Als alternatief voor de zwanehals kan ik de NOKIA microfoon van de bekende CARK-91
carkit aanbevelen. Deze microfoon is op internet nog steeds ook los te koop ( type HFM-8 ).
Ik heb nu ongeveer 6 maanden geleden de CARK-91 vervangen door Parrot CK-3200 ivm
een andere telefoon (HTC-TyTNII). De Nokia microfoon zit bij mij op de verlichtingsunit bij de
binnenspiegel gemonteerd. De gesprekskwaliteit is uitstekend ! Alleen schakelt de stemherkenning iets te vaak spontaan in.
Om de NOKIA microfoon op de Parrot aan te kunnen sluiten moet helaas wel de plastic-bayonet van de nokia-stekker afgesneden of afgevijld worden.
brom in Parrot 3200
- venician_smoker
- 1st Gear member
v70 2.5D (MY2001 - 251K)
Is dit een gevolg van deze microfoon?venician_smoker schreef:Alleen schakelt de stemherkenning iets te vaak spontaan in.
En nog belangrijker, had jij ook een brom met de originele microfoon van Parrot?
- Darmee
- 2nd Gear member
Na maanden klooien heb ik de oplossing gevonden voor het slechte geluid van de microfoon van mijn Parrot 3000 evolution..
In mijn auto zit een HU 850, die Parrot en een Kram mutekit.
Ik heb drie microfoons geprobeerd: een nieuwe zwanehals, een 10 jaar oude zwanehals en het bij de Parrot geleverde microfoontje.
Met alle microfoons kreeg ik klachten over brommen, omgevingsgeluid en was ik bijna onverstaanbaar.
Voor de telefoon heb ik een actieve houder gemonteerd. Er is geen verschil met de telefoon in de houder of daar niet in.
Wat is nu die oplossing? De telefoon: ik gebruikte een Nokia 3109.
De facility manager bij mij op de zaak vertelde me dat er meer klachten zijn over die Nokia en Bluetooth.
Hij heeft mij een oude Nokia 6021 meegegeven. Toegegeven, het is niet zo blits als een iPhone, maar de klachten bij het gebruik in de auto zijn verdwenen. Ook met het simpele Nokia'tje dat mijn vrouw sinds kort heeft, zijn er geen klachten.
Conclusie: de Bluetooth functie van sommige telefoons werkt niet met Parrot.
In mijn auto zit een HU 850, die Parrot en een Kram mutekit.
Ik heb drie microfoons geprobeerd: een nieuwe zwanehals, een 10 jaar oude zwanehals en het bij de Parrot geleverde microfoontje.
Met alle microfoons kreeg ik klachten over brommen, omgevingsgeluid en was ik bijna onverstaanbaar.
Voor de telefoon heb ik een actieve houder gemonteerd. Er is geen verschil met de telefoon in de houder of daar niet in.
Wat is nu die oplossing? De telefoon: ik gebruikte een Nokia 3109.
De facility manager bij mij op de zaak vertelde me dat er meer klachten zijn over die Nokia en Bluetooth.
Hij heeft mij een oude Nokia 6021 meegegeven. Toegegeven, het is niet zo blits als een iPhone, maar de klachten bij het gebruik in de auto zijn verdwenen. Ook met het simpele Nokia'tje dat mijn vrouw sinds kort heeft, zijn er geen klachten.
Conclusie: de Bluetooth functie van sommige telefoons werkt niet met Parrot.
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
- Darmee
- 2nd Gear member
Alex,
Ik zou het niet weten. Probeer eens een (paar) telefoons van andere mensen
Ik zou het niet weten. Probeer eens een (paar) telefoons van andere mensen
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Wim J schreef:Ja, mijn strepen zijn weg! Wat het zal doen op een Parrot-kit durf ik niet te zeggen, kwaad zal het niet echt kunnen.AlexV70 schreef:Deze? En dat werkt goed?Wim J schreef:artikel nummer van conrad staat in één van mijn vorige post op deze pagina,..
Al denk ik - na je probleem- gelezen te hebben dat er iets mis is met de afscherming vd microfoon(kabel).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
Er bestaan drie- en vierdubbel afgeschermde kabels. Je kan ook een antennekabel nemen, hiervan de buitenste plastic mantel verwijderen met een cuttermes, dan het buitenste kopervlecht werk voorzichtig opstroppen en zo de binnenleider met zijn isolatie verwijderen. Nu heb je een kous van kopervlechtwerk. Dit geheel kan je over een bestaande kabel schuiven. Je legt de kabel aan één zijde aan massa. Welke zijde, is wat experimenteren, soms is het zelfs nodig om beide zijdes te aarden.AlexV70 schreef:Wat kan ik doen aan de afscherming van de microfoonkabel?
Ik kan hier wel wat theorieën verkondigen maar praktijk leert me dat experimenteren soms meer zin heeft.
WJ
Oke, dat zie ik mijzelf nog niet doen, evengoed bedankt voor de tip..
Ik kan mij niet voorstellen dat ik dan de eerste ben die problemen heeft met storing op de microfoonkabel.
Zal toch eens rondvragen of er microfoon kabel in de handel te krijgen is die hier aan voldoet.
Of weet jij toevallig waar deze te koop zijn?
Ik kan mij niet voorstellen dat ik dan de eerste ben die problemen heeft met storing op de microfoonkabel.
Zal toch eens rondvragen of er microfoon kabel in de handel te krijgen is die hier aan voldoet.
-
- 4th Gear member
Het microfoon versterkertje is nu eenmaal zeer gevoelig. Het microfoontje geeft slechts een paar µV uitgangsspanning, dus er moet behoorlijk versterkt worden om dat hoorbaar te maken. De minste storing wordt vrolijk mee versterkt.AlexV70 schreef:Oke, dat zie ik mijzelf nog niet doen, evengoed bedankt voor de tip..
Hé, je kan zelf kleppen stellen, maar geen kabeltje ontmantelen,... Nu ja, elk zijn specialtiteit

Probeer eerst dat filtertje, het zal de situatie zeker niet verslechteren!
Oja, microfoon kabels in alle maten en soorten bij de muziek(instrumenten)handel
Wim J schreef: Hé, je kan zelf kleppen stellen, maar geen kabeltje ontmantelen,... Nu ja, elk zijn specialtiteit![]()

Je hebt helemaal gelijk, gewoon geen zin aan.
Ik heb het al eens gedaan, een hoop gepruts.