Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12.05.2008 - 22:28
door HSRN850
reminem schreef:@bart
ik snap je reactie tuurlijk niet
Ik dacht het dus zeker te weten, maar was in de war met het dash van een 960. Zie nu dat het dash van een 940 nog meer de lijnen van de 740 heeft inderdaad.
Pardon.
Wil je dan een klapscherm of werken met een los scherm ergens op het dashboard?
Geplaatst: 13.05.2008 - 00:17
door Michael Oud
Achterbumper van een 960 past wel, bekijk mijn topic maar even. Euhm, verder, als je geen groot scherm navigatie wil, dan zou je een Becker enkel-DIN systeem kunnen nemen.
Verder heb je inderdaad een hele mooie auto op de kop getikt als ik het zo bekijk.
Geplaatst: 13.05.2008 - 01:05
door Mathy
Hallo Volvisti
Cojones schreef:... als je geen groot scherm navigatie wil, dan zou je een Becker enkel-DIN systeem kunnen nemen.
Of een enkel-DIN systeem van JVC.
Groetjes
Mathy
Geplaatst: 13.05.2008 - 01:32
door Michael Oud
Past dat een beetje bij de Volvo vormgeving?
die van Becker in ieder geval wel

Geplaatst: 13.05.2008 - 08:09
door reminem
Klapscherm, zal wel kunnen maar dan moet je rekening houden met de versnellingspook
Die van Becker is wel echt de volvo stijl, maar zou het liever met een los scherm willen op dashboard
Ga ook brodit even checken
Top Forum trouwens
Leuke mensen en veel hulp van iedereen
Mooie foto's ook te vinden van diverse volvo's
Geplaatst: 13.05.2008 - 08:11
door reminem
Klapscherm, zal wel kunnen maar dan moet je rekening houden met de versnellingspook
Die van Becker is wel echt de volvo stijl, maar zou het liever met een los scherm willen op dashboard
Ga ook brodit even checken
Top Forum trouwens
Leuke mensen en veel hulp van iedereen
Mooie foto's ook te vinden van diverse volvo's
Geplaatst: 13.05.2008 - 20:13
door piet22
bart simpson schreef:reminem schreef:@bart
ik snap je reactie tuurlijk niet
alle ramen electra
cruise control
als je me kenteken wilt en in de RDW wil invoeren om ook erachter te komen dat het een polar is
Polar is een uitloopaanduiding voor het hele gamma geweest, je hebt hier zeer waarschijnlijk een Malmö uitvoering, std leer, 16" alu, ecc, cruise controle, el. ramen voor en achter, een basis Polar had stof, 15" alu en een handbediende airco.
Het zou een ltd edition (eind 1997-1998) kunnen zijn als je ook woodline dashboard hebt (begeerlijke auto!)
Even de aflevermap erbij gehaald.
In de prijslijst van 15-01-98 staat als basis een Volvo Polar Estate voor NLG 55.950; meerprijs automaat NLG 4600.
Dan had je de Nordic uitrusting: airco, roofrails, afsluitbare opbergruimte in de vloer, 15" LM velgen Pholus of Adhara, buitentemperatuurmeter. koplampwissers met sproeiers, buitenspiegels in exterieurkleur, metallic lak. meerprijs: NLG 4650,-
En dan de Limited Edition extra tov Nordic: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 16" LM velgen Auriga, walnootmotief op dashboard, asbak en portierpanelen; leder stuurwiel, drempelbeschermers. Meerprijs tov basis-Polar: NLG 8750,-
Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Radio is een CT505 met een Volvo Ipod interface zodat de IPOD als CD-wisselaar is te bedienen. Fantastische auto, trekt de meeste auto's eruit bij het stoplicht.
Geplaatst: 13.05.2008 - 20:18
door Michael Oud
Dat eruit trekken zal waarschijnlijk alleen maar gebeuren omdat anderen geen zin hebben om als een bezetene bij het stoplicht weg te blazen.
Geplaatst: 13.05.2008 - 21:57
door piet22
Cojones schreef:Dat eruit trekken zal waarschijnlijk alleen maar gebeuren omdat anderen geen zin hebben om als een bezetene bij het stoplicht weg te blazen.
Nou nee, zelf heb ik een V70XC maar dat is echt een logge bak vergeleken met de 940.
Geplaatst: 13.05.2008 - 23:11
door Michael Oud
Joh. Een XC is ook gebouwd als soort "SUV". Met bijbehorende ophanging. Een 940 is gewoon voor op de weg gebouwd. De Grand Cherokee van m'n pa is ook logger gebouwd dan mijn 940, maar toch echt sneller weg bij 't stoplicht.
Geplaatst: 13.05.2008 - 23:30
door Fat Rat
de 940 lpt automaat is redelijk rap weg(als je dat wil) maar ook een super relaxte cruizer. Merk dat ik veel minder fanatiek zit te trappen als ik altijd bij de 740 2.3 deed. Jah ok, daar moest je ook fanatiek zijn om redelijk vlot mee te kunnen. Neem nou het op snelheid invoegen op de snelweg, met de 940 een eitje en met de 740 een opgave.
Geplaatst: 13.05.2008 - 23:54
door Baseman
piet22 schreef:
Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Dit was, naar ik had begrepen, een optie, omdat er mensen zijn die graag hun kind in een stoeltje op de bijrijdersstoel plaatsen.
De airbag rechts, kan namelijk niet uit.
Ja, het kan wel, maar dan alleen bij de dealer of zelf, als je durft.
Waarom Volvo niet even iemand heeft laten nadenken over een schakelaar, waarmee hij uit kan, is me een raadsel.
Trouwens een mooi overzichtje, Piet.
Geplaatst: 17.05.2008 - 18:28
door piet22
Hoeke in Delft heeft een Limited Edition te koop, alleen weet hij het zelf niet ](*,) :
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=12323896
Geplaatst: 17.05.2008 - 19:15
door Fat Rat
hij weet blijkbaar ook niet dat auriga velgen 16" zijn, al zal het ongetwijfeld op de banden staan die er omheen zitten. Volgens de autotelegraaf advertentie zijn ze namelijk 15".
Geplaatst: 17.05.2008 - 20:44
door Mathy
Hallo Volvisti
Ik zou als eerste die Life Hammer verplaatsen.
Groetjes
Mathy
Geplaatst: 19.05.2008 - 14:22
door piet22
piet22 schreef:[]
Even de aflevermap erbij gehaald.
In de prijslijst van 15-01-98 staat als basis een Volvo Polar Estate voor NLG 55.950; meerprijs automaat NLG 4600.
Dan had je de Nordic uitrusting: airco, roofrails, afsluitbare opbergruimte in de vloer, 15" LM velgen Pholus of Adhara, buitentemperatuurmeter. koplampwissers met sproeiers, buitenspiegels in exterieurkleur, metallic lak. meerprijs: NLG 4650,-
En dan de Limited Edition extra tov Nordic: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 16" LM velgen Auriga, walnootmotief op dashboard, asbak en portierpanelen; leder stuurwiel, drempelbeschermers. Meerprijs tov basis-Polar: NLG 8750,-
Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Radio is een CT505 met een Volvo Ipod interface zodat de IPOD als CD-wisselaar is te bedienen. Fantastische auto, trekt de meeste auto's eruit bij het stoplicht.
Ondertussen ook de prijslijst van 13 januari 1997 nog gevonden. Voor de liefhebbers:
De Polar Estate 2.3 (met BFK-turbo 99kw/135pk) kostte 53.750,-.
De Polar Estate 2.3T (met BFT4-Turbo 121kw/165kW) kostte 56.750,-
(de boven genoemde 1998 Polar was alleen nog met BFK turbo verkrijgbaar en was dus inmiddels 2.200,- duurder geworden).
Meerprijs Automaat 4.600,-
Malmo uitrusting: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 15" LM velgen Pholus of Adhara, Metallic/Pearl lak, koplampwissers met sproeiers, leder stuurwiel, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, antslip differentieel, drempelbeschermers, geintegreed kinderzitje. Meerpijs 11.950
Holiday uitrusting: Velours/leder; ECC, cruis control, 15" Pholus of Adhara, Metallic/pear lak, roofrails, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, drempelbeschermers, geintegreerd kinderzitje en bagagerolhoes. Meerpijs 8.250,-
En dan de Sports Edition. Extra t.o.v. Malmo: elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak, 16" Auriga velgen, achterspoiler, verlagingsset, roofrails, bagagerolhoes. Meerwaarde: 29.080, meerprijs tov polar: 14.250.
Had ik toch beter op moeten letten in 1997! Een 2.3T met Sports Edition pakket :tongue3::tongue3::tongue3:
Geplaatst: 21.05.2008 - 19:57
door Paulussie
piet22 schreef:piet22 schreef:[]
Even de aflevermap erbij gehaald.
In de prijslijst van 15-01-98 staat als basis een Volvo Polar Estate voor NLG 55.950; meerprijs automaat NLG 4600.
Dan had je de Nordic uitrusting: airco, roofrails, afsluitbare opbergruimte in de vloer, 15" LM velgen Pholus of Adhara, buitentemperatuurmeter. koplampwissers met sproeiers, buitenspiegels in exterieurkleur, metallic lak. meerprijs: NLG 4650,-
En dan de Limited Edition extra tov Nordic: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 16" LM velgen Auriga, walnootmotief op dashboard, asbak en portierpanelen; leder stuurwiel, drempelbeschermers. Meerprijs tov basis-Polar: NLG 8750,-
Wij hebben dan nog als extra airbag passagier (NLG 750,-), dat vond Volvo toen kennelijk nog een beetje overdreven.
Radio is een CT505 met een Volvo Ipod interface zodat de IPOD als CD-wisselaar is te bedienen. Fantastische auto, trekt de meeste auto's eruit bij het stoplicht.
Ondertussen ook de prijslijst van 13 januari 1997 nog gevonden. Voor de liefhebbers:
De Polar Estate 2.3 (met BFK-turbo 99kw/135pk) kostte 53.750,-.
De Polar Estate 2.3T (met BFT4-Turbo 121kw/165kW) kostte 56.750,-
(de boven genoemde 1998 Polar was alleen nog met BFK turbo verkrijgbaar en was dus inmiddels 2.200,- duurder geworden).
Meerprijs Automaat 4.600,-
Malmo uitrusting: Leder bekleding, electronic climate control ECC, elektrisch bedienbare ramen achter, 15" LM velgen Pholus of Adhara, Metallic/Pearl lak, koplampwissers met sproeiers, leder stuurwiel, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, antslip differentieel, drempelbeschermers, geintegreed kinderzitje. Meerpijs 11.950
Holiday uitrusting: Velours/leder; ECC, cruis control, 15" Pholus of Adhara, Metallic/pear lak, roofrails, buitentemp meter, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in exterieurkleur, drempelbeschermers, geintegreerd kinderzitje en bagagerolhoes. Meerpijs 8.250,-
En dan de Sports Edition. Extra t.o.v. Malmo: elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak, 16" Auriga velgen, achterspoiler, verlagingsset, roofrails, bagagerolhoes. Meerwaarde: 29.080, meerprijs tov polar: 14.250.
Had ik toch beter op moeten letten in 1997! Een 2.3T met Sports Edition pakket :tongue3::tongue3::tongue3:
Het schijnt dat ik ook een LE versie heb, woodline, leer, ECC e.d.
Zijn die koplampwissers trouwens altijd met sproeiers uitgerust?
Kan het me niet herinneren en kan het nu niet controleren want de auto staat ergens anders.
Heerlijke auto trouwens, gefeliciteerd reminem en veel rijplezier
Geplaatst: 21.05.2008 - 20:13
door volvorider
Ja, de koplampwissers zijn bij de LE met sproeiers uitgerust.
Geplaatst: 21.05.2008 - 20:14
door bart simpson
volvorider schreef:Ja, de koplampwissers zijn bij de LE met sproeiers uitgerust.
zonder zou je heel snel van je wisserblaadjes af zijn
Geplaatst: 21.05.2008 - 20:41
door Fat Rat
bart simpson schreef:volvorider schreef:Ja, de koplampwissers zijn bij de LE met sproeiers uitgerust.
zonder zou je heel snel van je wisserblaadjes af zijn
En waarschijnlijk ook mooie gravures in je lampglas hebben....