplaatst: 01.09.2008 - 21:36
door Giesto-440
Zal ik jullie helpen?!
Het volgende... Bij de set die je wilt gaan aanschaffen zitten 4 motortjes waarvan 2 besturend zijn...
In principe hoef je alleen het motortje in de bestuurdersdeur te vervangen..
MAAAAAR! Aan de kabelboom die meegeleverd zit heb je 5 draden die naar het motortje lopen echter je moet er maar 3 van aansluiten op het motortje.. en de 2 draden die op het oude motortje zaten op de 2 overgbleven draden van het motortje (er blijven vanaf de draadboom 2 loze draden over!)!
Ik ben even kwijt welke kleurencombinaties het waren maar daar kan ik je wel mee helpen als ik mijn deur even loshaal! (Dat wil ik best doen op aanvraag haha)
Kortom in principe is het vreselijk simpel en heb je genoeg aan het ophalen van de bestuurdersdeur!
Is het een beetje duidelijk of hebben jullie liever het tekstje opnieuw en ik het rustig typ?!?! (A)
Geplaatst: 01.09.2008 - 22:48
door Igoriaan
Kijk, dit heeft me gerustgesteld! Ik ga hem morgen bestellen (moet eerst nog even m'n nieuwe pinpas halen), en even kijken of ik hem deze week of het weekend in gebouwd krijg. En als ik het kan, dan MOET het wel makkelijk zijn. En ik maak wel wat foto's ondertussen.
In ieder geval bedankt, en als het echt niet lukt hoor je nog van me!
Geplaatst: 02.09.2008 - 09:43
door Giesto-440
Igoriaan schreef:Kijk, dit heeft me gerustgesteld! Ik ga hem morgen bestellen (moet eerst nog even m'n nieuwe pinpas halen), en even kijken of ik hem deze week of het weekend in gebouwd krijg. En als ik het kan, dan MOET het wel makkelijk zijn. En ik maak wel wat foto's ondertussen.
In ieder geval bedankt, en als het echt niet lukt hoor je nog van me!
En als je het echt niet kan... Tilburg en Roosendaal liggen nog geen half uurtje van elkaar vandaan...

Geplaatst: 06.09.2008 - 21:45
door Igoriaan
Ben ik weer!
Ik heb dus de versie zonder motortjes besteld. Gewoon een kastje met een bult draden en 2 handzendertjes. Ik begrijp nu eindelijk! waarom er een extra motortje bij de bestuurdersdeur moet. Die deur gaat namelijk, net als de passagiersdeur, gewoon mechanisch. Er zit echter zo'n servo aan die gestuurd wordt aan de hand van het slot van de bestuurdersdeur. En vanuit daar krijgen alle deuren dus een signaaltje dat ze open of dicht moeten.
Dus heb ik even verder gekeken op dit forum, en kwam ik erachter dat mijn setje gewoon mogelijk moet zijn, als ik er maar een extra motortje naast zet aan de bestuurderskant. Want anders gaan alle deuren open, behalve de bestuurdersdeur als ik op een knopje duw.
Zo ver ben ik intussen, maar toen:
Ik haal vrolijk mijn deurpaneel los, en zie dat servootje zitten. Er komen drie draadjes uit; een gele, een bruine en een groene. Ik heb ze alle 3 eens doorgemeten met deur open en dicht doen, maar daar word ik niet echt wijzer van. Groene draad: deur open, niks; deur dicht, constane puls. Gele draad: deur open, niks; deur dicht, korte puls. Bruine draad: bij zowel open als dicht een korte puls.
Iets verderop zit er dan weer een stekkertje, waarvanuit alleen de bruine en groene draad overblijven.
Op het kastje zitten 11 draden.
Aan kant 1:
- Oranje
- Wit (met een zekering)
- Geel
- Oranje/Zwart
- Wit/Zwart (met een zekering)
- Geel/Zwart
Deze draadjes moeten dus op een of andere wazige manier aangesloten worden op de bestaande draadjes.
Hier snap ik dus niet wat ik moet doen!
De andere kant is duidelijk, gewoon plus en min, en een draadje voor de knipperlichten, achterklep en window-roll-up. Kwestie van de juiste draad van de knipperlicht vinden onder het zekeringenbakje.
Ik heb allerlei combinaties geprobeerd. Plus en min (respectievelijk Geel en Oranje) ook omgedraaid. Wit en Wit/Zwart omgedraaid.... Ik hoor het kastje wel klikken, maar er gebeurt niks.
Klopt het dat de Witte en Wit/Zwarte op de Bruine en Groene moeten die in de deur zitten?
Conclusie:
Waar moeten de Witte draadjes op? Moet ik de Oranje aansluiten of niet? Is het absoluut noodzakelijk om het extra motortje te plaatsen voordat er iets gebeurt met de andere deuren? Kan ik misschien beter die andere set bestellen?
Alvast mijn oprechte dank

Geplaatst: 08.09.2008 - 11:38
door Igoriaan
Ik ga vanmiddag naar de sloop, kijken of ik zo'n motortje kan vinden. Heb al begrepen dat het dezelfde is als in een BX. Ik denk en hoop dat het dan wel duidelijk gaat worden. Ik ga ook een tutorial maken als dit allemaal achter de rug is, maar dan moet het me wel eerst eventjes lukken
