Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.05.2008 - 15:19
door piet22
V480-S60 schreef:
Laat ik het zo zeggen, Lean Mesman is volgens de mensen in de 200, 700 en 900 Scene gewoon de specialist in deze Volvo's. Zeker met de 6 cylinders is het bijna een must om hier heen te gaan. Juist vanwege de specifieke kennis van deze motoren bij hem.
Vialle biedt zelf geen LPI systeem aan voor de 6 cylinder motoren. Mesman heeft dat ontwikkeld. Dus als je Vialle LPI op een 6 cylinder 960/V90 wil, dan kan dat alleen bij Mesman.

Maar er zijn ook goede ervaringen met het Prins VSI systeem in 6 cylinder motoren. Inbouwers met ervaring met deze motoren zijn in ieder geval Van Orsouw in Eindhoven en AGS in Zeist

Geplaatst: 30.05.2008 - 15:30
door volvorider
piet22 schreef: Maar er zijn ook goede ervaringen met het Prins VSI systeem in 6 cylinder motoren. Inbouwers met ervaring met deze motoren zijn in ieder geval Van Orsouw in Eindhoven en AGS in Zeist
Ook hier zijn goede ervaringen van bij de 700 vereniging.

Geplaatst: 30.05.2008 - 18:32
door Baseman
bonsai schreef: Mijn 940 is van April 1994. met slechts 260000 op de teller.
Jammer, want als ie uit begin 1994 is (april dus) voldoet ie niet aan de EG94/12 eisen en kan er technisch geen installatie ingezet worden die voor G3 op je kenteken zorgt. De installatie is dan wel G3, maar je krijgt het niet op kenteken.

Als je het zeker wil weten, bel je even met Volvo Nederland en vraag je na of jouw auto (chassisnummer doorgeven) aan die norm voldoet. If toch Yes! dan kan het, maar ik denk dat je niet blij wordt van het antwoord.

Geplaatst: 12.06.2008 - 12:25
door bonsai
Helaas, net even met Volvo nederland gebelt en inderdaad komt mijn auto niet voor G3 in aanmerking.

Gelukkig niet helemaal voor niets gebelt, ik had al zo'n vermoeden en dat is na dit telefoontje bevestigt, de mevrouw van Volvo nederland wist me te vertellen dat het een auto uit '93 is, maar van het modeljaar '94.
Toch wel iets wijzer geworden.

Geplaatst: 12.06.2008 - 22:37
door volvorider
Dat hadden we je ook kunnen vertellen aan de hand van je VIN code.
Jammer dat G3 niet gaat lukken.

Geplaatst: 12.06.2008 - 22:49
door Baseman
Baseman schreef:
bonsai schreef: Mijn 940 is van April 1994. met slechts 260000 op de teller.
Jammer, want als ie uit begin 1994 is (april dus) voldoet ie niet aan de EG94/12 eisen en kan er technisch geen installatie ingezet worden die voor G3 op je kenteken zorgt. De installatie is dan wel G3, maar je krijgt het niet op kenteken.
Het kon toch niet echt een verrassing zijn, toch?

Been there, done that, told you so.
Ik had een 940 uit 1994: eruit (kon ook niet op G3), 940 met B230Fk uit 1996 met T in het VIN, erin. G3 komende maand. Opgelost.

Geplaatst: 12.06.2008 - 23:02
door volvorider
Baseman schreef:.
Ik had een 940 uit 1994: eruit (kon ook niet op G3), 940 met B230Fk uit 1996 met T in het VIN, erin. G3 komende maand. Opgelost.
Life is easy....

Geplaatst: 12.06.2008 - 23:06
door Baseman
volvorider schreef:Life is easy....
Zeker.

even off-topic, sorry Specialized:
Sinds een maand of twee rijdt ik in plaats van de 94-er sedan in deze rond:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/16142
Mooi toch? En dat voor 2350 euro.

Maar dat wist je al, neem ik aan? Ik zie jouw weblog daar ook wel eens voorbij komen, op het V700V-forum

Geplaatst: 12.06.2008 - 23:34
door volvorider
Ja, ben al jaren gerespecteerd lid van deze vereniging. (sinds 2001)