Volvo doet niet meer mee aan de PK strijd
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ging dat maar zo makkelijk.. softwarematig denk ik dat je toch wel veel (lees; heel veel) aan moet passen.. een Focus is nog geen C30.VolvoXC70 schreef:Als Ford het Volvoblok toch tot 280 pk kietelt, kunnen ze 'm toch ook zo in een Volvo lepelen???
Maar reken maar dat je met wat aanpassingen ook 300pk uit zo'n T5 blokje haalt in zo'n C30..
(aangezien het R blok ook gewoon een softwarematig aangepaste T5 is)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21388
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb de behoefte om te melden dat men in het algemeen aan het downgraden is: kleinere motoren met meer vermogen (per liter). En dat is zeer waarschijnlijk om het verbruik omlaag te krijgen.
Volvo gaat ook mee in deze kleinere motoren. Kijk maar naar de 2 liters voor de 70 en 80.
Ook Mercedes is bezig, volgens diezelfde Autoweek waar Auk aan refereert.
Overigens kan een ieder zijn auto laten chippen door een ervaren autoveredelaar om toch extra PK's (of liever Nmeters) te krijgen.
Volvo gaat ook mee in deze kleinere motoren. Kijk maar naar de 2 liters voor de 70 en 80.
Ook Mercedes is bezig, volgens diezelfde Autoweek waar Auk aan refereert.
Overigens kan een ieder zijn auto laten chippen door een ervaren autoveredelaar om toch extra PK's (of liever Nmeters) te krijgen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- pomoek
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49
Ik heb de PK-race uberhaubt nooit begrepen, logisch dat Volvo in dit segment afhaakt. Een motor van +400pk in een sedan lepelen is echt onzin. Bijna nergens op de wereld kun je echt gebruik maken van dat vermogen, en de auto wordt, om al dat vermogen op een goede manier op de weg kwijt te kunnen, ook nog eens spijkerhard gemaakt. Mijn baas had een Audi S6, het ding koste een vermogen (echt een flinke middenklasser meer dan een gewone A6) en de auto was zo gruwelijk oncomfortabel, dat hij er vrijwel nooit in reed. Hij reed wel 50.000 km per jaar in zijn V70.
Dus koop een V70 en een Lotus Elise voor erbij zodat je op trackdays lekker kan scheuren op Zandvoort. Dan ben je goedkoper uit.
Dus koop een V70 en een Lotus Elise voor erbij zodat je op trackdays lekker kan scheuren op Zandvoort. Dan ben je goedkoper uit.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Raar verhaal pomoek, je kunt de vering van de S4/S6/S8 namelijk afstellen naar wens. In de "comfort" stand veert de wagen net als een V70, maar is nog steeds 4x zo stil en met 4x zoveel grip op de weg. Grote motor geeft gewoon rust, zo simpel is het. Hoeveel je bereid bent om te betalen voor die rust, dat verschilt enorm per persoon, maar er is wel degelijk vraag naar.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
.Auk schreef: (aangezien het R blok ook gewoon een softwarematig aangepaste T5 is)
Wat ik begrepen heb echt niet. Het is meer dan alleen software. Verder is een Echte R een vierwielaandrijving. Ook een R kan getuned worden en krijgt dat zo'n 350 PK!! Dat wordt het echt een snelle wagen. Zeker een oudere M3 of M5 heeft hier echt moeite mee.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de boring van een R is volgens mij ook kleiner dan van een T5
Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Volgen mij heeft Volvo nooit meegedaan in een "pk strijd". De BMW M modellen, de Mercedes AMG en de Audi RS, hebben altijd veeeeeel meer vermogen gehad dan de rrren en T5ren van Volvo.
Ik denk dat Volvo altijd een beetje een eigen koers heeft gevaren en nu constateerd dat nog veel meer extra vermogen niet veel zin heeft en slecht pas in verbruiks discussies !
Ik hoop overigens wel dat Volvo met een blok komt als de BMW 2.0 D, 170 pk met een enkele en meer dan 200 pk met een twin turbo en zeer effcient !
Ik denk dat Volvo altijd een beetje een eigen koers heeft gevaren en nu constateerd dat nog veel meer extra vermogen niet veel zin heeft en slecht pas in verbruiks discussies !
Ik hoop overigens wel dat Volvo met een blok komt als de BMW 2.0 D, 170 pk met een enkele en meer dan 200 pk met een twin turbo en zeer effcient !
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Ik denk dat tot nu een "dikke" motor zeker wel nut heeft voor een fabrikant.
1. Imagobuilder. Onderschuif dit niet. Het is helemaal niet erg om modellen met verlies te verkopen, als door deze modellen andere modellen juist vele malen beter verkopen.
2. Werken aan je techniek. Als je nooit tot het uiterste gaat, weet je niet hoe het beter moet. Iedere technicus weet dit, iedere commerciele/management persoon onderschat dit aspect voor 100%!!
5 jaar geleden was een navigatiesysteem een nutteloze item. Misschien 2% van de modellen had er een. Nu iedere auto. 15 jaar geleden was een auto met 150pk veel. Nu heeft iedere standaard model al 150pk.
Onderschat de waarde van het viewen van je technische kunde niet! Bedrijven als VW/Audi en BMW doen dit erg goed. Bedrijven als Peugeot of Renault doen dit veel minder, terwijl ze technisch niets minder zijn.
Volvo loopt op dit moment zeker niet voor.
1. Imagobuilder. Onderschuif dit niet. Het is helemaal niet erg om modellen met verlies te verkopen, als door deze modellen andere modellen juist vele malen beter verkopen.
2. Werken aan je techniek. Als je nooit tot het uiterste gaat, weet je niet hoe het beter moet. Iedere technicus weet dit, iedere commerciele/management persoon onderschat dit aspect voor 100%!!
5 jaar geleden was een navigatiesysteem een nutteloze item. Misschien 2% van de modellen had er een. Nu iedere auto. 15 jaar geleden was een auto met 150pk veel. Nu heeft iedere standaard model al 150pk.
Onderschat de waarde van het viewen van je technische kunde niet! Bedrijven als VW/Audi en BMW doen dit erg goed. Bedrijven als Peugeot of Renault doen dit veel minder, terwijl ze technisch niets minder zijn.
Volvo loopt op dit moment zeker niet voor.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Renault onderschat de waarde van haar technische kunde niet hoor. Renault is erg bezig met het milieu (en biedt dus naast de oude 1.6 16v ook een 1.2 16v turbo met bijna hetzelfde vermogen maar een hoger koppen) en ook erg bezig met gewichtsbesparing etc.Laptom schreef:Ik denk dat tot nu een "dikke" motor zeker wel nut heeft voor een fabrikant.
1. Imagobuilder. Onderschuif dit niet. Het is helemaal niet erg om modellen met verlies te verkopen, als door deze modellen andere modellen juist vele malen beter verkopen.
2. Werken aan je techniek. Als je nooit tot het uiterste gaat, weet je niet hoe het beter moet. Iedere technicus weet dit, iedere commerciele/management persoon onderschat dit aspect voor 100%!!
5 jaar geleden was een navigatiesysteem een nutteloze item. Misschien 2% van de modellen had er een. Nu iedere auto. 15 jaar geleden was een auto met 150pk veel. Nu heeft iedere standaard model al 150pk.
Onderschat de waarde van het viewen van je technische kunde niet! Bedrijven als VW/Audi en BMW doen dit erg goed. Bedrijven als Peugeot of Renault doen dit veel minder, terwijl ze technisch niets minder zijn.
Volvo loopt op dit moment zeker niet voor.
En met de nieuwe Laguna trouwens ook met kwaliteitsverbetering :roll:
Volvo 940 SE
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
De simpele vraag is: wil Volvo mee in de PK-strijd?
Zo nee: prima.
Zo ja: Dan lukt dat op dit moment niet echt.
Zo nee: prima.
Zo ja: Dan lukt dat op dit moment niet echt.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- pomoek
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49
Ik blijf erbij dat ik het ding spijkerhard vond. Ik heb er ook maar een enkele keer van mogen "genieten" en werd hier niet erg blij van. Ik moet wel toegeven dat ik niet wist dat de S6 een sport en een comfort stand heeft, blijkbaar had mijn baas de auto standaard in de sportstand staan, maar laten we daar niet over bikkelen, waar het mij om ging is dat ik het weinig zinvol vind om een auto als een S6 aan te schaffen. Het rijdt naar mijn mening minder prettig dan een standaard A6 en kost een enorme sloot geld meer. En die comfortstand tovert de S6 alleen maar om in een A6! Ik zou dus eerder een A6 kopen, eventueel met een grote motor, daar ben ik het met je eens, en voor het spelen een echte sportauto. Per saldo ben je dan denk ik goedkoper uit. Zo, nu heb ik genoeg over Audi's gebabbeldeXite schreef:Raar verhaal pomoek, je kunt de vering van de S4/S6/S8 namelijk afstellen naar wens. In de "comfort" stand veert de wagen net als een V70, maar is nog steeds 4x zo stil en met 4x zoveel grip op de weg. Grote motor geeft gewoon rust, zo simpel is het. Hoeveel je bereid bent om te betalen voor die rust, dat verschilt enorm per persoon, maar er is wel degelijk vraag naar.

- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Een A6 met een bak meer PK.
En bovendien, wat de één als spijkerhard ervaart, ervaart de ander als slappe hap.
En bovendien, wat de één als spijkerhard ervaart, ervaart de ander als slappe hap.
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Als je een audi met een bak PK's wil en een leuke optielijst dan kom je al snel bij een S terecht, enkel al vanwege de prijs. Ter vergelijk, een audi S8 proline gaat over de toonbank voor ongeveer 160.000 euro, een audi A8 6.0 (qua vermogen vergelijkbaar) met hetzelfde uitrustingsniveau kost al snel 200.000 euro.pomoek schreef:Ik blijf erbij dat ik het ding spijkerhard vond. Ik heb er ook maar een enkele keer van mogen "genieten" en werd hier niet erg blij van. Ik moet wel toegeven dat ik niet wist dat de S6 een sport en een comfort stand heeft, blijkbaar had mijn baas de auto standaard in de sportstand staan, maar laten we daar niet over bikkelen, waar het mij om ging is dat ik het weinig zinvol vind om een auto als een S6 aan te schaffen. Het rijdt naar mijn mening minder prettig dan een standaard A6 en kost een enorme sloot geld meer. En die comfortstand tovert de S6 alleen maar om in een A6! Ik zou dus eerder een A6 kopen, eventueel met een grote motor, daar ben ik het met je eens, en voor het spelen een echte sportauto. Per saldo ben je dan denk ik goedkoper uit. Zo, nu heb ik genoeg over Audi's gebabbeldeXite schreef:Raar verhaal pomoek, je kunt de vering van de S4/S6/S8 namelijk afstellen naar wens. In de "comfort" stand veert de wagen net als een V70, maar is nog steeds 4x zo stil en met 4x zoveel grip op de weg. Grote motor geeft gewoon rust, zo simpel is het. Hoeveel je bereid bent om te betalen voor die rust, dat verschilt enorm per persoon, maar er is wel degelijk vraag naar.
Volgende keer als je erin stapt, druk op de "car" knop, dan draai je 'm in een handomdraai op comfort

Los daarvan, voor dat geld heb je twee S80 Executive's, dus over value for money valt te twisten.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Ik respecteer ieders mening hierover natuurlijk,maar zelf vind ik het toch zeer spijtig dat er momenteel geen extra snelle volvos meer beschikbaar zijn!Ik weet ook wel dat :-de huidige toppers meer dan kracht genoeg hebben;-de tijd nu meer economische modellen vraagt;enz..enz..MAAR:het een sluit het andere toch niet uit!Er zit echt toch geen constante in volvo's manier van doen.Vandaag zijn er Rmodellen,morgen zijn er weer geen meer,vandaag doen ze aan topracerij,morgen stappen ze er weer uit!Zo houd je geen klanten in dat beperkt segment! k'vind gewoon dat ze er moeten zijn,ze trekkendesnoods een heel gamma op gang!en denk nu niet dat dit hen geen schade berokkend,lees regelmatig op Amerikaanse en engelse Volvosites,en daar verlaten toch relatief veel klanten de boot van Volvo,en dat is toch niet goed.(zijn 2 van hun belangrijkste markten!!)Denk dat het op deze moment eerder van niet kunnen is,i.p.v. niet willen;spijtig.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik heb het inderdaad een beetje te simpel uitgelegd, maar met wat kleine aanpassingen is een T5 blok vrijwel gelijk aan die van de R.gertsan schreef:.Auk schreef: (aangezien het R blok ook gewoon een softwarematig aangepaste T5 is)
Wat ik begrepen heb echt niet. Het is meer dan alleen software. Verder is een Echte R een vierwielaandrijving. Ook een R kan getuned worden en krijgt dat zo'n 350 PK!! Dat wordt het echt een snelle wagen. Zeker een oudere M3 of M5 heeft hier echt moeite mee.
Natuurlijk verschilt het een en ander wel, maar in grote lijnen is het een identiek blok.
(zelfde als bijvoorbeeld de 1700 B18E en de 2liter B20F van de 400 serie, ruim gezien hetzelfde blok, alleen dan opgeboord etc etc. )
Sorry voor mijn níet duidelijke, misleidende informatie

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Dat is niet helemaal juist Auk.
De R motor heeft de basis in de B5254T2 motor welke als eerste in de S60 2.5T AWD uit kwam.
De slag van deze motor is langer. De B5254T2 is eigenlijk ook de basis van de motor in de S40/V50/C30/C70 T5.
De kop van deze motoren is anders, meer koeling, en er zitten variabale nokkenassen op zowel de inlaat als de uitlaatkant. De R motor, B5254T4, heeft dezelfde grotere boring als de T2 motor, 83 mm, maar een iets lagere compressie. De B5244T5 motor van de 2005 T5 is eigenlijk een R motor met een kleinere 81 mm boring. Eigenlijk is dit de sterkste motor van de 5 cylinders, sterker dan de R motor. Het is dus zeker niet alleen software.
Ook zijn de turbo's van de laatste R en de laatste T5, een Brogwarner K24, de grootste turbo's die op een 5 cylinder motor leverbaar zijn geweest.
De R motor heeft de basis in de B5254T2 motor welke als eerste in de S60 2.5T AWD uit kwam.
De slag van deze motor is langer. De B5254T2 is eigenlijk ook de basis van de motor in de S40/V50/C30/C70 T5.
De kop van deze motoren is anders, meer koeling, en er zitten variabale nokkenassen op zowel de inlaat als de uitlaatkant. De R motor, B5254T4, heeft dezelfde grotere boring als de T2 motor, 83 mm, maar een iets lagere compressie. De B5244T5 motor van de 2005 T5 is eigenlijk een R motor met een kleinere 81 mm boring. Eigenlijk is dit de sterkste motor van de 5 cylinders, sterker dan de R motor. Het is dus zeker niet alleen software.
Ook zijn de turbo's van de laatste R en de laatste T5, een Brogwarner K24, de grootste turbo's die op een 5 cylinder motor leverbaar zijn geweest.
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Hoe zit het eifenlijk met de regelgeving in deze? Volgens mij is het zo, dat als Volvo snelle (meer vervuilende) blokken monteert, er straks ook een C30 1.4 (bijvoorbeel) op de markt moet komen als Volvo geen boete wil krijgen.
Ik denk dat je met een C30 1.4 meer schade aan je imago toebrengt dan je wint met de C30 T5R.
Ik denk dat je met een C30 1.4 meer schade aan je imago toebrengt dan je wint met de C30 T5R.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20768
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat hangt er dus totaal vanaf lancer.
Als het net zoals VW een 1.4 blokje wordt met 170pk. Dan doet dat echt geen imagoschade opleveren.
Als het net zoals VW een 1.4 blokje wordt met 170pk. Dan doet dat echt geen imagoschade opleveren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik denk dat Lancer daar ook wel een punt heeft. Als Volvo wel van die zware motoren zou monteren moet dit weer gecompenseerd worden met kleine zuinige motoren. Als je deze niet wil of kan produceren/gebruiken, moet je dus besluiten ook de zware motoren links te laten liggen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race