mijn groene 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

reminem schreef:@bart
ik snap je reactie tuurlijk niet
Ik dacht het dus zeker te weten, maar was in de war met het dash van een 960. Zie nu dat het dash van een 940 nog meer de lijnen van de 740 heeft inderdaad.

Pardon.

Wil je dan een klapscherm of werken met een los scherm ergens op het dashboard?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Achterbumper van een 960 past wel, bekijk mijn topic maar even. Euhm, verder, als je geen groot scherm navigatie wil, dan zou je een Becker enkel-DIN systeem kunnen nemen.

Verder heb je inderdaad een hele mooie auto op de kop getikt als ik het zo bekijk.
Volvo 940 SE
Mathy
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01.03.2008 - 01:16

Hallo Volvisti
Cojones schreef:... als je geen groot scherm navigatie wil, dan zou je een Becker enkel-DIN systeem kunnen nemen.
Of een enkel-DIN systeem van JVC.

Groetjes

Mathy
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Past dat een beetje bij de Volvo vormgeving?

die van Becker in ieder geval wel
Afbeelding
Volvo 940 SE
reminem
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.05.2008 - 13:57

Klapscherm, zal wel kunnen maar dan moet je rekening houden met de versnellingspook
Die van Becker is wel echt de volvo stijl, maar zou het liever met een los scherm willen op dashboard
Ga ook brodit even checken
Top Forum trouwens

Leuke mensen en veel hulp van iedereen
Mooie foto's ook te vinden van diverse volvo's
reminem
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.05.2008 - 13:57

Klapscherm, zal wel kunnen maar dan moet je rekening houden met de versnellingspook
Die van Becker is wel echt de volvo stijl, maar zou het liever met een los scherm willen op dashboard
Ga ook brodit even checken
Top Forum trouwens

Leuke mensen en veel hulp van iedereen
Mooie foto's ook te vinden van diverse volvo's
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

bart simpson schreef:
reminem schreef:@bart
ik snap je reactie tuurlijk niet

alle ramen electra
cruise control
als je me kenteken wilt en in de RDW wil invoeren om ook erachter te komen dat het een polar is
Polar is een uitloopaanduiding voor het hele gamma geweest, je hebt hier zeer waarschijnlijk een Malmö uitvoering, std leer, 16" alu, ecc, cruise controle, el. ramen voor en achter, een basis Polar had stof, 15" alu en een handbediende airco.
Het zou een ltd edition (eind 1997-1998) kunnen zijn als je ook woodline dashboard hebt (begeerlijke auto!)
Even de aflevermap erbij gehaald.
In de prijslijst van 15-01-98 staat als basis een Volvo Polar Estate voor NLG 55.950; meerprijs automaat NLG 4600.
Dan had je de Nordic uitrusting: airco, roofrails, afsluitbare opbergruimte in de vloer, 15" LM velgen Pholus of Adhara, buitentemperatuurmeter. koplampwissers met sproeiers, buitenspiegels in exterieurkleur, metallic lak. meerprijs: NLG 4650,-
En dan de Limited Edition extra tov Nordic: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 16" LM velgen Auriga, walnootmotief op dashboard, asbak en portierpanelen; leder stuurwiel, drempelbeschermers. Meerprijs tov basis-Polar: NLG 8750,-

Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Radio is een CT505 met een Volvo Ipod interface zodat de IPOD als CD-wisselaar is te bedienen. Fantastische auto, trekt de meeste auto's eruit bij het stoplicht.
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Dat eruit trekken zal waarschijnlijk alleen maar gebeuren omdat anderen geen zin hebben om als een bezetene bij het stoplicht weg te blazen.
Volvo 940 SE
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Cojones schreef:Dat eruit trekken zal waarschijnlijk alleen maar gebeuren omdat anderen geen zin hebben om als een bezetene bij het stoplicht weg te blazen.
Nou nee, zelf heb ik een V70XC maar dat is echt een logge bak vergeleken met de 940.
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Joh. Een XC is ook gebouwd als soort "SUV". Met bijbehorende ophanging. Een 940 is gewoon voor op de weg gebouwd. De Grand Cherokee van m'n pa is ook logger gebouwd dan mijn 940, maar toch echt sneller weg bij 't stoplicht.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

de 940 lpt automaat is redelijk rap weg(als je dat wil) maar ook een super relaxte cruizer. Merk dat ik veel minder fanatiek zit te trappen als ik altijd bij de 740 2.3 deed. Jah ok, daar moest je ook fanatiek zijn om redelijk vlot mee te kunnen. Neem nou het op snelheid invoegen op de snelweg, met de 940 een eitje en met de 740 een opgave.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

piet22 schreef: Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Dit was, naar ik had begrepen, een optie, omdat er mensen zijn die graag hun kind in een stoeltje op de bijrijdersstoel plaatsen.
De airbag rechts, kan namelijk niet uit.
Ja, het kan wel, maar dan alleen bij de dealer of zelf, als je durft.
Waarom Volvo niet even iemand heeft laten nadenken over een schakelaar, waarmee hij uit kan, is me een raadsel.

Trouwens een mooi overzichtje, Piet.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Hoeke in Delft heeft een Limited Edition te koop, alleen weet hij het zelf niet ](*,) :

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=12323896
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

hij weet blijkbaar ook niet dat auriga velgen 16" zijn, al zal het ongetwijfeld op de banden staan die er omheen zitten. Volgens de autotelegraaf advertentie zijn ze namelijk 15".
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Mathy
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01.03.2008 - 01:16

Hallo Volvisti

Ik zou als eerste die Life Hammer verplaatsen.

Groetjes

Mathy
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

piet22 schreef:[]

Even de aflevermap erbij gehaald.
In de prijslijst van 15-01-98 staat als basis een Volvo Polar Estate voor NLG 55.950; meerprijs automaat NLG 4600.
Dan had je de Nordic uitrusting: airco, roofrails, afsluitbare opbergruimte in de vloer, 15" LM velgen Pholus of Adhara, buitentemperatuurmeter. koplampwissers met sproeiers, buitenspiegels in exterieurkleur, metallic lak. meerprijs: NLG 4650,-
En dan de Limited Edition extra tov Nordic: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 16" LM velgen Auriga, walnootmotief op dashboard, asbak en portierpanelen; leder stuurwiel, drempelbeschermers. Meerprijs tov basis-Polar: NLG 8750,-

Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Radio is een CT505 met een Volvo Ipod interface zodat de IPOD als CD-wisselaar is te bedienen. Fantastische auto, trekt de meeste auto's eruit bij het stoplicht.
Ondertussen ook de prijslijst van 13 januari 1997 nog gevonden. Voor de liefhebbers:
De Polar Estate 2.3 (met BFK-turbo 99kw/135pk) kostte 53.750,-.
De Polar Estate 2.3T (met BFT4-Turbo 121kw/165kW) kostte 56.750,-
(de boven genoemde 1998 Polar was alleen nog met BFK turbo verkrijgbaar en was dus inmiddels 2.200,- duurder geworden).
Meerprijs Automaat 4.600,-

Malmo uitrusting: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 15" LM velgen Pholus of Adhara, Metallic/Pearl lak, koplampwissers met sproeiers, leder stuurwiel, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, antslip differentieel, drempelbeschermers, geintegreed kinderzitje. Meerpijs 11.950

Holiday uitrusting: Velours/leder; ECC, cruis control, 15" Pholus of Adhara, Metallic/pear lak, roofrails, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, drempelbeschermers, geintegreerd kinderzitje en bagagerolhoes. Meerpijs 8.250,-

En dan de Sports Edition. Extra t.o.v. Malmo: elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak, 16" Auriga velgen, achterspoiler, verlagingsset, roofrails, bagagerolhoes. Meerwaarde: 29.080, meerprijs tov polar: 14.250.

Had ik toch beter op moeten letten in 1997! Een 2.3T met Sports Edition pakket :tongue3::tongue3::tongue3:
Paulussie
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 13.09.2007 - 23:17
Locatie: Amsterdam

piet22 schreef:
piet22 schreef:[]

Even de aflevermap erbij gehaald.
In de prijslijst van 15-01-98 staat als basis een Volvo Polar Estate voor NLG 55.950; meerprijs automaat NLG 4600.
Dan had je de Nordic uitrusting: airco, roofrails, afsluitbare opbergruimte in de vloer, 15" LM velgen Pholus of Adhara, buitentemperatuurmeter. koplampwissers met sproeiers, buitenspiegels in exterieurkleur, metallic lak. meerprijs: NLG 4650,-
En dan de Limited Edition extra tov Nordic: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 16" LM velgen Auriga, walnootmotief op dashboard, asbak en portierpanelen; leder stuurwiel, drempelbeschermers. Meerprijs tov basis-Polar: NLG 8750,-

Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Radio is een CT505 met een Volvo Ipod interface zodat de IPOD als CD-wisselaar is te bedienen. Fantastische auto, trekt de meeste auto's eruit bij het stoplicht.
Ondertussen ook de prijslijst van 13 januari 1997 nog gevonden. Voor de liefhebbers:
De Polar Estate 2.3 (met BFK-turbo 99kw/135pk) kostte 53.750,-.
De Polar Estate 2.3T (met BFT4-Turbo 121kw/165kW) kostte 56.750,-
(de boven genoemde 1998 Polar was alleen nog met BFK turbo verkrijgbaar en was dus inmiddels 2.200,- duurder geworden).
Meerprijs Automaat 4.600,-

Malmo uitrusting: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 15" LM velgen Pholus of Adhara, Metallic/Pearl lak, koplampwissers met sproeiers, leder stuurwiel, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, antslip differentieel, drempelbeschermers, geintegreed kinderzitje. Meerpijs 11.950

Holiday uitrusting: Velours/leder; ECC, cruis control, 15" Pholus of Adhara, Metallic/pear lak, roofrails, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, drempelbeschermers, geintegreerd kinderzitje en bagagerolhoes. Meerpijs 8.250,-

En dan de Sports Edition. Extra t.o.v. Malmo: elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak, 16" Auriga velgen, achterspoiler, verlagingsset, roofrails, bagagerolhoes. Meerwaarde: 29.080, meerprijs tov polar: 14.250.

Had ik toch beter op moeten letten in 1997! Een 2.3T met Sports Edition pakket :tongue3::tongue3::tongue3:
Het schijnt dat ik ook een LE versie heb, woodline, leer, ECC e.d.
Zijn die koplampwissers trouwens altijd met sproeiers uitgerust?
Kan het me niet herinneren en kan het nu niet controleren want de auto staat ergens anders.
Heerlijke auto trouwens, gefeliciteerd reminem en veel rijplezier
945 lpt LE automaat uit '97
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ja, de koplampwissers zijn bij de LE met sproeiers uitgerust.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvorider schreef:Ja, de koplampwissers zijn bij de LE met sproeiers uitgerust.
zonder zou je heel snel van je wisserblaadjes af zijn
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

bart simpson schreef:
volvorider schreef:Ja, de koplampwissers zijn bij de LE met sproeiers uitgerust.
zonder zou je heel snel van je wisserblaadjes af zijn
En waarschijnlijk ook mooie gravures in je lampglas hebben....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”