Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18.06.2008 - 13:38
door Rene68
Zo ontzettend veel verschil zit er niet in koppel tussen de 2.4d en de 2.5t. Ik vind het verschil tussen de GT 5 en 6 bak erg groot. Maar, ik heb nooit in een 2.4d of D5 gereden icm GT.

Geplaatst: 18.06.2008 - 15:29
door Fulaks
Rene68 schreef:Maar, ik heb nooit in een 2.4d of D5 gereden icm GT.
Ik wel :D

Geplaatst: 18.06.2008 - 22:30
door Belgianmac
Ik ook en ik zou niet willen ruilen. Maar ik doe 90% snelweg (inmiddels 23000km) en dan schakel je niet zoveel, zelfs niet met manueel. Maar bij de steeds vaker voorkomende files kan ik me niet voorstellen dat een manueel even gemakkelijk cq. confortabel is als een GT. Dat gedoe met die koppeling is er voor mij teveel aan geworden.

Ik vermoed dat de GT's in de demowagens van de garages de kluts kwijtraken, want die in mijn wagen doet echt wat ik ervan verwacht. Naar het schijnt zou de GT zich aan je rijstijl aanpassen ( en ik geloof dat ook). Hij is reageert nerveuzer als je zelf nerveus gaat rijden en andersom.

Je moet ook met een automaat leren rijden en dat doe je echt niet tijdens een proefrit. Ik heb inmiddels met zeer veel auto's en bijna evenveel automaten gereden en iedere bak reageerde anders. Een aanpassingsperiode is zowiezo nodig.

Maar zoals reeds vaker gezegd: iedereen moet doen wat hij zelf het leukste vindt.

Geplaatst: 19.06.2008 - 08:42
door Fulaks
Belgianmac schreef:Maar zoals reeds vaker gezegd: iedereen moet doen wat hij zelf het leukste vindt.
Gelukkig hé, dat wij dat kunnen en mogen in de vrije lage landen :!:

Ik doe weinig autosnelweg en het is uiteraard heel verstandig dat je de keuze van de bak afstemt op het overwegend gebruik. Dat die GT's van demowagens de kluts kwijtraken kan natuurlijk ook. Vaak wordt er op proefritten toch wat vinniger gereden dan in het dagelijks verkeer, zodat ik me kan inbeelden dat je dan een nerveuze GT krijgt.

Vergeet ook mijn opmerking over de tijdslijn niet : ik reed er meermaals mee in augustus, en jou auto is een stuk recenter.