Pagina 2 van 2
Re: Michelin banden echt de beste
Geplaatst: 06.09.2005 - 16:05
door Walter
Dickertjedap schreef:Tòch wil ik vermelden dat bandenwissel beter kan plaatsvinden bij een bandenspecialist.
Deze bood me voor een zelfde prijs aan,maar aanbod nam ik niet aan daar ik hem bij dealer òòk in onderhoud heb.Helaas kunnen deze mensen NIET goed banden monteren en heb ik nu voor 4de keer een afspraak.
De band "hobbeld" en heeft niet met balanceren te maken,mogelijk moet de band ten opzichte van de velg even een 1/4 slag gedraait worden.
Er zit namelijk ook teveel lood aan de velg volgens de specialist,Michelin behoeft slechts maximaal 40 gram te hebben.
.
dit lijkt me eerder een incidenteel probleem, zegt meer iets over het bedrijf dan over "alle dealers" en "alle bandenspecialisten". Kan ook best zijn dat er gewoon een rotte band tussen heeft gezeten...
Geplaatst: 06.09.2005 - 16:20
door V480-S60
VolvoMafia schreef:v40pokemon schreef:kwik fit: via internet 4 halen, 3 betalen
Heb zojuist 4 nieuwe primacy's laten monteren voor nog geen 450 eurie...
Die actie doen wij ook, inclusief montage en balanceren.
Ja maar geldt dat ook voor 205/50/16 :?: Wel voor de 195/55/15 maar voor de 205/50/16 heb ik dat bij de KF en de dealer niet voor elkaar gekregen.
Overigens Autobandenmarkt stuurt de banden op naar een garage waar ze mee samenwerken ben ik achter gekomen. Vanaf 6,50 euro tot circa 12,50 euro per band monteren en balanceren. (al naar gelang regio etc.)
Michelins en bandenfitters
Geplaatst: 06.09.2005 - 16:25
door gnd
Michelins
Mijn eerste leaseauto had Goodyear banden.
Bij 30.000 KM moesten de voorbanden vervangen worden.
Ik vroeg om Michelins, maar dat mocht niet. Ik kreeg weer Goodyears.
Bij 55.000 KM weer voorbanden op.
Nu kreeg ik het voor elkaar, ik kreeg Michelins.
Bij 125.000 KM moest ik de auto inleveren, inderdaad op de Michelins en die konden nog wel even mee.
Tevens had ik geen last meer van een trillende binnenspiegel. :twisted:
Dus sindsdien ben ik van mening dat er echt wel verschil tussen banden zit.
Garage of bandenfitter?
Vroeger ging de leaseauto naar de garage en die vervingen de banden. Met een kleine beurt bleef ik even wachten en zat in de wachtkamer op mijn laptop te werken. Lekker weinig productieverlies. Nooit problemen gehad bij de garage.
Tot dat plots onze inkoper had geregeld dat we naar Kwikfit moesten. Die zijn veel goedkoper.
Dus i.p.v. dat ik alles in 1 keer tijdens de beurt liet doen, moest ik apart naar Kwikfit.
Mijn eerste ervaring: Ze wisten niet hoe ze de wielbot sloten los moesten krijgen. Ze beschadigden één van de afdekkapjes van mijn LM velgen.
Mijn tweede ervaring, ik stond er om 08:00 uur. Ze doen niets voordat ze toestemming van de leasemaatschappij hebben. Na een uur wachten ben ik weggegaan. (OK ligt eigenlijk aan de leasemaatschappij....)
Dus toen op een middag teruggekomen, lekker achteraan sluiten en na een uur aan de beurt.
Maar wel daarna hoogteslag in de banden.
Dat kregen ze niet weg. (Ok, ligt aan de band.....)
Maar bij Kwikfit in een wachtruimte met je laptop aan het werk...., dat valt niet mee. Nu is de ene Kwikfit de andere niet, maar ik ben er wel eens bij één geweest, daar durfde je echt niet op een stoel te zitten. Die waren zo smerig dat mijn pak gelijk naar de stomerij kon.
Dus voor mij hoeft de bandenfitter niet zo.
Ik heb weinig slechte ervaringen met garage's, behalve met Opel (12 jaar terug) en met de Volvo.
Cheers GND