Startproblemen

Voor kenners: de "Roffel"
Fi-Wi
2nd Gear member

CramerR schreef:Probleem klinkt heel bekend. Starten==>gelijk afslaan==> door moeten starten om de auto aan de praat te krijgen.
Is bij mij (C70 2.4t, bj 99) opgelost door door de ring op de stuurkolom te vervangen die communiceert met de chip in de contactsleutel. Zelfde oplossing dus als VolvoS702.5lpgG3 meldde op 8 juli.

Met vriendelijke groet,

Paul
Ik heb vanochtend hetzelfde gehad. Het begon met het niet werken van mijn afstandbediening. Na het omdraaien van de startsleutel gebeurde er niets. Lampjes brandden wel, accu was niet leeg. WW gebeld (helaas geen woonplaatsservice dus ik moest 70 euro betalen). De WW heeft een uur gediagnosticeerd om me uiteindelijk naar een Volvo dealer te slepen. De WW houdt het op een probleem van de immobilizer (= volvotaal voor transponderring). Ik zit nu zonder vervoer en in (bange) afwachting van het telefoontje waar ze de prijsopgave doen.

Morgen maar weer eens de trein van binnen bekijken. :(
Fi-Wi
2nd Gear member

Vandaag mijn V70 weer opgehaald. De dealer heeft zekering nummer 6 vervangen en nu start hij weer. Heeft te maken met de centrale vergrendeling waardoor kennelijk de startonderbreker ook zijn werk wat te goed deed.

Een beetje symptoombestrijding naar mijn gevoel maar na de rest te hebben doorgemeten hebben ze niets gevonden, aldus de dealer. Ik houd de reserve zekering paraat.

Weet iemand overigens of, wanneer ik rijdend (op de snelweg in het ergste geval), en de zekering brandt door, dat de startonderbreker meteen zijn werk doet en de brandstoftoevoer afsluit? Of kan ik dan bij een eerstvolgende keerniet starten? In het eerste geval zou het wat wrang zijn aangezien ik dan rijdend (op de snelweg) zonder rembekrachtiging kom te zitten.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”