Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.04.2009 - 18:22
door Gast
prospirit schreef:Bougies met drie electroden(van volvo of niet)
worden toch door veel technischi en sites die :?: lpg inbouwen ,afgeraden
bougies met 1 electrode schijnen een hogere ionisatie spannig af te geven wat de vebranding bij lpg motoren aanzienlijk verbeterd,omdat benzine makkelijker ontsteekt dan lpg
Staat hierboven al.
Geplaatst: 10.12.2009 - 18:14
door s3wage
En als je dan 1 x op benzine rijd met een lpg bougie ?
Geplaatst: 10.12.2009 - 22:32
door Gast
geen probleem
Geplaatst: 13.12.2009 - 17:59
door s3wage
Oke dus het is wel een aanrader die lpg bougies ?
Want er zijn er natuurlijk ook weer die zeggen dat lpg bougies niet goed zijn ?
Geplaatst: 13.12.2009 - 18:21
door Ramon&Ramon
NGK heeft de Laser Line bougies ontwikkeld speciaal voor LPG gebruik.
Geplaatst: 13.12.2009 - 18:26
door Ramon&Ramon
Geplaatst: 14.12.2009 - 11:40
door s3wage
Oke heeft iemand hier ook al ervaring met lpg bougies ?
Want er zijn er ook die menen dat dit niet goed zou zijn voor de motor is ?
Geplaatst: 17.12.2009 - 21:08
door s3wage
Oke is dat aanteraden voor lpg ?
Mesman zij vandaag dat ze gewoon de standaart volvo bougies gebruiken ?
Geplaatst: 17.12.2009 - 21:25
door Gast
Als maar een bougie is met 1 massa elektrode.
Geplaatst: 18.12.2009 - 09:40
door s3wage
Wat bedoel je Alex ?
Geplaatst: 18.12.2009 - 16:08
door Gast
s3wage schreef:Wat bedoel je Alex ?
? Wederom, als in een ander topic, ga eerst even lezen en dan pas vragen....

Geplaatst: 18.12.2009 - 16:29
door s3wage
Ja ik ben niet zo technisch dus ik kan wel oude berichten gaan lezen maar ik begrijp toch niets van vakjargon als ''1massa electrode'' of ''3 vonkpunten'' enzo.
Dus dat heeft weinig zin,maar dit forum is er toch ook voor om elkaar te helpen ?
Geplaatst: 09.07.2010 - 16:45
door capslock
We spreken allemaal over LPG bougies. Maar in mijn bifuel met verdamper wordt de LPG gasvormig vermengd terwijl bij de vialle installaties het gas vloeibaar wordt ingespoten. Het voordeel van vloeibaar inspuiten is dat voor verdampen warmte nodig is en deze uit de omgeving wordt ontrokken waardoor de kop minder heet wordt dan bij een bifuel. Hoeveel en hoe erg dit is weet ik niet. Wat ik wel weet (via een topic van Alex) dat er apparte bussen en kleppen in de bifuel zit om tegen de hogere verbrandingstemperatuur te kunnen.
Nu het verhaal over de bougies. Voor welke type installaties geldt dit? De Verdamper type of de vloeibaar ingespoten type? Voor mijn bifuel gebruik ik tot nu toe de bougies voorschreven door volvo (met 3 pootjes zoals in de fotos van turbodesk). Deze doen het prima naar mijn mening. Ik heb ook nog even aan DE LPG expert (Kees Verhulst) gevraagd. Hij adviseerd normale NGK bougies met enkele elektrode of Halo bougies.
Geplaatst: 09.07.2010 - 16:53
door Turbodesk
Ik heb verschillende bougies geprobeerd. Het maakt voor het rijden echt helemaal niets uit. Je merkt er niets van.
Temperatuur verschil tussen vloeibaar ingespoten en verdamper systeem is hooguit 3 graden celcius. Dit is mij verteld door Mesman in Eindhoven. Zal je dus niet merken.
Het enige wat mij opviel is dat de bougies van Volvo, wat langer meegingen dan die van NGK.
Geplaatst: 09.07.2010 - 20:54
door capslock
Dank je voor je antwoord Turbodesk

. Voor mij staat de keuze vast. Ik blijft gewoon de voorgeschreven volvo bougies gebruiken. Ze moeten eigenlijk om de 20.000 vervangen worden, maar ik laat ze gewoon zitten zolang ze het nog goed doen.
Geplaatst: 11.07.2010 - 16:20
door Johan s60
40000 houden ze goed uit op gas, om de 20000 is wel erg vroeg.
De "orginele" komen van BERU en presteren bij mijn s60 echt beter dan NGK
Geplaatst: 10.02.2011 - 17:55
door ferdy
Wat een ontzettende blaatpraat op hun site, lijkt wel Tellsell
http://www.ngk.de/nl/producten-technolo ... lektroden/
Gas-luchtmengsels zijn moeilijker te ontbranden. Er is meer ontstekingsspanning noodzakelijk en het risico wordt groter dat de bobines uitvallen. Dit wordt tegengegaan door een slanke middenelektrode met vastgelaserde iridium-chip, die minder ontstekingsspanning nodig heeft. Bovendien is de elektrodeafstand vooringesteld op luttele 0,8 mm.
Bij het verbranden van gas ontstaan hogere temperaturen. De gebruikelijke elektrode- en behuizingsmaterialen slijten sneller. Dit is niet het geval met iridium, dat op de middenelektrode van LPG Laserline bougies ingezet wordt. Om dezelfde reden beschikt de massa-elektrode over een geïntegreerde platina chip.
Een speciale coating beschermt de behuizing van de bougie tegen corrosie. Een koperen kern in de massa-elektrode ondersteunt de optimale warmte-afleiding.
Geplaatst: 10.02.2011 - 21:40
door Gast
@ferdy, leg eens uit. Stond namelijk ook een stuk in AMT. Hoezo blaatpraat?
Geplaatst: 10.02.2011 - 22:48
door Johan s60
Er wordt niks gezegd wat niet waar is
Geplaatst: 11.02.2011 - 00:26
door ferdy
' is niet het geval met iridium, dat op de middenelektrode van LPG Laserline bougies ingezet wordt. Om dezelfde reden beschikt de massa-elektrode over een
geïntegreerde platina chip. '
klinkt alsof er een computer in verwerkt zit
