Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05.09.2005 - 14:39
door Marinus
V480-V40 schreef:Oké,

Je wilt dus een V40. Dan gaan we ervoor.

Nogmaals kijk naar de onderhoudshistorie. Alle beurten moeten echt uitgevoerd zijn. Laat auto's zonder boekjes staan!!!

Houd er rekening mee dat het onderstel echt het zwakke punt is bij een phase I. Zoals al eerder gezegd. De dempers en veren zijn echt vanaf fabriek al veel te slap. Laat bij deze auto's eventueel zelfs een veerpootbrug monteren. (Dat heeft een oud kameraad na veel klachten bij zijn lease V40 phase I laten doen, een wereld van verschil)

Ga naar een garage of handelaar waar je garantie krijgt. Koop deze auto bij voorkeur niet particulier. Je kan geluk hebben maar een ongeluk (pechgeval) zit echt in een klein hoekje als je niet veel van techniek weet.
En inderdaad zoals Marinus zegt de 2.0 liter is de beter keus.

vanaf circa 6500 euro kan je bij de dealer terecht.
vanaf circa 5500 euro bij een universele garage of handelaar.

Dus circa 6000 euro voor aanschaf en circa 1400 euro voor verbeteren van het onderstel.

suc6
Ja hoor alsof een particuliere wagen per definitie niet klopt.

En 1400 euro voor een nieuw onderstel??? ik had voor bijna 1000 euro minder een nieuw onderstel......

Geplaatst: 05.09.2005 - 14:51
door V480-S60
Marinus schreef: Ja hoor alsof een particuliere wagen per definitie niet klopt.

En 1400 euro voor een nieuw onderstel??? ik had voor bijna 1000 euro minder een nieuw onderstel......
Ho stop, dat is niet mijn strekking. Particulier kopen kan natuurlijk altijd. Maar gezien de mogelijke problemen (die vaak in de papieren gaan lopen) kan je een V40 i.m.o. het beste met garantie (dus bij de (bovag)garage) kopen.

Jij had voor omstreeks 500 een nieuw onderstel. Waar haal je dat vandaan, en wat heb je er onder dan. Alleen voor steviger schokbrekers achter, die ook nog horizontaal blijven staan (ik trek een caravan) ben ik dat al minimaal kwijt.

Geplaatst: 05.09.2005 - 17:04
door Michel740Turbo
Ik kwam hier autotrack.nl ook een koopje tegen http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=2704221

en dit lijkt me geen slechte deal zou alleen wel na gaan of het echte km's zijn

Geplaatst: 05.09.2005 - 17:41
door zwolly
goed lezen he...

rondom uitdeuken en spuiten..

Geplaatst: 05.09.2005 - 18:06
door Summum
Nee, zo'n gebutst exemplaar is ook niet mijn voorkeur.. :lol:

Maar eventueel is dit ook nog een aardige binnen het budget...en ook nog bij een erkende (mitsubishi) dealer:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Bijkomende voordelen: jaartje jonger en een mooie kilometerstand! 8)

Geplaatst: 05.09.2005 - 18:14
door Marinus
Rondom Monroe Sensatracs en Merwede veren. Ik heb een redelijke korting gehad hier en daar. Maar zonder die korting ben je echt geen 1400 euro kwijt.

Geplaatst: 05.09.2005 - 18:43
door Michel740Turbo
Sorrie had maar een half windowtje open staan dus viel dit er net buiten :oops:

Geplaatst: 05.09.2005 - 23:44
door Arnaud
Beste forumlezers,

Bedankt voor al jullie waardevolle tips!! ik heb er echt wat aan!
Nog 1 vraag; een V40 automaat. Houden of weggeven?

Waarvoor al wederom dank!!

Geplaatst: 06.09.2005 - 06:49
door bart simpson
Arnaud schreef:een V40 automaat. Houden of weggeven?
als je hem toch weggeeft mail ik je mijn adres wel even :lol:

Geplaatst: 06.09.2005 - 21:09
door Arnaud
bart simpson schreef:
Arnaud schreef:een V40 automaat. Houden of weggeven?
als je hem toch weggeeft mail ik je mijn adres wel even :lol:
ik heb geen mailadres gezien...... :lol:

Maar nu even sereneus.... Is een V40 automaat verstandig om aan te schaffen of niet?

Geplaatst: 06.09.2005 - 21:31
door bart simpson
Waarom niet? ben best nieuwsgierig waarom jij een achterdocht t.a.v. automaten hebt.
De eerste series V40 (naar ik meen tot in 1997) hadden nivoregeling std.

Geplaatst: 06.09.2005 - 21:35
door Arnaud
Hmmm... zit in m'n hoofd geprent dat automaten in het algemeen het vlot kunnen begeven en als ze het dan begeven dat het hek van de dam is.

Maar misschien getuigd bovenstaande wel van wat technische onkunde.... :(

Geplaatst: 06.09.2005 - 21:36
door bart simpson
Arnaud schreef:Hmmm... zit in m'n hoofd geprent dat automaten in het algemeen het vlot kunnen begeven en als ze het dan begeven dat het hek van de dam is.

Maar misschien getuigd bovenstaande wel van wat technische onkunde.... :(
Een 440 HTA automaat is niet zo'n fijne, misschien daardoor op het verkeerde been gaan staan....

Geplaatst: 20.09.2005 - 00:05
door Petert
Heb zelf een V40 1.8 automaat. Gekocht met 105.000 km. Lekker hoor. Zet dat ding in Drive en zoeven maar!!

Ik heb mij voor de aanschaf dezelfde vraag gesteld. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een V40 automaat? Kwam bij een taxibedrijf terecht waar ze Volvo rijden en daar zeiden ze dat die automaten gewoon 500.000 tot 600.000 km meegaan. Dat leek me voor mij voldoende :D

Ik ben na wat orienteerwerk toch wel naar een fase-2 gaan zoeken. Tja dat onderstel schijnt toch wel een wereld van verschil te zijn tussen fase-1 en fase-2. Maar ja misschien merk je het alleen als je een wilde rijder bent ik weet het niet. Fase-2 voor 5000 euro zal bovendien moeilijk worden.

Overigens, je herkent fase-2 het makkelijkst aan de rubber strip in de voorbumper. Die loopt bij fase-1 helemaal door (achter de nummerplaat) en bij fase-2 niet.

Geplaatst: 20.09.2005 - 22:45
door Paul
Zoek je nog een V40?
Onze V40 2.0T Prestige uit September 2001 is te koop, heeft 110.000km gereden. Heeft naast het Prestige pakket (xenon, stoelverwarming, 16inch etc) ook spoiler voor en achterkant, 2003 model grill (egg-grill)

Als je meer info wilt hoor ik het wel,
Paul