Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15.07.2008 - 23:38
door T5je
Vandaag bij de dealer geweest en nagevraagd.
Antwoord is niet schokkend want staat hierboven ook al.

Antwoord:
Is een standaard box waar ECU en aansturing van de automaat inzit.
Vroeger werd hier een slang op aangesloten voor de koeling maar dat bleek niet nodig te zijn. Het is dicht gemaakt omdat er anders vocht en vuil in de box zou kunnen komen.

Hij heeft het er niet over gehad dat het bij diesels wel zou moeten. Ben ik door drukke dag vergeten te vragen.

Hoop dat dit een bevestiging geeft op eerdere reacties. Niet dat daaraan getwijfeld wordt maar extra info geeft soms wat meer zekerheid.

Zou niet weten of er verschil is tussen een diesel en benzine of gas voor wat betreft de benodigde koeling in de box. Denk het van niet.
En als je nu geen last hebt gehad door oververhitting dan heeft die slang dus geen enkele functie zou ik zeggen.

Geplaatst: 16.07.2008 - 09:25
door Rampjaar
Goede morgen T5je,
Bedankt voor je geruststellende woorden na je bezoek aan de dealer.

"De box is dicht gemaakt....". Welnu, hij is aan de onderzijde gewoon open. Er mist het onderstuk. Je ziet gewoon tussen de ongeorganiseerde wirwar van kabels die er in gefrot zijn het spatbord. Mogelijkheden genoeg dus voor vuil en zeker vocht.

"En als je nu geen last hebt gehad door oververhitting dan...". Hoe zou ik oververhitting moeten constateren? Ik weet alleen dat ik twee weken geleden € 1.381 heb betaald voor een nieuwe compressor en een nieuwe dynamo. De Volvo-garage meende met stelligheid dat beide (electrische) problemen niets met elkaar te maken hadden, noch dat hij een relatie legde naar een slecht geventileerde ECU.

Blijft nog de vraag waarvoor de loshangende slang (foto) dient en als hij toch voor Janl... in de ruimte hangt, waarom heeft men hem dan tijdens de terugroepactie niet verwijderd?

Nu dat de auto na € 6.000 aan reparaties 'weer als nieuw' is, zet ik hem maar te koop en schaf me een nieuwe Renault Kangoo aan.....Maar eerst mijn geld terugvorderen bij de vorige eigenaar met behulp van een goede advocaat. Wie kent er één?

Met vriendelijke groet,
Rampjaar

Geplaatst: 16.07.2008 - 12:13
door T5je
Een goede middag Rampjaar.

Kan je geen antwoorden geven op je vragen. Heb alleen maar info ingewonnen bij de dealer. Ben het wel met je eens dat er een grans getrokken moet worden. En na 6000 euro is dat een begrijpelijk punt. Heb hetzelfde gehad met de bobines. Als het nu niet opgelost is dan gaat deze Volvo er uit. Ik ga ook geen schip met geld bijleggen. Sinds de aanschaf pas 2000 euro aan reparaties uitgegeven en dat is mijn grens.

Onduidelijk blijft waarom je geen geode antwoorden krijgt van je dealer die toch een relatie op moet bouwen. Zou het ook slordig vinden als er onderdelen blijven zitten die niet meer nodig zijn. Maar goed, is genoeg over gezegd hier.

Als mijn dealer zegt dat er genoeg koeling is voor de ECU en de stuurbekrachtiging dan zou je daar problemen mee verwachten als er oververhitting is. Een dynamo zit niet in de box. Evenals de compressor. En die worden volgens mij ook niet aangestuurd door de ECU. Maar kan daar naast zitten.

Een goede advocaat? Heb zelf een rechtsbijstandverzekering bij de Univé en die hebben mij tot nog toe altijd heel goed geholpen. Weet niet of dit onder reclame valt maar ik zie het als een ervaring delen en info uitwisselen.

Wens je veel succes toe. (En hoop dat je naam veranderen zal in Eindelijk Geluk)
T5je

Geplaatst: 17.07.2008 - 22:05
door Rampjaar
Hallo T5je,
Bedankt voor je bemoedigende woorden. 'Eindelijk Geluk' lijkt me wel wat.
Mijn 'alias' ies afgeleid van het nieuwe Franse kentekenbewijs dat met 1672 begint. Het jaar waarin de regering radeloos, het volk redeloos en het land reddeloos was. We waren in oorlog met Frankrijk, Engeland Keulen en Munster. Een rampjaar dus. Een ezelsbrug om het kenteken te onthouden. Wat betreft de ECU, zijn behuizing en alles wat er in en om loshangt zal ik een aanbieding vragen aan mijn Volvo-garage. Misschien zijn ze wat meer mededeelzaam als ze geld kunnen verdienen...
Ik meld me weer. Met vriendelijke groet,
Wellicht Uiteindelijk Gelukkig