Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.06.2008 - 07:35
door dr hilus
De dimples (putjes) veroorzaken ter plaatse van de dimples kleine wervelingen van lucht. Deze werveling vormen een 'dekentje' van lucht rondom de golfbal. Dit verminderd de luchtweerstand (de wrijving is dan lucht-lucht in plaats van lucht-golfbal).
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golf_ball
En nee, ik golf niet...
Geplaatst: 26.06.2008 - 12:56
door Shockwave
Het klopt nog ook. Maar om precies te zijn veroorzaken putjes aan de achterzijde van een bal dit effect van verminderde luchtweerstand.
Maar aangezien je bij een bal niet weet wat de achterkant is, zitten de putjes overal.
(kben zelf niet zo slim hoor, maar mijn vader is zo slim, lol).
Geplaatst: 26.06.2008 - 19:40
door Eelco_440Turbo
Ik heb nog een goede motorkap, van een oud type volvo.
Wat voor type heb jij en welke kleur?
Groeten Eelco
Geplaatst: 26.06.2008 - 22:36
door Shockwave
De mijne is van '93. Is al een nieuwere uitvoering, dezelfde als stefmen (zie foto enkele reacties van boven). Kleur is bordeaux rood, kleurcode is glovik 322-0 (kan dat?).
Geplaatst: 27.06.2008 - 09:16
door 440rijder
Kleurcode kan je makkelijk terugvinden op een plaatje boven de rechterkoplamp. 322-0 klinkt in ieder geval als een kleurcode, er is vast wel iemand die weet welke kleur dit is.
Geplaatst: 28.06.2008 - 11:46
door Shockwave
plaatje boven de rechterkoplamp.
Daar heb ik die code vandaan ja. Er staan ergens op internet lijsten van kleurcodes met bijhorende kleur, volgens klopt deze code wel voor bordeaux rood.