Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.06.2008 - 16:23
door ArjenM
Nog 1 keer gebeurd maar heb toen niet kunnen meten. Krijg die ring met geen mogelijkheid los. Denk dat als het probleem zich blijft voordoen, ik de VOLVO dealer maar in de tank laat kijken. Maar ga er nu eerst wat injectorreiniger ingooien.

Geplaatst: 03.07.2008 - 18:41
door ArjenM
Injectorreiniger erin gegooid en bijna 200 kilometer probleemloos op benzine gereden. Maar opeens weer een keer inhouden en afslaan tijdens het terugschakelen.

Vermoed toch iets in de tank. Ik krijg die ring met geen mogelijkheid los. Geprobeerd met schroevendraaier en blokje hout en hamer, oliefiltersleutel, maar het mag niet lukken. Zijn er mensen die die ring ooit hebben losgemaakt? En hoe is dat gelukt?

Geplaatst: 01.09.2008 - 02:56
door ArjenM
Nog steeds niet benzinepomp eruit gehaald omdat ik die ring niet zonder speciaal gereedschap open krijg.

Wel heb ik de laatste tijd de tank voor meer dan 1/3 gevuld gehouden en sindsdien het probleem niet meer gehad.

Vermoed nog steeds dat het in de tank zit. Mocht ik de mogelijkheid krijgen om hem open te maken ga ik dat zeker doen.

Geplaatst: 01.09.2008 - 10:20
door Iroll
Wel heb ik de laatste tijd de tank voor meer dan 1/3 gevuld gehouden en sindsdien het probleem niet meer gehad.
Lijkt of op een probleem met de benzine pomp of een lek in de pick up buis (aanzuigen van de benzine naar de pomp)

Geplaatst: 01.09.2008 - 15:44
door evanmandos2
Beste Arjen,

die ring kun je over het algemeen goed los krijgen met wat brute kracht:P

eerst het achterbankje eruit, dan zet je een flinke schroevendraaier tegen een van de nokjes en tik je stukje voor stukje de ring los, linksom is los uiteraard.

als het niet wil gewoon wat harder slaan :)

mocht je hem op die manier vernielen, dan zit ie echt heel erg vast, en moet je op de sloop ff zo'n ring extra halen, kun je de oude tenminste gerust slopen.

Geplaatst: 01.09.2008 - 16:15
door ArjenM
Dank jullie voor je antwoord. Ik zal zeker nog een keer de tank openmaken maar ik stel het nu even uit.

Eerst morgen maar de uitlaat vervangen. Dan mag ik over 1000 kilometer kleppen gaan stellen en ook wil ik nog even wat beginnende roestplekjes voor de winter weghebben. Zolang het nu werkt heb ik er even geen haast mee.

Geplaatst: 02.07.2009 - 19:06
door ArjenM
ArjenM schreef:even geen haast mee.
Even is bijna een jaar geworden. Noodgedwongen heb ik er naar moeten kijken. Hij loopt niet meer op gas en ik moet toch wel op benzine naar de gasboer kunne rijden.

Open gekregen en wat zat er in de tank? Rubber. De afsluitring is helemaal kapot en stukjes daarvan zaten in de tank. Ook de pomp en de plastic ring zitten onder. Pomp doet het wel, maar heb voor de zekerheid eentje van de sloop gehaald.

Hoop dat het nu opgelost is. Zie de foto's voor wat ik aantrof.

http://img35.imageshack.us/i/dsc00106mow.jpg/
http://img20.imageshack.us/i/dsc00107o.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/dsc00108rkx.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/dsc00109n.jpg/
http://img53.imageshack.us/i/dsc00110m.jpg/

Geplaatst: 11.07.2009 - 23:36
door ArjenM
Zo nu al bijna 300 kilomter probleemloos op benzine.

Je kunt het verschil behoorlijk zien. Links verse benzine en rechts de benzine die voor het schoonmaken in de tank zat.

Afbeelding

Geplaatst: 13.07.2009 - 11:40
door volvo440richard
ik denk dat je het zoeken moet in de carbarateur ,zit er ergens een vuiltje?
je hebt al eens de tank leeg gereden dit is zeer slecht omdat er vuil onderin de tank achterblijft en in de cabrateur komt ,maak deze eens schoon.

Geplaatst: 13.07.2009 - 11:41
door volvo440richard
oww oude topic zie ik net

Geplaatst: 14.07.2009 - 00:36
door ArjenM
Toch bedankt. :)

Maar ik heb trouwens geen carburateur, maar iig bedankt voor het lezen. :)

Geplaatst: 22.07.2009 - 18:58
door redrooster
Apart verhaal. Je zou zeggen dat dit dus een "zwakke" plek is in de Volvo 400.
Ik zal er ook eens naar kijken. Niet dat ik bovengenoemde problemen heb maar het lijkt mij wel een puntje om op te letten.

Rond het jaar 2000 reed ik ook ongeveer 2.5 jaar in een 440 op gas.
Ook daar lukte het niet om op benzine te rijden door schokken van de auto.
Dus ik reed nooit op benzine. Maar wel altijd starten en rijden.
Hoe eenvoudig kan het leven zijn.

Geplaatst: 22.07.2009 - 19:48
door Iroll
Kan zijn dat een vorige eigenaar zo'n brandstof besparings truc heeft geprobeert. Bijv door aceton toe te voegen aan de benzine. Er zijn mensen die daarin trappen en een hoop schade aan een blok veroorzaken. Lijkt mij dat zoiets aan de hand is aan de opgeloste rubber ring te zien. Ethanol in de benzine veroorzaakt ook dit soort ellende aan oudere auto's.

Geplaatst: 23.07.2009 - 01:12
door ArjenM
En dat terwijl de 400 serie geschikt zou zijn voor benzine met 10% ethanol. Ik had overigens nog niet bij die optie stilgestaan maar zou inderdaad goed kunnen.

De vorige eigenaar was volgens mij meer zuinig in de zin dat hij nooit op benzine reed, maar zoiets zie ik hem ook wel toe in staat. Omdat het me veel moeite koste die ring er goed tussen te krijgen (Dat ding is zeg maar een tweetand aan de onderkant en aan de zijkant ook nog een iets als ik het me goed herinner.) kan ik me ook voorstellen dat die ring niet goed was gemonteerd en half in de tank lag. Overigens kon ik alle rubber resten op de ring en opening tank makkelijk verwijderen met benzine.

In ieder geval lijkt me het wel het meest logische dat stukjes rubber af en toe de pomp blokkeerde. Waardoor dat rubber vergaan was zullen we denk ik nooit zeker weten.