Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.03.2009 - 10:25
door denkweb
Auto is van 2000 en net 170k op de teller gezet van de week.
De schokbreker; ja, hele puzzletocht gehad gisteren op zoek naar de oorzaak, enige wat ik nu met zekerheid weet is:
a. de leiding van de stuurbekrachting heeft een flinke slijtage aan een kachelleiding veroorzaakt (gelijk maar eventjes goed vast gezet);
b. de rammel komt ergens uit de rechter voorveerpoot zelf;
c. de auto is nu zorgvuldig uitgelijnd dus daar hoef ik me niet druk om te maken;
d. het retour-tuitje van de stuurbekrachtiging is nog netjes aanwezig in het reservoir, klein beetje schuim ook bij warme motor, maar niets schokkends. Volgens mijn bescheiden mening zit er mogelijk echter de verkeerde olie bij in...
Stom hoe je trouwens gaat letten bij het rijden op een geluid wanneer je dat eenmaal is opgevallen. Heb zelfs de radio al een paar dagen niet aan gehad

.
Geplaatst: 06.03.2009 - 16:05
door Gast
Kijk ook even goed naar je draagarmrubbers.
Geplaatst: 06.03.2009 - 20:44
door toppertje
mischien een open deur,maar je veer is toch niet gebroken?
ook de stabilisator stangetjes willen wel eens rammelen(goed vastzetten!)
als het bovenste toplager vd schokbreker stuk is,hoor je
meestal een ander geluid(kloenk).
Geplaatst: 08.03.2009 - 11:54
door denkweb
toppertje schreef:mischien een open deur,maar je veer is toch niet gebroken?
ook de stabilisator stangetjes willen wel eens rammelen(goed vastzetten!)
als het bovenste toplager vd schokbreker stuk is,hoor je
meestal een ander geluid(kloenk).
Stangetjes zijn vers; ook is de veer intact. Het toplager is een optie, maar eerst wil ik wat anders proberen.
Ik ga zo het onderstaande nr 24 eens opzoeken; de afwezigheid of verschuiving van dit stukje rubber zou ook wel eens de boosdoener kunnen wezen.
Geplaatst: 08.03.2009 - 17:46
door denkweb
Vandaag geconstateerd dat dit rubberen dingetje mogelijk in 2000 nog helemaal niet present was op de veerpoot. Ga vd week wel even zo'n dingetje halen om te kijken of het iets uithaalt.
Verder vandaag op mijn eigen site een item over het gasklephuis (met foto's) geplaatst. Voor wie ik ermee van dienst kan zijn.
LINK
Geplaatst: 08.03.2009 - 18:01
door Battlecruiser
Bij mij was nummer 6 in die tekening de boosdoener (veerzitting). Daardoor was bij elke veer-inslag er een steeds hardere kraak te horen, veel harder en kreunender dan wanneer bv. de draagarmrubbers te oud zijn.
Die veerzitting scheurt op den duur uit en dan werkt het lager dat erin zit niet meer.
Geplaatst: 08.03.2009 - 20:58
door denkweb
Vandaag een verse bestelling opgehaald bij de dealer.
- Pakking voor de ETM ligt klaar voor montage eind vd week;
- Nieuwe raamstrips zijn alle 4 gemonteerd; 3 clipjes vervangen omdat ze kaduuk waren (dus nog 3 reserve over);
- rubber isolatoren voor de veerpoten nog monteren volgende week;
- nieuwe batterij in de reservesleutel plaatsen;
- 1 lampje achter ECC vervangen.
Ongelooflijk hoe groen de binnenkant van de raamstrips en de onderzijde van het raam trouwens worden binnen in het portier. Dankzij de fraaie hoeveelheid motregen was het in elk geval makkelijk weg te poetsen toen de strips eraf waren. En ook verder geen onderdelen over gehouden! Foto's volgen weer als het droog is.
Geplaatst: 15.03.2009 - 15:19
door denkweb
Het gereviseerde gasklephuis zit er in! En rijden als een zonnetje. Wat een verademing! Voor dinsdag een afspraak bij de dealer gemaakt om de software te resetten (initialiseren), al is dit meer een formaliteitje, de auto doet het prima.
Ook de beide isolatoren zijn geplaatst op de voorveren; op eentje bleek nog een stukje aanwezig van de oude. Ongelooflijk dat een stukje rubber van 3 euries ex btw zoveel verschil kan maken in geluid!
Ondanks dat ik vermoedt dat het bovenlager van de rechtervoorveer slecht wordt is het lawaai nu wel nihil geworden.
Verder wat foto's gemaakt met de nieuwe raamstrips e.d.
Geplaatst: 15.03.2009 - 17:34
door dreday
hallo
mooie auto ziet er goed uit.
maar ik zie hier hele mooie witten zij lichtjes in de voor bumper.
waar komen die vandaan als ik vragen mag?
sucsen met de auto vedder
mvg dre
Geplaatst: 15.03.2009 - 21:12
door Exeres
Héhé..een XRS medegenoot

Mooie 80 trouwens

R velgen zijn een gewaagde doch goede keuze! Staat m goed!
Geplaatst: 16.03.2009 - 10:03
door denkweb
Exeres schreef:Héhé..een XRS medegenoot

Mooie 80 trouwens

R velgen zijn een gewaagde doch goede keuze! Staat m goed!
Moest er even over nadenken, maar nou snap ik em!

LOL
Geplaatst: 06.05.2009 - 09:56
door denkweb
De sidemarkers komen van Europeantuning.nl, maar zijn ook bij de dealer te bestellen.
In mijn bolide zit een Nokia Cark-91 voor de Nokia 6310i ingebouwd. Nu heb ik al 10 jaar zo'n toestel, maar toch willen we een keer wat nieuws. Helaas past er geen ander toestel in de carkit. Oorzaak: bluetooth.
In mijn planning had ik een zoektocht naar een originele inbouwtelefoon, maar dat zou betekenen dat ik nog altijd de gaatjes tegenkom van mijn oude carkit.
Nu heb ik een oplossing gevonden! Er is een bluetooth-adapter (met bedieningsknoppen e.d.) die in de bestaande CARK-91 geplaatst kan worden, waarop tot 4 gsm's aangemeld kunnen worden. Dus bellen met de gsm in de zak via de bestaande carkit!
Kosten: 79 euro is de goedkoopste verkoper tot nog toe.
Ik denk dat we deze binnenkort maar gaan bestellen.
Geplaatst: 06.05.2009 - 11:51
door Rob Bakker
Je heb er een knappe steun achter de houder van de carkit zitten.
Ik zou denk ik de gehele carkit vervangen voor een andere en deze monteren op de steun, heb je niet meer gaatjes, alleen een kleiner blok naast je stuur.
Ik heb bij mij in de auto ook daar de carkit zitten, op een zelf gefabriceerd steuntje.
(en heb wel de microfoon van de oude nokia gebruikt trouwens.)
een nieuwe bluetooth carkit is idd misschien iets duurder, maar werkt vaak wel beter ook.......
Geplaatst: 06.05.2009 - 20:08
door dreday
over het niet mee zitte gesproken
bij mij is in 2 maanden vervangen
fus kogel L&R
top lagers L&R
veer schotel L&R
schokbreker voor L&R
automaten bak revisie
stuur bekrachtegings tankje retour kapot
koelwater tankje gescheurd
kagel radiateur of te wel warmte wisselaar
twee knipperlicht units kwam vocht in
draag arm rubbers voor L&R
en nu lek het spruitstuk een klein beetje bij koude motor.
dus dat word weer een spruitstuk/turbo pakking set.
en dan hebben we het nog niet gehad over wat er allemaal de afgelope 4 jaar vervangen is.
maar ondanks alles rij ik nogsteets volvo de bekende S80 T6 uit 2001
zie de auto nu maar als en hobby. en hobby mag geld kosten toch.
mvg dre
Geplaatst: 07.05.2009 - 09:59
door denkweb
De carkit zit eigenlijk qua locatie en montage prima op zijn plek. Niet in de weg, makkelijk te bedienen. Alleen de gsm wordt slecht...
De carkit zonder sporen verwijderen lukt niet; zit grondig vastgemaakt. Er moet een stuk interieur vervangen worden om dat voor elkaar te krijgen.
Zelf zocht ik een orginele en complete inbouwtelefoon-set, voor naast de radio. Nadeel is dat dit mensen weer uitlokt om even in de auto te stappen buiten kantoortijden. De bluetoothadapter voor de nokia-carkit kun je er, net als de gsm nu, simpel uithalen. En de werking is prima, je merkt niet eens dat je de gsm in de zak hebt. Zelfs voicedialing behoort tot de mogelijkheden. De 'parrots' worden vastgezet op het dashboard, wat ook weer uitnodigt.
Geplaatst: 07.05.2009 - 16:59
door dreday
heb zelf ok een bluetoot van nokia werkt uit de kunst. en die houder dient eigelijk alleen nog maar om op te laden. dus in jou geval weet je waar je de houder kan platsen, op die mooie steun die er al zit.
p.s. een houder naast de radio iriteerd ok vaak de bij rijders. die zitten er vaak met de knie tegen aan. gevolg dat het spulletje een beetje gaar word en los komt.
succes er mee
Geplaatst: 11.05.2009 - 22:59
door denkweb
Bijrijders moeten niet zeuren...
Mogen blij zijn dat ze in al die luxe mogen meerijden

Geplaatst: 25.06.2009 - 19:44
door denkweb
Vandaag dan eindelijk een
nieuwe aircopomp laten monteren op de 'driving fridge'. Wat een verademing!
Voor wie de laatste vorderingen in tekst en beeld wenst;
http://www.denkweb.com
Mijn actuele To-Do lijstje:
- Aircopomp vervangen (voor eind mei)
- de grote zomerpoetsbeurt
- Xenon-kit inbouwen (voor eind mei, tenzij ik me bedenk, ik twijfel nog)
- Originele inbouwtelefoon opsnorkelen en inbouwen (bij gelegenheid) vervallen, ander plan!
- Stuurbekr. vloeistof vullen en later vervangen (bij gelegenheid of APK) uitgevoerd
- Deurscharnieren richten (sluiten niet netjes, bij gelegenheid of APK) uitgevoerd
- veerpoten en remmen controleren voor de APK (eigen beheer)
Begin augustus dan aansluitend de APK waarna we echt gaan genieten van het apparaat...
Geplaatst: 25.06.2009 - 20:31
door denkweb
En glimmen hé!

Geplaatst: 12.08.2009 - 12:37
door denkweb
De APK is alweer een weekje achter de rug; voor een matsbedrag naar de dealer geweest en zonder bijzonderheden weer op kunnen halen. Nieuwe filters, bougies en gestelde handremkabel.
Voor wie de laatste vorderingen in tekst en beeld wenst;
http://www.denkweb.com
Mijn actuele To-Do lijstje:
- Schokbrekers/stabiset
- xenon??
Vandaag ook nog even langs de pomp geweest... :
