V70 2002, Motor valt heel kortstondig uit tijdens het rijden

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Meet anders de accu eens door. Of laat dit doen. Kan je in ieder geval iets door strepen.
Trouwens van dat brandstoffilter is ook geen rare.
152.000 km, dan ben je ook aan een nieuwe distributieriem toe, gezien het bouwjaar zou ik daar niet te lang meer mee wachten.

Misschien even een flinke grote beurt( laten) geven!
Oosterveld
1st Gear member

De plastic kap zit er wel vastgeschroefd overheen, maar ik heb hem nog niet losgeschroefd. Kan ik dat doen zonder dat er nieuwe foutmeldingen komen of problemen ontstaan?
Oceanracer
Geartronic member

Die kap draai je inderdaad in een mum van tijd los met sleuteltje 13 (2 moeren en 1 bout) en dan kijk je gewoon recht op de accu. Even voelen aan de aansluitingen kan geen kwaad en sluit dat in elk geval uit.

En ik maar denken dat ik dé garage van het Noorden eindelijk gevonden had. Ik zal scherp blijven. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Oosterveld
1st Gear member

Distr. riem is net vervangen, incl waterpomp, etc. Ik zal zo eens in de kofferbak kijken.

Als alternatief zou ik zeker Scandinavian Cars in Eelde in gedachte houden. Niet de goedkoopste (ook niet extreem duur) maar wel ervaren vaklui en zijn coelant met het in rekening brengen van kleine bezoekjes, etc. erg service- en klantgericht is onze ervaring.
Oosterveld
1st Gear member

Ene.... nee, ik werk er niet en heb er geen aandelen ;-)
Oosterveld
1st Gear member

Accu zit goed volgens mij, maar ik zal hem even laten doormeten maandag. Beurt heeft hij net 2000 km geleden gehad... wel een jaartje geleden.....
j.drunen
Starter

Hallo Michel,

Ik heb nog geen antwoord voor je, maar wel hetzelfde probleem. Ook ik heb een V70 D5 uit 2002. Wat ik echter wel gemerkt heb is dat het kennelijk ook met de buitentemperatuur samen hangt. Bij temperaturen onder de 20 graden komt het eigenlijk nooit voor. Zodra de buitentemperatuur op gaat lopen begint het weer. Ik word er zo langzamerhand gek van, want het lijkt wel of niemand mij kan helpen.

Sterkte met je probleem en groeten.
Jan.
Oosterveld
1st Gear member

Hallo Jan,

Hoeveel koelvloeistof heb jij nog in de auto? Ik heb namelijk het idee dat het daar mee samenhangt. Maandag ga ik naar de garage voor nieuwe olie + filter, draden bij het contact controleren, Accu controleren en de verstuivers. Mocht hiermee het probleem verholpen worden laat ik het je weten! (Anders uiteraardook)
j.drunen
Starter

Hoi Michel,
Volgens mij kan het in ieder geval de olie en de koelvloeistof niet zijn. Mijn auto heeft net een 140.000 beurt gehad. Alles zit er voldoende in. Afgelopen winter is er ook een nieuweaccu in gegaan. Dit ivm de standkachel. Ik ben her en der aan het lobby-en. Mocht ik de oplossing weten, weet jij hem uiteraard zo snel mogelijk.

Groeten Jan.
Oosterveld
1st Gear member

Ik heb vandaag een aantal zaken laten doen. Het ERG filter (?) bleek ook vervuild. Dit is allemaal schoon gemaakt, maar helaas... eufel is er nog steeds.

De garage geeft aan dat de volgende stap zou zijn om het electrische circuit na te lopen.... Dat wordt volgens mij een duus grapje......

laten we elkaar inderdaad goed op de hoogte houden.
Oosterveld
1st Gear member

Gisteren ben ik aan de kant van de weg blijven staan. Voordeel hierbij was dat het nu opgelost moet worden. Na enig onderzoek door Trendcars in Maarbree lijkt het te liggen aan de verstuivers, en wel aan het " retour" van de verstuivers (als ik het goed begrepen).

De auto staat u bij de garage. Wanneer het opgelost is laat ik de oplossing via deze site weten.
j.drunen
Starter

Al met al geen pretje. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Over twee en een halve week moet ik op vakantie naar Italie met een caravan. Over de Brennerpas. Als je daar zo'n geintje hebt ben je letterlijk veel verder van huis. Ik hoor het graag van je.
Succes.
j.drunen
Starter

Een collega van mij rijdt een Mondeo diesel. Blijkt hetzelfde probleem gehad te hebben. Nadat de EGR klep was schoongemaakt is het eventjes weg geweest. Bleek echter niet geheel opgelost. Vervolgens heeft men deze EGR klep vervangen. Hierna was het opgelost. Ik ga hierover in ieder geval mijn licht opsteken bij de garage. Je hoort van me.
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi heb met een vorige auto (VW) een los contactje in een relais gehad en had een soort gelijk euvel. Heeft me weken gekost het te vinden. Zelfs een eerst nog een nieuwe zekeringkast geplaatst.

Je zou een aantal relais uit voorzorg kunnen proberen te wisselen aangezien er veel dezelde relais in de auto zitten.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Oosterveld
1st Gear member

Het EGR filter was inderdaad heel erg vervuild, dit is schoon gemaakt, maar dat heeft neit geholpen.

Ik laat beide suggesties nalopen. Dank jullie wel! Ik houdt jullie op de hoogte
Oosterveld
1st Gear member

Ik heb vandaag de auto weer opgehaald, en na 250 km nog geen probleem ondervonden. Er zijn twee reparaties uitgevoerd:

een lek gerepareerd bij de EGR klep
Een lek gerepareerd in de uitlaat (voor de sensor).

Het lijkt erop dat het nu over is.....
Oosterveld
1st Gear member

We zijn een weekje verder en de auto rijdt als een zonnetje. het probleem lijkt verholpen. Alle eer aan Trendcars in Maasbree.

Dank jullie wel voor de tips en het meedenken!

Gr,

Michel
=D> =D> =D>
j.drunen
Starter

Hoi Michel,
Fijn te horen, dat het euvel nu verholpen lijkt te zijn. Ik hoop van harte dat het zo blijft. Bij mij doet hij het nog steeds. Vanmorgen schoot hij ineens in de noodloop. Ik had toaal geen vermogen meer, maar hij bleef wel lopen. Nadat ik hem had stilgezet en het contact af gezet had, reed hij weer normaal. Verder ook niets meer gemerkt. Ik laat er zeer binnenkort toch maar even naar kijken. want ik word er schijtziek van.

Groeten Jan.
Oosterveld
1st Gear member

Hallo Jan,

Dat is inderdaad wel heel erg vervelend. Ik zou de twee bovengenoemde punten even laten nakijken. Mocht mijn situatie veranderen laat ik het je weten

Michel
zwanink
Starter
Contacteer:

Hallo allemaal,

ik ben sinds een jaar in het bezit van een Volvo V70 D5 Automaat uit mei 2002.
Inmiddels 189000 KM gelopen...auto is netjes in onderhoud bij Volvo Hooftman in Waddinxveen.

Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem...motor valt op willekeurige momenten uit....maakt niet hoevel toeren of bij welke snelheid...motor valt uit..niets te zien in de board computer alleen de melding Motor Service Vereist...daarna weer starten en auto doet het weer..

Auto al meerdere malen door de Volvo dealer in Waddinxveen laten onderzoeken. de 1e keer gaven ze aan dat de kabel naar het Motor Management los zat en deze hebben ze vast gemaakt...2 dagen later weer hetzelfde probleem..auto weer terug...auto onderzocht maar geen fouten gevonden...auto grote beurt gegeven en laten keuren...

Vorige week terug vanuit Italie met Caravan is de auto meer als 120 keer afgeslagen..zowel berg op als berg af...2 keer door de ADAC laten uitlezen maar zij vonden ook niets....durfde niet meer te rijden maar moest naar huis i.v.m. begrafenis.

Auto in NL weer door dezelfde dealer laten onderzoeken..zij vonden niets...auto door hun naar andere vestiging gebracht en zij hebben getest...deze dealer gaf aan dat het probleem in het Motor Management zit en ze hadden het getest op een rollerbank..daar kwam het voor boven de 3500 toeren...
Dat vervangen van het Motor Management kost 1500 euro...het gevoel dat het dan is opgelost heb ik niet...
Auto zelf gereden dag erna en probleem doet zich ook voor bij een lager toerental...2 keer gestopt rond de 2200 toeren...

Sta op het punt de auto te gaan verkopen...mijn vertrouwen is gezonken tot het NUL punt...

Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft.

Telefoonnummer********.

Met vriendelijke groeten,
Robert Zwanink

Mods-edit Telefoonnummer weggehaald, graag contact via PM
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”