navigatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
VolvoKramer
3rd Gear member

Mijn ervaring met het zakelijk rijden is dat ik de ingebouwde navigatie-systemen van de diverse merken lang niet zo goed vind. Ik vind overigens wel dat het bij Volvo prachtig is ingebouwd en er ook echt goed uit ziet. Het nadeel van die CDtjes en DVDtjes vind ik eigenlijk best groot. En een update kost je een aardige duit. Ik heb bij mijn vorige zakelijk Volvo wel eens via Marktplaats een CD'tje of een update gekocht :shock: . Na verloop van tijd ben ik in die Volvo mijn PDA gaan gebruiken met TomTom software, wat voor mij beter werkte.

Iedereen heeft hardstikke gelijk dat je dan van die lelijke kabels hebt. Ik had het nog redelijk ingebouwd met een eigen gemaakte steun die aan de telefoonhouder vastzat, en dan de kabels het dashboard in.

Persoonlijk vind ik dus die opklapschermpjes van de nieuwe Volvo's erg mooi, maar up to date blijven vind ik erg kostbaar (via de officiele kanalen) en wisselen van CD's was ook mijn reden om te stoppen met Volvo (V40) navigatie.

Wat ik trouwens nog niet snap is dat TomTom of een ander merk niet met units komen die de standaard DIN afmetingen of dubbel DIN afmetingen hebben en dus netjes kan wegwerken. Zal wel te weinig markt voor zijn.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”