Inmiddels zijn we weer een stukkie verder!
Tijdens het uitlezen een tijd terug was niet alleen de LMM die rare waarden gaf, maar ook de koelvloeistoftemperatuursensor.
Nu dacht ik dat vanwege de te lage waarden, de motor zich niet voluit liet bedienen om de motor te sparen (het motormanagement zou kunnen denken dat de motor nog niet voldoende opgewarmd is).
Toen heb ik maar zo'n nieuwe sensor besteld (was niet zo duur). Blijkt nu dat we de verkeerde hadden besteld. Toen ben ik naar de dealer gereden in Utrecht (nieuwe, langs de A2) om de goeie op te halen.
Daar gekomen hebben ze echter wat doorgevraagd, omdat volgens hen de koelvloeistoftemperatuursensor niet mijn klachten van verminderde prestaties kan veroorzaken.
Ze wilden even de auto aan de kast hangen en toen bleek dat de laaddruksensor een foutmelding gaf. Dit nog even gecheckt en inderdaad, het klepje wat bediend wordt door die sensor gaf geen sjoege.
Ook hoorde de monteur de turbo eigenlijk helemaal niet opspinnen.
Dus in plaats een nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor, heb ik nu maar de laaddruksensor besteld

Het past ook helemaal binnen het klachtenbeeld, die defecte laaddruksensor.
Morgen gaan wie die sensor d'r in schroeven en dan hoop ik die volle 250 pk's eens te kunnen aanspreken!!!
Ik kom hier morgen ongetwijfeld op terug! ::D