Pagina 2 van 10

Geplaatst: 30.04.2008 - 20:43
door menjo
Als ie niet haalt wat Volvo opgeeft mag je klagen wat mij betreft, maar als je zelf de topsnelheid probeert op te voeren en het lukt je niet, heb je zelf gefaald en niet Volvo.

Geplaatst: 30.04.2008 - 21:24
door giulia
Principieel heb ik het niet met begrenzers. Maar als...... , doe dan mee met de rest en zet 'm op 250km. Het argument dat de bak het niet aan kan is niet erg steekhoudend. Dezelfde bak (geartronic 6-speed) zit in V70's die niet op 225km zijn begrensd (T5).

Geplaatst: 30.04.2008 - 21:48
door samplersam
Zelfs mijn 25 jaar oude Porsche is toeren begrensd, puur om je voor een vervelende motor schade te behoeden. Niks mis mee, draait voor het windje in Duitsland, 255 echte km's

Geplaatst: 30.04.2008 - 22:03
door C 30 T5
Ik heb met een maximaal opgepepte V70 T5R AWD ( volgens mij 325 PK + ) classic gas gegeven tot 260 en ben toen maar opgehouden vond dit hard genoeg in NL, auto was nog niet aan het einde.
Eigenaar had kennissen met een Porsche en moest deze koste wat koste voor blijven met Volvo.

Ook met een C70 T5 classic op de teller 250 is ook hard genoeg begrensd af fabriek.

Geplaatst: 30.04.2008 - 22:32
door Eple
Ben een frequent pendelaar in Duitsland (voornamelijk richting oostenrijk) en rij daarbij continu tegen de top aan, zeker 's nachts. Jammer is het dan die begrenzer, hij neemt een vorm van vrijheid weg en misschien ook wel van reactieveiligheid, versnellen is eraf enkel gas lossen bij gevaar nochtans men D5 kan zeker meer aan.

Geplaatst: 30.04.2008 - 22:42
door menjo
Bij 225 versnelt je auto zo traag dat ik me echt niet voor kan stellen in wat voor situatie versnellen de veiligheid zou vergroten...
Bij gevaar kun je trouwens ook altijd nog remmen natuurlijk...

Geplaatst: 01.05.2008 - 11:03
door trompetje
reactieveilighied bij 200+ door gas bij te geven?
Wat voor spelletjes speel jij snachts op de autobahn? :shock:

:lol:

Geplaatst: 01.05.2008 - 13:33
door Thijs
Kijk ook eens bij de S80's. Daar is net een topic geopend over chippen. Er wordt vergeleken tussen RICA en Heico. Bij heico gaat ook de begrenzer er af, bij rica dus niet...

Geplaatst: 01.05.2008 - 17:34
door Thijs
En oja, persoonlijk vindt ik een volvo niet om mee te scheuren. En daarbij komt denk ik ook dat volvo's hun degelijkheid er wel aan te danken hebben dat grotere motoren minder vermogen leveren.

Geplaatst: 02.05.2008 - 10:22
door S80Taxi
Neemt reactieveiligheid weg? Volgens mij zit die reactieveiligheid in het midden, niet rechts, dat noemen ze een rem(pedaal).

Mijn V70 is trouwens ook rica gechipt, 198PK. Hij gaat niet harder dan 225km/u dit moet ook niet wat nu staat de naald van de toerenteller net niet tegen het rode aan bij 225km/h.

Anders de volgende keer een Audi A6 3.0TDI kopen, laten chippen door ABT, en de snelheidsbegrenzer eruit laten halen. Met zo'n auto is boven de 200km/u rijden een genot. Een volvo diesel is geen hogesnelheids auto die is goed voor de tussenacceleraties.

Geplaatst: 02.05.2008 - 13:01
door eddy3
S80Taxi:Uw V70 is dan toch geen 6bak,anders kan ie in de verste verte niet aan het rode veld geraken,met 5bak daarentegen.....Wat A6 3,0TDI betreft:heeft in het geheel niks meer te bieden dan een S60 of S80,en dit zowel op gebied van wegligging op hoge snelheid,als op gebied van acceleratie(Acceleer ik eraf met de neusgaten toe,S806bak.

Geplaatst: 02.05.2008 - 14:47
door S80Taxi
Eddy,

Nee is een 5 bak, april 2005...Die Audi's hebben standaart al 233PK en gaan standaart al in 7.1 seconden naar de 100, ik ben een Volvo-gek maar eerlijk is eerlijk zo'n (vooral gechipte met dan 270PK) audi, daar kunnen we niks tegen beginnen...

Geplaatst: 02.05.2008 - 16:41
door eddy3
S80Taxi:Ondanks Uw juiste theoretische cijfers over A6 ben ik erdoor niet geimponeert,omdat het in de praktijk er toch wel anders uitziet!Mijn bevindingen in de praktijk worden immers bevestigd in meerdere autotests, die ik gelezen heb,(e, dat zijn er heel wat!)Moet ermee rekening houden dat 3,0tdi steeds AWD is met automatische bak,en dat scheelt toch een heel pak kwa gewicht.Audi mag opgeven wat ze willen,de praktijk beslist er anders over!Heb hier bvb een test bijdehand van een SKN A6 3.0 tdi van het Duitse tuningblad /AUTOBILD TEST und TUNING/:257 PK,0/100 km/u in 7,9 sec.Toch niet overtuigend dacht ik?PS:D5 van Volvo word toch zwaar onderschat door velen!Goed losgereden is het nen echte duvel!

Geplaatst: 03.05.2008 - 16:11
door Daneel
Zeker. De D5 is een hele fijne motor. Alleen heeft (mijn model) dezelfde 6-bak, met dezelfde overbrengingsverhoudingen als de 2.4D met 163pk. De D5 rijdt daarom alsof hij gechipt is (wat niet zo is, want ik ben de 1e eigenaar). Op de Autobahn merk je dat ook. Hij sleurt vlot naar zijn topsnelheid en dan is de koek op, want dan staat de toerentellernaald tegen het rode gebied aan. Jammer eigenlijk, want er zit veel meer in. Een iets zwaardere eindoverbrenging had makkelijk gekund. Chippen van deze motor vind ik dan ook een beetje onzinnig, want 1. voor de topsnelheid heeft het geen zin en 2. heeft de DTSC nu al overwerk om het koppel op de weg te krijgen zonder overmatige wielspin in 1e, 2e en 3e versnelling. (Om over dit effect nog maar te zwijgen als het wegdek vochtig is)

Geplaatst: 15.05.2008 - 16:48
door Blue Thunder
Alleen de V70 T5 is begrenst op 250 km/h. Alle andere modellen van de vorige serie zijn niet begrenst.
Van de nieuwe serie V70 en S80 zijn alle modellen 2.0 en de 2.5T met 16 inch velgen begrenst op 210 km/h. Staat op de prijslijst in de kleine lettertjes... En 225km/h voor een D5 met 226pk is best reeel gezien het feit dat de 2.5T (210pk) van mijn pa ook 225 haalt. Komt door de geartronic. De versnellingen zijn zo lang , met name de 5e, dat onze auto zijn top dan ook in zijn 4 haalt. Echter na een bezoekje aan Rica (240pk en 380nm) is de topsnelheid verschoven naar 240km/h op tomtom.
Heb trouwens laatst in een nieuwe S80 T6 AWD gereden en die ging 255. Kan wel harder maar is begrenst op 250.....

Geplaatst: 15.05.2008 - 19:18
door BartS
Blue Thunder schreef:Alleen de V70 T5 is begrenst op 250 km/h.
De T5 met Geartronic houdt het dacht ik voor gezien bij 240 km/u. Zal we aan de bakverhoudingen liggen, of door wat extra vermogensconsumptie in de bak.

Geplaatst: 16.05.2008 - 18:36
door Black 2.4T awd
Afgelopen zaterdag 10 mei naar het Gardameer gereden (1200 km) in 9 uur en een kwartier. Kon behoorlijk meekomen met de grote jongens op de autobahn. Zo niet, er uit rijden tegen de hellingen op. audi 3.0 TDI, mercedessen CDI, BMW, enz. We zijn om 14:30 vertrokken uit Hengelo (Ov) en kwamen om 23:45 op de camping aan. De camping ligt aan de zuidkant van het Gardameer. Maandag 2e pinksterdag teruggereden met Caravan (1600kg) in 14 uur tijd met een gemiddelde van 98 km. Caravan is toegelaten voor 100 km/h. Er was geen vrachtverkeer en kon goed doorrijden. 3x pauze genomen tijdens de tankstops.

Geplaatst: 16.05.2008 - 20:51
door eXite
eddy3 schreef:S80Taxi:Ondanks Uw juiste theoretische cijfers over A6 ben ik erdoor niet geimponeert,omdat het in de praktijk er toch wel anders uitziet!Mijn bevindingen in de praktijk worden immers bevestigd in meerdere autotests, die ik gelezen heb,(e, dat zijn er heel wat!)Moet ermee rekening houden dat 3,0tdi steeds AWD is met automatische bak,en dat scheelt toch een heel pak kwa gewicht.Audi mag opgeven wat ze willen,de praktijk beslist er anders over!Heb hier bvb een test bijdehand van een SKN A6 3.0 tdi van het Duitse tuningblad /AUTOBILD TEST und TUNING/:257 PK,0/100 km/u in 7,9 sec.Toch niet overtuigend dacht ik?PS:D5 van Volvo word toch zwaar onderschat door velen!Goed losgereden is het nen echte duvel!
Volgens mij heb jij nog nooit audi gereden want dan zou je weten dat het quattro systeem van Audi maakt dat de auto als een blok op de weg ligt. Niet om af te doen aan volvo, een V70 diesel met voorwielaandrijving is namelijk een heerlijke auto om in te cruisen, maar ga je ermee richting de 240 dan moet er niets geks gebeuren want dan ben je gewoon hardstikke dood.

Ik begrijp de frustratie als je 226pk hebt en niet voorbij de 225 komt, want met 226pk zou je toch zeker rond de 240 moeten eindigen. Wat dat betreft is Volvo gewoon geen premium merk, want de stations van audi, bmw en mercedes doen het wel met gemak, ook de diesels.

Geplaatst: 16.05.2008 - 21:26
door bart simpson
Dus je bent pas premium als je de 240 haalt? wat een byzondere zienswijze (en wat een onzin)

Geplaatst: 16.05.2008 - 21:38
door Paul
Heb ik dus geen Premium