Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28.05.2008 - 22:15
door de Wolff
Ik ga morgen kijken bij een 2.5 diesel automaat uit 97. Ik laat jullie weten of het wat is geworden.....

Geplaatst: 28.05.2008 - 22:41
door Oceanracer
HSRN850 schreef:Ik weet niet of inbouwers altijd prutsers zijn...

Oftewel; is het een must een bi-fuel te kopen?
Daarom staat inbouwers ook tussen aanhalingstekens. Na al die jaren is namelijk vaak niet meer te achterhalen wie het gas heeft ingebouwd.

Geplaatst: 29.05.2008 - 12:14
door de Wolff
Ik heb met de aanbieder van de bifuel contact gehad. Hij wil er 10000 euro voor hebben. Daarbij komen ook nog wat reparaties die gedaan moeten worden...... Te duur dus....

Geplaatst: 29.05.2008 - 13:04
door Oceanracer
de Wolff schreef: Hij wil er 10000 euro voor hebben.

:shockingzap:

Geplaatst: 29.05.2008 - 18:36
door Hans
Schrik je daarvan? Ik allang niet meer. Er wordt in het algemeen gewoon veel geld gevraagd voor onze classics.
Stond deze wagen bij de dealer dan kon er zomaar een kaartje met 13995,- op staan.

Geplaatst: 29.05.2008 - 19:07
door Oceanracer
Bij de dealer kom ik alleen maar om te lachen. Die vragen idd veelal de hoofdprijs.

Voor een auto van 8 jaar en bijna 3 ton nog meer dan een 1/4 van de nieuwprijs vragen vind ik inderdaad shocking. Via het zelfde medium kocht ik 3 jaar geleden mijn V70 van toen 3 jaar oud met de helft van het aantal km's voor 1/3 van de nieuwprijs.

Geplaatst: 29.05.2008 - 19:13
door Oceanracer
Ik zie trouwens dat Beers zijn '99er V70 TDI te koop aanbiedt. Misschien kun je er wat mee.

Geplaatst: 29.05.2008 - 19:14
door gevanje
hans anesthesie schreef:Schrik je daarvan? Ik allang niet meer. Er wordt in het algemeen gewoon veel geld gevraagd voor onze classics.
Stond deze wagen bij de dealer dan kon er zomaar een kaartje met 13995,- op staan.
Zou maar zo kunnen, kom je vervolgens met een dergelijke auto inruilen dan.............. 8000??

Geplaatst: 29.05.2008 - 19:22
door bart simpson
dealers zetten toch geen V70's meer neer voor dat geld met die kilometers?

Geplaatst: 29.05.2008 - 19:42
door Oceanracer
Geen bi-fuel, maar wel op gas, via de dealer, met garantie en zonder inruil misschien ook binnen het budget:

Afbeelding

Geplaatst: 29.05.2008 - 20:40
door raymond01
Bij niet dealers heb als je niet naar kilometers kijkt ,ligt aan welke staat volgens mij
een type 2 ook.

Geplaatst: 29.05.2008 - 22:10
door Beers!
Oceanracer schreef:Ik zie trouwens dat Beers zijn '99er V70 TDI te koop aanbiedt. Misschien kun je er wat mee.
En hij staat nu netjes op volvo-plaza.nl 8)

Geplaatst: 30.05.2008 - 07:29
door Hans
Succes met de verkoop!

@Bart Simpson: Kijk! Deze staat bij de Beemd. Is toch nog aardig wat geld lijkt me. Ook al is het een hele dikke auto!!

Merk VOLVO V70 2.5 T AWD AUT
Klik hier voor grote foto




Brandstofsoort Benzine
Voertuigsoort Stationwagen 5-drs, Transmissie Automaat
Aantal Deuren 5
Motorinhoud 2.4 liter
1e registratie datum 1999-03, Kilometerstand 227890
Kenteken XX-TH-09
Kleur Blauw (Nautic Blue pearl)
Bijzonderheden Een echt V70 Classic All Wheel Drive, van eerste eigenaar door de Beemd nieuwe geleverd en onderhouden!
Merk Garantie Ja
Aanwezige Opties ABS, Airbag bestuurder, Airconditioning, CD Speler, Centrale deurvergrendeling, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen, Elektrisch bedienbare ramen, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Mistlampen voor, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur, Zij airbags voor, Boardcomputer, Buiten temperatuur meter, Bumpers in carrosserie kleur
Prijs Euro 14,950.00

Geplaatst: 30.05.2008 - 13:28
door VolvoKramer
Ook ik heb al lang open rekenen aan de brandstofkosten voor een V70.
Naar mijn mening loont het zich nauwelijks om een Diesel aan te schaffen, alhoewel deze natuurlijk bij een x-aantal kilometers wel voordeliger is dan benzine. Bij circa 15.000 kilometer per jaar vind je het omslagpunt voor diesel/benzine.
Het omslagpunt voor een Gas G3 installatie ligt al onder de 10.000 kilometer per jaar. Dit natuurlijk wel als de G3 er al in zit. De kosten voor inbouw zijn circa Eur 2300 voor een Vialle systeem met Flash-lube (of zo iets). Deze kosten heb ik opgevraagd bij firma Mesman in Eindhoven / Son.

Ondanks de kostenbesparingen blijven natuurlijk ook andere overwegingen belangrijk: wat vind je fijn rijden? Een D5 rijdt natuurlijk heel erg lekker en totaal anders dan een 140 of 170 PK benzine/gas, die ook heerlijk rijden. Naar mijn mening sprint je niet al te vaak met een benzine versie gezien het feit dat je daar hoge toeren voor moet draaien en dat vind ik niet passen bij deze auto's. Dan zou een 2.4T ook een goede optie zijn, die tevens ook goed geschikt zijn voor een LPG-G3 inbouw (heb ik me laten vertellen).

Mocht je interesse hebben in mijn berekeningen, laat het maar eventjes weten.

P.S: ik kwam laatst iemand tegen bij de pomp, die een 850 rijdt met LPG met 450.000 kilometers op de klok zonder enige problemen!

Groeten van VolvoKramer

Geplaatst: 30.05.2008 - 14:10
door Quota
Betrouwbaarheid is bij deze modellen geen issue, ongeacht het type brandstof. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven is het feit dat ik een hekel heb aan tanken en dat daarom gas voor mij (30000km/jr) geen optie is. Ik tank nu eens in de twee weken en kan daar dan zo'n 1200 km mee rijden. Heb verder geen toegevoegde techniek welke voor additionele technische problemen zou kunnen zorgen.

De benzine motoren klinken wat mooier, maar doen dat eigenlijk ook pas bij hogere toeren.

Ik cruise lekker met 2200 - 2600 rpm door het land.

Geplaatst: 30.05.2008 - 14:25
door VolvoKramer
Ja en dat is het heerlijke voordeel van een diesel!
Weinig toeren en toch veel koppel!

Geplaatst: 30.05.2008 - 17:44
door raymond01
Lekker zo'n ding. Dikke auto Hans.
Net zo dik als die van mij.
Moet er nog een gastank in.

Geplaatst: 31.05.2008 - 23:03
door volvohenk
De Wolf, misschien heb ik nog wel een goeie tip voor je. Vergeet Nederland. De prijzen hier zijn gekeken naar de auto's en kilometerstanden veel te hoog. Kijk eens rond op www.mobile.de Ik kocht onlangs in Duitsland dus een V70 2,5 T (193pk) van 1999 die er uit ziet als nieuw en die maar 107000 km op de teller heeft staan voor 6700 euro bij een particulier. (daar door Volvo garage laten keuren) Een auto met werkelijk alles er op en eraan inclusief de in Duitsland verplichte winterbanden. Daaroverheen betaalde ik 1175 aan BPM en nog wat reisgeld en kleine kosten waardoor ik nu voor zo'n 8000 euro een fantastische V70 bezit die ik hier nooit voor dat geld had kunnen krijgen. Duitse auto's zijn veelal beter uitgerust, hebben minder km en importeren stelt werkelijk geen moer voor. Binnenkort laat ik er een G3 gasinstallatie (ca 2400euro) inzetten en rij dan in een kasteel van een auto voor een spotprijs per kilometer.

Geplaatst: 31.05.2008 - 23:21
door Beers!
Goeie actie!

Geplaatst: 31.05.2008 - 23:59
door VolvoKramer
Idd. Dat is een goede opmerking!

Mijn V70 heb ik 2,5 geleden geimporteerd uit duitsland. De V70 had 129.000 km gelopen, Scheckheft-gepflegd (wat wil zeggen: dealeronderhouden met boekjes aanwezig). Alle boekjes, bonnetjes etc. waren dus aanwezig. Vol-leder, etc. Nou ja je weet hoe duitsers dit doen.
Het is een v70 modeljaar 2000 (classic) met de 2.4 motor met 170PK. Kostte me 2,5 jaar geleden Eur 10.200,- inclusief importkosten.

Dat was toen erg goedkoop!

Inmiddels gaat er bij mij ook een LPG-G3 in. Let wel op met auto's op gas uit Duitsland, ik weet niet of die ook een G3-norm hebben en daarmee de korting op je W.B. misloopt. Wellicht dat iemand daar iets meer over weet?