Pagina 2 van 31
Geplaatst: 06.02.2006 - 21:59
door Richard
Als ik het zo zie is de D5 een stuk zuiniger. Zou kunnen komen door het extra vermogen.
Geplaatst: 07.02.2006 - 17:38
door interceptor
Als ik het zo zie is de D5 een stuk zuiniger. Zou kunnen komen door het extra vermogen.
En dat terwijl het in wezen dezelfde motor is.
Enkel is de 130 pk afgesnoerd !!
Dus toch maar chippen ?
Geplaatst: 07.02.2006 - 17:43
door Richard
Kun je doen ja. Ga ik misschien in de toekomst ook nog doen
Word ie vast nog zuiniger

Geplaatst: 07.02.2006 - 19:56
door interceptor
Word ie vast nog zuiniger
is dus het overwegen waard !
Geplaatst: 07.02.2006 - 20:19
door Hans
als je Rica moet geloven wordt ie nog zuiniger bij gelijk gebleven rijstijl
Maar ja, als je 200pk dieselpower hebt met een koppel van dik 400nm.....
Geplaatst: 07.02.2006 - 23:38
door Richard
Moet je wel heel zuinig kunnen rijden

Geplaatst: 20.02.2006 - 13:50
door NOS
Volgens de boordcomputer kan het gemiddelde erg verschillen, het loopt van 5,5 tot 7.6 liter per 100 km.
Geplaatst: 20.02.2006 - 14:17
door Richard
Klopt.
Geplaatst: 21.02.2006 - 17:47
door NOS
als je tussen de 60 en 80 knm/h rijdt rijd je ongeveer een op30/40. lekker zuinig d

us
Geplaatst: 27.02.2006 - 16:11
door Richard
JA, maar dat is wel volgens de boordcomputer he. Maar dan nog is het heel zuinig
Geplaatst: 27.02.2006 - 18:24
door DenisBos
M'n eerste tankje leeg gereden (68 liter tanken) in 827 km, dus 1 op 12,1. Ik ga er van uit dat het verbruik nog wel iets minder wordt als ik straks wat meer lange afstanden ga rijden..
Geplaatst: 27.02.2006 - 20:34
door IkeV70
Naar D5 begrippen is dat volgens mij niet zo'n mooie waarde. Dat zou ik wel even in de gaten houden.
Geplaatst: 27.02.2006 - 21:41
door medio
Ik kom niet verder dan 1 op 14 (D5 -2001) met 90 tot 95% snelwegkilometers (Noorden van het land) met hoofdzakelijk een kruissnelheid van 135 km/h. Volgens de andere berichten is dit een hoog verbruik ???!!!
Geplaatst: 27.02.2006 - 22:24
door Richard
Ik ben wel een stuk zuiniger uit.
Geplaatst: 27.02.2006 - 23:30
door DenisBos
IkeV70 schreef:Naar D5 begrippen is dat volgens mij niet zo'n mooie waarde. Dat zou ik wel even in de gaten houden.
Tja, bij mij waren het m'n eerste kilometers met de auto, dus dan trap je ook wat meer door. Bij z'n top van 220 (op de teller) verbruikt ie erg veel. Ook bij korte sprintjes (tussen verkeerslichten) lust ie flink wat. Vanaf woensdag moet ik weer aan 't werk, dus dan zal het aantal snelweg kilometers flink toenemen, en het verbruik hopenlijk afnemen :mrgreen:
Vergeleken bij m'n 1.6 benzine hiervoor is het aantal kilometers per euro nog steeds erg goed...
Geplaatst: 28.02.2006 - 10:01
door Richard

Ja, je moet hem eerst wel even testen he
Och en het is altijd nog zuiniger en goedkoper dan benzine

Geplaatst: 28.02.2006 - 10:10
door IkeV70
Ja inderdaad, en als je de andere ervaringen leest in dit topic valt het eigenlijk ook wel weer mee.
Geplaatst: 28.02.2006 - 10:12
door Richard
Ja, als ik een flink potje ga sturen schiet het verbruik bij mij ook omhoog.
Maar bij rustig gebruik is ie heel zuinig dus dat heft elkaar mooi op.

Geplaatst: 08.03.2006 - 23:14
door jgruijs
Update:
Ik heb geprobeerd wat zuiniger te rijden door zo te rijden dat je niet snel in de ankers hoeft; et voila een goede 1050 km op een volle tank!! dit is een gemiddelde over 4 tanken.
Geplaatst: 11.03.2006 - 10:41
door Bover
Het verschilt bij niet veel :
Laatste keer 950km en 65liter=1:14.5 Retour Leeuwarden autobaan.
1050km en 73l=14.3 en dat gaat elke week zo. Alleen rijden in duitsland is wat duurder omdat je harder rijdt. met gemiddeld 150km op de teller loop ik daar 1:12.8
Ben daar wel tevreden over.