Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03.05.2008 - 20:36
door Savier
Hoi,

Nou ik heb hier geen enkel slecht woord over voor de dealer in deze, zij hebben mij tot op heden keurig geholpen en mij tevens een bruikleen wagen gegeven. Hiervoor heb ik geen cent betaald, dit geheel tegen mijn verwachting in.
Ik heb de wagen rechtstreeks gekocht met ongeveer 20 kilometer op de teller gewoon bij een dealer in Valencia, dit omdat ik daar veel voor het werk kwam. Er is wel iemand geweest die mij in deze heeft geholpen met papieren e.d. Dit doet echter niets af aan de kwaliteit van de wagen want die heeft tot en met de kilometerstand van c.a. 2000 km gewoon goed gefunctioneerd. De problemen zijn echt ontstaan nadat het alarmsysteem is ingebouwd of dit nou toeval is of niet dat kan ik niet zeggen.
Het enige dat ik weet is dat het gehele alarmsysteem nu is gedemonteerd ( wat mij overigens 1200 euro heeft gekost) en ik nu uiteraard niet geheel ben verzekerd omdar de verzekering eist dat er een retreever systeem op de wagen zit.

De wagen gaat nu aankomende week terug naar de dealer dit nadat ik heb toegezegt in de kosten te zullen delen dit echter geheel tegen mijn zin in. Maar ja wat moet ik anders de wagen staat nu in de garage te staan en heeft mij uiteindelijk toch iets teveel gekost om hem daar te laten staan.
Nogmaals ik ben totaal niet op de hoogte van de normale gang van zaken. ik heb altijd tevreden met mijn andere wagens gereden ( altijd BMW ) maar vond het tijd voor een veilige en betrouwbare zweed.

Nogmaals een ieder bedankt voor de reakties tot nu toe.

Geplaatst: 03.05.2008 - 20:41
door bart simpson
Ga er wel vanuit dat als het alarm de oorzaak blijkt te zijn dat je alle kosten (incl. vervangend vervoer) zou moeten gaan betalen daar het niet in het product Volvo zou zitten (uiteraard wel te verhalen op de alarminbouwer).

Geplaatst: 03.05.2008 - 20:46
door Maarten
maar als dat,zoals ts vermeldde,een gerenommeerd inbouwbedrijf is,moet hij dat natuurlijk weer op hen verhalen.
ben je trouwens met deze klachten al eens bij die inbouwer terug geweest?

Geplaatst: 03.05.2008 - 20:58
door Savier
De inbouwer heeft zelf ook veel contact met de dealer. Ik ben op aanraden van de dealer naar hen gegaan om het systeem in te laten bouwen. De dealer heeft in deze kwestie dan ook reeds meerdere malen contact gehad met de inbouwer maar zij zijn zich van geen kwaad bewust.
Uiteraard zullen de kosten verhaald gaan worden bij de inbouwer als blijkt dat zij de schuldige zijn, echter de inbouwer werkt dermate veel voor de dealer dat ik er niet vreemd van op zal kijken als zij zogenaamd niets zullen vinden ( als jullie begrijpen wat ik bedoel ) Ik hoop echter op de eerlijkheid van de mensen, en ben bereid kosten te slikken als problemen maar worden opgelost want nu kost de wagen ook geld nu hij enkel maar stil staat.

Geplaatst: 03.05.2008 - 22:55
door Paul
Ja ik zou er dan toch ook vanuitgaan van een probleem bij die alarmman.

Al die stappen langs gaan en daar toch het probleem mee proberen te achterhalen.

Wij hebben ook een rare storing gehad in onze XC70 bleek het een massakabel te zijn die los lag.