Pagina 2 van 7

Geplaatst: 16.04.2008 - 18:17
door pieter007
welke dealer is dit ?

Geplaatst: 16.04.2008 - 19:32
door tjompe
pieter007 schreef:welke dealer is dit ?
www.mw-automotive.be

Geplaatst: 16.04.2008 - 22:04
door VolvoTech
@tjompe,

Inderdaad, plug en play.
Daarnaast, het is toch veel leuker om het zelf te doen?

Groet
Bob

Geplaatst: 17.04.2008 - 12:19
door tjompe
Ben sterk aan het overwegen om die PPC tuning toe te passen. Vraag me af hoe het prijs verschil komt tussen de Belgische en Nederlandse tuners voor het zelfde apparaatje ?

T.

Geplaatst: 17.04.2008 - 12:24
door xc-men
Niet te veel denken gewoon doen, ik heb net een PPC besteld bij Volvotech.eu
Is gewoon een Rica PPC en dat moet goed zijn.

Geplaatst: 17.04.2008 - 20:01
door safarigeel
Ik zit er ook al een tijdje over te denken, maar zit daar dan ook de RICA software in?
Het is wel opvallend dat RICA voor dezelfde PPC met dezelfde software dan een stuk prijziger is. :-k
Dan bestel ik ook bij Volvotech.

Als de software specifiek voor je auto wordt gedownload door de PPC, dan vraag ik me af of je daarbij dan ook rekening kan houden met een snellere uitlaat/downpipe?

Geplaatst: 17.04.2008 - 22:01
door VolvoTech
@safarigeel (mooi kleurtje);

IS inderdaad de RICA ECU software die daar in gaat.
En, kan dus ook met de laatste T6, 2.5T's etc. etc.

Als je specifieke wensen hebt zoals een specifieke uitlaat etc. dat iig even doorgeven.
Kan zijn dat er kleine extra kosten bij komen voor niet standaard werk.

Groet

Geplaatst: 18.04.2008 - 14:52
door safarigeel
Bedankt voor de snelle reactie.
Nou, dan kun je tzt ook van mij een bestelling tegemoet zien. Is het verstandig eerst de uitlaat te monteren ivm de software, of kan de aanpassing van de software ook nog naderhand?

ja, safarigeel....het was m'n eerste, maar hij is niet meer... ::cry: snif

Geplaatst: 18.04.2008 - 15:44
door VolvoTech
We adviseren zowiezo eerst de standaard uit te proberen. Deze werkt op alles in. (motormanagement wordt immers aangepast).
Als je uitlaat druk hoger kan, regelt de ECU dit zowiezo.
En dus zoals het waarschijnlijk niet nodig zijn eea aan te passen.

De standaard proberen, kan nooit kwaad, alle monitoring op turbodruk, in en uitlaatdruk etc. etc. blijven allemaal gewaarborgd.

Geplaatst: 19.04.2008 - 12:07
door safarigeel
Oké dan, even het vakantiegeld afwachten en iemand hier overtuigen wat het voordeel is van nóg meer PK's.
[-o<

Geplaatst: 19.04.2008 - 20:03
door VolvoTech
't is ook overal hetzelfde he ;-)
gooi 't op minder verbruik bij zelfde voetje...

Geplaatst: 27.04.2008 - 19:26
door crackedtooth
Heb zelf een rica ppc

is dus wel duurder tov normale tuning zonder ppc,
ik vond het vooral fijn ivm uitgebreide garantie, dat ik dan thuis snel terug kan zetten.. dit gaat meestal dus goed...

zelf met plezier gebruik van gemaakt ivm volvogarantie en aantal reparaties aan einde garantie periode

dat was voor mij reden om ppc te nemen... volvo software updates zijn er niet zo vaak en meeste tuners kan je ook los naartoe om tuning terug te laten zetten als die ooit onverhoopt door dealer gewist word... en is dan service

Geplaatst: 06.05.2008 - 21:17
door Fulaks
Ik overweeg ook de PPC van BSR die via mijn dealer wordt verkocht. Prijs is hoger dan via VolvoTech. Stel dat ik dat ik toch voor de VolvoTech-optie ga, kan mijn dealer dat dan zien ?

Ik heb er wel vertrouwen in dat Rica en BSR alletwee tot de tuning-top behoren voor Volvo.

@liquidforce : ben jij hier tevreden van ?

@XC-men : hoe gaat het met jouw PPC-tuning ?

Zonder gekheid zou het mij effectief vooral om het verbruik te doen zijn, het extra vermogen is misschien leuk, maar ik vind mijn auto snel genoeg.

Geplaatst: 06.05.2008 - 21:38
door Edgar
Als het puur om het verbruik gaat zou ik toch voor maatwerk gaan, daar is Hartog een specialist in! Buiten dat hij dealer van BSR in NL is.

Geplaatst: 06.05.2008 - 21:40
door liquid_force
ik ben absoluut zeer tevreden :)

Geplaatst: 06.05.2008 - 22:14
door VolvoTech
@ Fulaks,

Je kunt voor elk dealerbezoek je software in de auto weer terugzetten naar origineel.
(Deze originele versie wordt opgeslagen in de PPC unit).

Kom je bij de dealer vandaan, en er is geen upgrade vanuit de dealer geweest, dan Tune je de auto weer met de PPC.

Is er wel een update geweest vanuit de dealer, dan zal de PPC dit herkennen en je vragen weer via de meegeleverde software (USB connectie op de PPC) te synchroniseren met de RICA servers.
Je ontvangt dan weer een getunede update van de update die je dealer heeft geplaatst terug in je PPC, waarbij dus de laatste originele ook wordt bewaard.
Daarna kun je weer tunen.

Let even op, ik weet (natuurlijk) dat de nieuwe 2.4D/D5 een pincode (uniek voor elke auto) op de ECU hebben.
Van onze PPC weet ik zeker dat we daar de juiste oplossing voor hebben.
(de PIN wordt in de update procedure netjes meegestuurd).
Deze oplossing is echter nu pas 2 weken oud en ik weet niet zeker of BSR deze oplossing inmiddels ook heeft.

Groet
Bob

Geplaatst: 06.05.2008 - 22:17
door liquid_force
eeeeuh Bob: BSR is de producent van PPC ... de ontwikkeling wordt volledig door hen gedaan ...

Geplaatst: 07.05.2008 - 00:07
door Fulaks
Maar kan mijn dealer zien of ik getuned en ge-detuned heb ?

Geplaatst: 07.05.2008 - 00:37
door tuftuf
Als je dat wilt weten moet je je eens afvragen waar je eigenlijk mee bezig bent ;)

Geplaatst: 07.05.2008 - 07:24
door VolvoTech
@liquid_force,

Jazeker, dat weet ik. Maar vergeet niet dat de programmeerstromen NIET door hun gedaan worden, maar in ons geval door RICA.
Dus, Het kan prima zo zijn (en is nu bijv. ook zo) dat RICA auto's kan tunen en verder niemand....

Neem de nieuwe V70 T6, daar hebben wij gegarandeerd een oplossing voor, ik garandeer je dat verder niemand dat heeft...
(voorlopig, totdat er weer een versie gecopieerd is door een ander....)