Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11.07.2008 - 14:39
door Ex-lease
Na het hierboven beschreven vervelende begin met mijn net aangeschafte Volvo Selected Used Car (na twee dagen niet werkende startmotor en lekke band), is de auto begin juli teruggeweest naar de dealer. Daar is alles nog eens nagekeken, startmotor vernieuwd en zijn nog wat kleine reparaties uitgevoerd die vooraf overeen waren gekomen (o.a. wegwerken krasje, nieuwe afdekkap bumper).

Vervolgens enige weken geen problemen gehad, waarna ik deze week een lekke voorband kreeg. De man van de wegenwacht die vervolgens kwam, gaf aan dat die band ook al aan vervanging toe was en nog maar 2mm profiel had. Dit heb ik de dealer voorgelegd, die vervolgens op basis van de werkorder aangeeft dat ze voor aflevering twee nieuwe banden (achter) hebben gemonteerd, en dat de twee voorbanden nog 4mm profiel hadden (past binnen voorschriften Volvo Selected Used Car).

Heb ik volgens jullie nu gewoon pech, of valt de dealer wel degelijk één en ander te verwijten?

Geplaatst: 11.07.2008 - 17:38
door Gast
Hoeveel km's heb je na aanschaf gemaakt?
Recht afgesleten?

Geplaatst: 11.07.2008 - 21:39
door T5je
Twee nieuwe achterbanden voor de aflevering? Aantoonbaar? En dan twee dagen later in frankrijk meer dan 600 euro betalen voor 2 nieuwe achterbanden omdat er eentje lek is? Snap het verhaal niet meer en kan van afstand geen oordeel geven over kwaliteit van de banden. Heb wel het gevoel dat je bedonderd bent in frankrijk

Geplaatst: 12.07.2008 - 09:17
door BlackSapphire
Je bent bedonderd, of in Frankrijk, of in Nederland lijkt me.

Geplaatst: 12.07.2008 - 12:33
door jvalukas
Lijkt mij ook dat je bedonderd bent.Hier of in frankrijk.

Maar ja leuk is het niet.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met banden met een auto die ook bij de dealer vandaan kwam (alleen dan geen selected). Bleek dat de banden zelf niet door de apk hadden mogen komen. profiel was nog maar 1,6 op de voorband. Maar volgens de dealer waren ze nog prima en hadden we er minimaal 10000 km mee door kunnen rijden. :roll:

Het lijkt tegenwoordig wel steeds meer of je zelf een automonteur moet zijn...