Pagina 2 van 3
Geplaatst: 04.05.2008 - 22:48
door euerw
kijk en daar gaan we, bandenspecialist zegt dat ze altijd met een moment sleutel na doen, ik heb ze nooit zien doen! maar goed ze houden vol dat het aan het Volvo materiaal ligt, van de week laat ik mijn auto daar achter en ze zien maar hoe ze het doen, en we zien wel wat er met de kosten moet gebeuren, maar ik leg het bij hun ze zelf de laatst keer de winter banden er op gezet, dus lossen ze het ook maar op, ja toch?
Geplaatst: 04.05.2008 - 23:03
door Gast
euerw schreef:dus lossen ze het ook maar op, ja toch?
Ze lossen het vast op, maar ik ben toch bang dat jij de rekening geserveerd krijgt.
Dus daar zou ik hele goede afspraken over maken.
Geplaatst: 05.05.2008 - 10:44
door edraket
Maarten schreef:denk zelf toch een moer,en daarna met een (grotere)moersleutel de opgeslagen moer (met daarin de slotbout)losdraaien.
Nee joh, dat past toch niet

Geplaatst: 05.05.2008 - 11:09
door euerw
AlexV70 schreef:euerw schreef:dus lossen ze het ook maar op, ja toch?
Ze lossen het vast op, maar ik ben toch bang dat jij de rekening geserveerd krijgt.
Dus daar zou ik hele goede afspraken over maken.
heb net contact gehad met de "Vaco" die gaat ook op ondezoek en zullen mij op de hoogte stellen
Geplaatst: 13.05.2008 - 15:34
door euerw
slot-bouten zijn naar zeggen(7uur werk) met veel moeite los gekomen(?), had trouwens 4 nieuwe bouten gekocht bij de Volvo zodat deze er dierect op konden, ook al vind het bandencentrum het een goede deal dat ik maar een paar 10tjes voor de moeite hoeft te betalen, zit ik nu met velgen die aardig aan de schade zitten! het lijkt nu als of ik met gestolen lm velgen rond rij!
ik schok best wel toen ik mijn auto terug krijg van de beschadigingen, er is gehakt en geslagen en dat is goed te zien en ben er toch wel dood ziek van qwant ze waren schade vrij
Geplaatst: 13.05.2008 - 16:50
door Frumpy
Zonde. Zou eigenlijk niet nodig hoeven te zijn om de velgen te beschadigen.
Schadeclaim?
Geplaatst: 13.05.2008 - 18:54
door patricks80
gewoon verkeerd bezig geweest
ze hadden ze ook uit kunnen boren tot de kop eraf is dan krijg je de draad er zo uit
ik heb dat ook wel eens gedaan toen ze bij mijn oude auto een bout te vast hadden gedraaid
gewoon claimen
Geplaatst: 13.05.2008 - 23:52
door Ramon&Ramon
een goeie dealer heeft er een speciaal gereedschapje voor om stukgedraaide slotbouten te demonteren,bij jou dus gewoon knoeiwerk geleverd,dat is wel duidelijk.
Ik heb het apparaatje hier ook liggen en dan is het misschien 20 min werk om sloten te demonteren zonder de velgen te beschadigen.
Geplaatst: 14.05.2008 - 09:14
door edraket
Hebben ze van tevoren gemeld dat er schade aan de velgen kon ontstaan? Zoniet lijkt het me toch normaal dat zijn de schade aan de velgen vergoeden. Zal vast wel verzekeringswerk zijn.
Geplaatst: 14.05.2008 - 12:30
door euerw
Ramon&Ramon schreef:een goeie dealer heeft er een speciaal gereedschapje voor om stukgedraaide slotbouten te demonteren,bij jou dus gewoon knoeiwerk geleverd,dat is wel duidelijk.
Ik heb het apparaatje hier ook liggen en dan is het misschien 20 min werk om sloten te demonteren zonder de velgen te beschadigen.
7 uur werk volgens hun, heb foto`s gemaak, blijf er gewoon een shit gevoel bij houden, schadeclaim? ga denk wel proberen
Geplaatst: 14.05.2008 - 12:33
door euerw
edraket schreef:Hebben ze van tevoren gemeld dat er schade aan de velgen kon ontstaan? Zoniet lijkt het me toch normaal dat zijn de schade aan de velgen vergoeden. Zal vast wel verzekeringswerk zijn.
het was een vraag waar het antwoord een beetje in het midden bleef.
verzekeringswerk? nou men vond het eigenlijk niet meer dan normaal hoor
Geplaatst: 14.05.2008 - 16:15
door Ramon&Ramon
Dat zijn dan die zogenaamde vakgarages,ze mogen nog niet aan mijn fiets sleutelen!
Geplaatst: 14.05.2008 - 18:14
door sjoerdb
is 140 a 150 Nm niet veel te veel? ikzelf trek mijn aluminium velgen met 100 a 110 vast, nooit last met loshalen.
Geplaatst: 05.06.2008 - 22:44
door DrRossi
Zelfde probleem, en dopje naar de mallemoer.
Grotere dop opgeoffert en met lucht sleutel de bende los gekregen.
Nu gewone boutjes er in, volvo jongens pikken toch geen wielen!
Geplaatst: 09.06.2008 - 13:51
door euerw
als iemand me even een hint kan geven hoe ik de foto op het forum krijg, heb ze nu op mijn pc zitten ,daar ik toch maar de schade wil verhalen was er toch zo ziek van
Geplaatst: 09.06.2008 - 14:32
door euerw
Geplaatst: 25.06.2008 - 15:30
door euerw
als of het niet op kan, zaak uithanden gegeven aan rechtsbijstand verz., is zondag JL. het bedrijf tot op de grond afgebrand incl mijn winterbanden in hun opslag :hothot: .
p.s.: nee ik weet van niets

Geplaatst: 25.06.2008 - 22:56
door Barlin
Pff. Dat wordt dan nog een lastig verhaal. Je had vast je mooiste velgen voor de winderbanden gebruikt

Geplaatst: 25.06.2008 - 23:18
door sjoerdb
met hoeveel NM worden die bouten vast getrokken????? niemand die daar nog antwoord op gegeven heeft. ik doe zelf nooit meer dan 110 NM, en dat blijft prima vast zitten!
Geplaatst: 25.06.2008 - 23:35
door Gast
Ik meende dat het ergens iets van 90 Nm is (tenminste bij mijn V50).
Ik heb ook dit leuk akkefietje eens een keer mee mogen maken.
Wintervelgen erop gezet, bij de laatste nog eventjes op het gewenste moment (met momentsleutel) aantrekken en .... middenstukje van slotje stuk.
Van alles geprobeerd.
Uiteindelijke oplossing (slot zat gelukkig nog niet echt vast op ca. 50 Nm) - met klein flexje + 1 mm doorslijpschijf de ring rond het slot door geflext.
Hierna met een beiteltje het slotje losgetikt.
Je kunt er geen tang op krijgen (velg zit in de weg) en ring draait mee (daarom zit deze er ook op).