motor olie toevoegingen

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
t5play
2nd Gear member

mightyspawn schreef:1ltr per 15.000? Mijn verbruikt amper een druppel. Die vul ik een heel jaar niet bij en een jaar later vernieuw ik de hele zooi door nieuwe olie.
oh...heb je ook een T5?
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
Blade
5th Gear member
Contacteer:

vandaag olie + oliefilter vervangen. Magnatec 5/40 Vol syntheet Met 750ml Slick50. Ben benieuwd hoe het blokkie erop reageerd. Jongen die bij de automaterialenzaak werkt heeft het ook in zijn auto zitten en is er erg over te spreken ! Wel duur, 37,50€ voor 750ml
Iroll
6th Gear member

Olietoevoegingen kunnen erg schadelijk zijn. Heel veel toevoegingen doen de antischuim toevoeging die in de olie zit teniet. Hierdoor komen er luchtbelletjes in de olie waardoor de smerende eigenschappen van de olie zwaar achteruit gaan. Olie ziet er dan melkachtig uit. Niet doen, alleen bij een oud&vermoeid blok wat toch niet meer te redden valt. Kijk maar eens naar de testopstelling in deze link dan weet je genoeg!
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Op de verpakking staat dat het in elke soort blok/olie kan. Slick bestaat al jaaaaaaaaaren. Ga er vanuit dat het gewoon goed gaat. toch bedankt voor de link, had die site al eens bekeken !
puntnl
2nd Gear member
Contacteer:

mightyspawn schreef:Gooi er nooit wat bij, als die onrustig wordt. Ga ik naar familie in Duitsland en kan ik 400 km ongestoord Autobahn rijden. Bij thuiskomst is de motor weer als nieuw doordat alle rotzooi in de motor is weggebrand.
Betekend dit dat iedere Volvo rijder bij jouw familie mag overnachten, om lekker de ene dag heen en de volgende dag terug te kunnen blazen? :P
een C30 komt eraan, maar welke kleur is nog de vraag.
het wordt een C30 DRIVe 1.6D, cosmic white, zaurak DC, Falsterbo off black,hard load cover, AQS
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Iroll schreef:Olietoevoegingen kunnen erg schadelijk zijn. Heel veel toevoegingen doen de antischuim toevoeging die in de olie zit teniet. Hierdoor komen er luchtbelletjes in de olie waardoor de smerende eigenschappen van de olie zwaar achteruit gaan. Olie ziet er dan melkachtig uit. Niet doen, alleen bij een oud&vermoeid blok wat toch niet meer te redden valt. Kijk maar eens naar de testopstelling in deze link dan weet je genoeg!
Toch maar even gekeken of het schuimt.

Vanmiddag lekker wezen blazen in de 440, en meteen de olie wezen checken. Maar de olie ziet er normaal uit.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”