Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15.05.2008 - 12:13
door Walter
Rica heeft het heel lang niet gedaan, omdat de GT het niet aan kan... Maar dat blijf ik niet herhalen.
Maar XC90T62004: wanneer ben jij tevreden? Is het niet al bijzonder dat je op je 20ste zo'n tuinhuis kan rijden? Als je te veel geld hebt, geef het dan aan een goed doel, Leger des Heils ofzo.
Geplaatst: 15.05.2008 - 12:47
door V480-S60
Er zijn mensen die hun S80 T6 hebben laten chippen. Daar kan je dit mee vergelijken. Maar die auto's lenen zich voor wat meer drive-ability. Maar daar zijn dus, zoals al gezegd de Gear Tronic de zwakste schakel gebleken. Dus wordt het afgeraden!
Nogmaals, van mij mag je maar je loopt grote kans de bak te mollen als je zo ver gaat als dat je zegt te willen gaan.
Ga te rade bij Volvo-tech, Hartog of een ander goed bekend staand bedrijf (neem eventueel contact op met BSR in Zweden)
Geplaatst: 15.05.2008 - 13:12
door Walter
V480-S60 schreef:Er zijn mensen die hun S80 T6 hebben laten chippen. Daar kan je dit mee vergelijken. Maar die auto's lenen zich voor wat meer drive-ability. Maar daar zijn dus, zoals al gezegd de Gear Tronic de zwakste schakel gebleken. Dus wordt het afgeraden!
Theo, je zietr over het hoofd dat de S80 FWD is en de XC90 AWD. Zit daardoor verschil in de bakken...
Geplaatst: 15.05.2008 - 15:19
door eXite
Met het gaspedaal vaker intrappen dan je XC90 lief is bedoel ik dat de XC90 van huis uit geen snelle auto is en het een 20-jarige toch niet snel genoeg zal gaan, gechipt of ongechipt. Jullie noemen het een vooroordeel, ik weet gewoon 95% zeker dat het zo is. Jongere mensen houden er nu eenmaal een vlottere rijstijl op na en op een recht stuk zal een XC90 echt geen voldoening geven na de 10e keer, daar verandert de tuning weinig aan. Enige wat je ermee zal bereiken is dat je aandrijflijn sneller aan gort ligt.
Geplaatst: 15.05.2008 - 21:19
door V70 classic
Over die Gear tronic
De V70 R heeft standart 300 HP met garantie zou die die paar Hp extra dan een probleem worden?
Ik heb wel gelezen in het 850 forum dat die stofzuigers van de T6 het slecht aankunnen.
Het grootste probleem zit in de rechter voet.
Als je met een R continu wegplankt bij het stoplicht valt de Haakse overbrenging er onderuit.
Het zwakke zit em in het feit dat het geen AWD ers zijn.
Het is een voorwiel aandrijver met achterwiel assist.
De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
Maar waarom heeft iedereen het over de kosten was volgens mij de vraag niet
greets
Geplaatst: 15.05.2008 - 21:30
door bart simpson
Die V70 R heeft een 5 traps geartronic die gemaakt is op veel vermogen, een vergelijking hiermee gaat knap mank.
De kosten van e.e.a. lijken in het geheel geen probleem te zijn, als er dus wat afbreekt of op een hoop gaat zal het ook allemaal geen probleem zijn, dus chippen die hap!
Geplaatst: 16.05.2008 - 06:13
door Edgar
V70 classic schreef:De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
De multitronic van Audi niet hoor... die wordt door (goede) tuners ook NIET getuned.
Geplaatst: 16.05.2008 - 07:01
door bart simpson
Edgar schreef:V70 classic schreef:De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
De multitronic van Audi niet hoor... die wordt door (goede) tuners ook NIET getuned.
"men" bouwt bakken voor een bepaald type auto met een bepaald gebruiksdoel, doorgaans niet om ze daarna te tunen
Geplaatst: 16.05.2008 - 07:28
door Aantje
Ach als je dan toch begint zou ik een oliekoeler op die automaat laten zetten van die T6. Koelt die in ieder geval wel een stuk beter.
Geplaatst: 16.05.2008 - 10:58
door euerw
zou het zeker niet bij een*ziptuning* laten doen doen! als het geld niet belangrijk is zou ik op zeker gaan
Geplaatst: 16.05.2008 - 11:23
door Walter
V70 classic schreef:Over die Gear tronic
De V70 R heeft standart 300 HP met garantie zou die die paar Hp extra dan een probleem worden?
Ik heb wel gelezen in het 850 forum dat die stofzuigers van de T6 het slecht aankunnen.
Het grootste probleem zit in de rechter voet.
Als je met een R continu wegplankt bij het stoplicht valt de Haakse overbrenging er onderuit.
Het zwakke zit em in het feit dat het geen AWD ers zijn.
Het is een voorwiel aandrijver met achterwiel assist.
De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
Maar waarom heeft iedereen het over de kosten was volgens mij de vraag niet
greets
je scheert alle GT's over 1 kam. Die GT in de XC90 T6 is een 4 bak, die in de R volgens mij een 6. Of eerst een 5 en later een 6, daar blijf ik vanaf. En het probleem met de haakse overbrengingen is bij mijn weten voornamelijk bij de versies met Visco koppeling. De R hebben al een Haldex
Geplaatst: 18.05.2008 - 09:49
door Bover
bart simpson schreef:XC90T62004 schreef:Hij zuipt gewoon veel idd.. maar goed dat wist ik al!
Een volle tank 400km is al netjes voor dat ding!
Ik zou graag horen of hij het vermogen aan kan, als ik de tuning bedrijven mag geloven is het geen probleem?!
Maarja kan ik hier op vertrouwen?
hij zit niet meer in de garantie, geld maakt niet uit, ga je gang zou ik zeggen en hou ons op de hoogte
@XC90T6,
BArt is specialist op gebied van consequenties met tuning.
Ook ik ben erg beniewd naar je ervaringen met 326pk, vooral met de geartronic. :shock:
Mogelijk kun je je zelf een plaatsje geven in "book off records"

Geplaatst: 09.07.2008 - 23:05
door xc90t6
@Bover Hij is XC90T62004 Ik ben XC90T6.
Geplaatst: 26.07.2008 - 12:58
door Mathijs T-4
oliekoeler op de GT en chippen dat ding met PPC via rica, volvotech
(ze gebruiken toch de ppc met BSR software??? & rica de ppc met eigen software???)
schoonvader wilde het ook op de 1ste generatie xc90t6 maar heeft het gelaten omdat het teveel nm's waren voor de GT.
nu een V8,.... en ex-schoonvader
dus neem een V8 man, da's veel makkelijker..