Pagina 2 van 3
Geplaatst: 03.07.2008 - 19:06
door exhonda
Fuseekogel schreef:VolvoKramer schreef:
Sorry maar hier ben ik het niet helemaal mee eens. NCAP is maar een relatief statsiche test. In dynamische laten we zeggen echte situaties waar een autoongeluk paats vindt, komt een C3 er waarschijnlijk toch echt minder goed vanaf dan een S60. Hangt ook af of een eenzijdig ongeluk is of dat er meerdere auto's bij betrokken zijn. Dan speelt bijvoorbeeld gewicht van de auto ook mee.
Je geeft zelf denk ik terecht aan, als je je baseert op NCAP, dat moet je dus niet alleen maar doen.
Dan zijn we het wel met elkaar eens

Mijn argument is juist dat de hierboven aangegeven linkjes met betrouwbaarheid verslagen niet zaligmakend zijn.
Je kan je beter oriënteren met het internet door op problemen te zoeken via google of problemcar.nl ook even inlezen op een specifieke auto op diverse fora. elke auto heeft wel een probleem dit is een linkje naar bijvoorbeeld de meest voorkomende problemen meet een BMW e39
http://www.540i6.com/probsfixes.html
Is ook niet bepaald storingsvrij toch?
Evenmin zal een S60 of welke willekeurige auto "probleemloos zijn".
Als we het over probleemloos hebben:Ik denk dat mijn volgende auto een Honda Accord zal worden
Ik heb nog nooit zoveel problemen met een auto gehad (binnen een jaar tijd)dan met mijn S60 :evil:
De Honda is misschien wat saaier dan een S60 maar vaak wel probleemloos.

Geplaatst: 03.07.2008 - 21:37
door WimS60
Ik heb op 3 augustus 2007 een S60 Bi Fuel gekocht met 239.000 km. op de teller. De teller staat nu op 268.000 km. en ik heb de onderhoudskosten nauwkeurig bijgehouden. Wel moet rekening gehouden worden met het feit dat ik alles zelf doe, dus arbeidsloon is niet meegeteld.
Een overzicht:
240.000 km.beurt: alle filters, bougies + olie: € 230,25
244.800: gasverdeelhuis vervangen:€250,-
246.545: verv. distr.riem, multiriem, looprol, spanrol, waterpomp €204,26
246.980: verv. spanrol multiriem en bovenste motorsteun € 93,69
250.000: aanschaf 4 banden: €390,-
259.355: vervangen handremvoeringen € 36,90
260.000 km.beurt (olie +filter, interieurfilter, gasfilter: € 119,52
265.000: vervangen voorste draagarmrubber rechts-voor € 44,76
267.601: vervangen ruitenwisserbladen € 60,69
Ik heb dus over 29.000 km. €1430,07 uitgegeven aan alleen onderdelen en dat is ongeveer 5 cent/km.
Persoonlijk vind ik dat best wel aan de hoge kant, maar ik heb het er graag voor over omdat het zo'n geweldige auto is om mee te rijden.
Groet, Wim.
Geplaatst: 04.07.2008 - 15:14
door Tommy the cat
Ik leer hier nog eens wat

.
Fuseekogel schreef:
Het meest betrouwbare cijfer zal komen van grote leasemaatschappijen, zij hebben van elk model en merk exact de cijfers hoeveel deze stilvallen en wat de gemiddelde kosten aan de auto’s zijn. De uitkomsten zijn ook niet gekleurd door persoonlijke voorkeuren, dit is volgens mij het meest betrouwbare cijfer.
Is dit voor het grote publiek beschikbaar. En nog mooier, per internet?
Geplaatst: 04.07.2008 - 15:30
door Marius
Je kunt op de website van Direct Lease
http://www.directlease.nl wel tarieven vergelijken. Dit geeft dus een beeld van de kosten van NIEUWE auto's. Gebaseerd op afschrijving en onderhoudskosten van 0 tot vaak maximaal 150.000 km.
Echter voor gebruikte auto's ligt dat heel anders omdat de afschrijving de grootste kostenpost is op grotere nieuwe auto's. Ook kunnen de onderhoudskosten na 150.000 km ineens schrikbarend toenemen.
Als je goedkoop wilt rijden moet je een recente kleine auto kopen die erg zuinig is.
Geplaatst: 05.07.2008 - 06:38
door Fuseekogel
Ik heb even voor je gezocht, maar helaas door een crash op het forum zijn niet alle topics meer vindbaar. ik kan alleen nog de cijfers vinden van 2004, ik hoop dat de betreffende poster nog reageert voor de meer recente cijfers.
Merk+Type
Rangord 1=slecht Rangorde 2004 Merk/Model Contracten* SOS meldingen %
1 (1) ALFA ROMEO 147 378 111 29%
2 (6) MERCEDES-BENZ VITO 345 62 18%
3 (11) FORD TRANSIT 700 115 16%
4 (4) RENAULT LAGUNA 1546 228 15%
5 (12) OPEL COMBO 377 50 13%
6 (8) RENAULT ESPACE 395 50 13%
7 (9) OPEL ASTRA 449 55 12%
8 (14) PEUGEOT 307 2212 262 12%
9 (17) CITROEN XSARA 426 49 12%
10 (18) VOLVO V40 368 39 11%
11 (26) RENAULT SCENIC 840 88 10%
12 (31) VOLKSWAGEN TOURAN 857 76 9%
13 (25) RENAULT MEGANE 1076 94 9%
14 (7) PEUGEOT 206 1336 116 9%
15 RENAULT GRAND SCENIC 564 48 9%
16 (24) SEAT LEON 380 32 8%
17 (22) OPEL VECTRA 620 52 8%
18 (5) SAAB 9-3 410 34 8%
19 (30) CITROEN C5 879 66 8%
20 MAZDA 6 352 25 7%
21 (19) OPEL ZAFIRA 971 68 7%
22 (21) FORD MONDEO 898 62 7%
23 (16) VOLKSWAGEN POLO 368 25 7%
24 (15) FORD FOCUS 1083 73 7%
25 (32) BMW 3-SERIE 694 44 6%
26 (27) VOLKSWAGEN PASSAT 1134 68 6%
27 (39) FORD FOCUS C-MAX 338 19 6%
28 (29) VOLKSWAGEN GOLF V 522 29 6%
29 (20) VOLKSWAGEN GOLF 1087 60 6%
30 (28) VOLVO V70 678 37 5%
31 (34) AUDI A4 792 43 5%
32 (23) VOLKSWAGEN TRANSPORTER 756 40 5%
33 VOLVO V50 611 32 5%
34 (33) OPEL VIVARO 471 23 5%
35 (38) VOLVO S60 428 20 5%
36 VOLKSWAGEN CADDY 397 18 5%
37 (40) AUDI A3 411 18 4%
38 PEUGEOT 407 550 20 4%
39 (35) TOYOTA AVENSIS 529 19 4%
40 OPEL ASTRA-H 590 13 2%
Rangord 1=slecht Rangorde 2004 Merk Contracten* SOS meldingen % Brandstof met relatief hoge strandingskans
1 (1) LANCIA 74 39 53%
2 (3) DODGE 62 28 45%
3 (5) ROVER 111 30 27%
4 (24) SMART 81 21 26%
5 (4) ALFA ROMEO 676 172 25%
6 (2) FIAT 509 88 17%
7 (10) CHRYSLER 370 63 17% Benzine/LPG
8 (9) PEUGEOT 5.116 556 11% Diesel
9 (14) RENAULT 5.497 597 11%
10 (17) MERCEDES-BENZ 1.051 112 11%
11 (23) JAGUAR 66 7 11%
12 (11) SAAB 507 50 10% Diesel
13 (8) NISSAN 297 27 9% Diesel
14 (18) FORD 3.889 342 9% Galaxy LPG
15 (6) HYUNDAI 374 32 9% LPG
16 (19) CITROEN 1.926 156 8%
17 (7) KIA 175 14 8% LPG
18 (13) OPEL 3.997 312 8%
19 (20) SEAT 1.195 91 8%
20 (21) HONDA 203 15 7% Accord Diesel
21 (27) BMW 1.077 73 7%
22 (22) VOLKSWAGEN 5.651 348 6%
23 (12) SUZUKI 117 7 6%
24 (29) MAZDA 520 31 6%
25 (26) VOLVO 2.522 142 6%
26 (28) AUDI 1.525 76 5%
27 (15) MITSUBISHI 212 10 5%
28 (25) TOYOTA 1.455 62 4%
29 (16) SKODA 388 14 4%
30 (30) MINI 172 3 2%
Brandstof
1 LPG 13%
2 Diesel 10%
3 Benzine 7%
Geplaatst: 05.07.2008 - 14:10
door Tommy the cat
Dit is geweldig!! Wat een prachtige cijfers :notworthy: . Daar ga ik even rustig voor zitten. Meeeeer

Geplaatst: 05.07.2008 - 16:24
door Fuseekogel
Ah, ik heb ze van 2005 2006 en 2007 samengevoegd:
tussen haakjes staat het betrouwbaarheids interval.
Code:
Positie (1 = best), aantal meldingen, aantal contracten, strandingskansen, betrouwbaarheids interval.
1 /317 /5404 /5.9% /( 5.2<> 6.5) /bmw
2 /80 /1117 /7.2% /( 5.6<> 8.7) /mitsubishi
3 /39 /524 /7.4% /( 5.1<> 9.7) /suzuki
4 / 57 /773 /7.4% /( 5.5<> 9.3) /mini
5 / 7 /91 /7.7% /( 2.1<>13.3) /lexus
6 /644 /7559 /8.5% /( 7.9<> 9.2) /toyota
7 / 186 /2142 /8.7% /( 7.5<> 9.9) /mazda
8 / 921 /10451 /8.8% /( 8.3<> 9.4) /volvo
9 / 1 /11 /9.1% ( /0<>26.4) /dacia
10 /272 /2997 /9.1% /( 8.0<>10.1) /skoda
11 /670 /7292 /9.2% /( 8.5<> 9.9) /audi
12 /99 /918 /10.8% /( 8.7<>12.8) /honda
13 /191 /1707 /11.2% /( 9.7<>12.7) /hyundai
14 /288 /2252 /12.8% /(11.4<>14.2) /saab
15 /123 /944 /13.0% /(10.8<>15.2) /kia
16 /172 /1324 /13.0% /(11.1<>14.8) /nissan
17 /715 /5476 /13.1% /(12.1<>14.0) /seat
18 /2601 /19210 /13.5% /(13.0<>14.0) /opel
19 /1174 /8520 /13.8% / (13.0<>14.5) /citroen
20 /21 /146 /14.4% /( 8.6<>20.2) /chevrolet
21 /4067 /27631 /14.7% (/14.3<>15.1) /volkswagen
22 /2597 /17484 /14.9% /(14.3<>15.4) /ford
23 /39 /245 /15.9% /(11.2<>20.6) /jaguar
24 /8 /49 /16.3% /( 5.8<>26.9) /subaru
25 /4259 /25504 /16.7% /(16.2<>17.2) /peugeot
26 / 4 /21 /19.0% /( 1.9<>36.2) /daihatsu
27 /4772 /24711 /19.3% /(18.8<>19.8) /renault
28 /564 /2822 /20.0% /(18.5<>21.5) /fiat
29 /988 /4653 /21.2% /(20.0<>22.4) /mercedes
30 /13 /60 /21.7% /(11.0<>32.3) /ssang
31 /274 /1215 /22.6% /(20.2<>24.9) /chrysler
32 /642 /2617 /24.5% /(22.8<>26.2) /alfa
33 /68 /274 /24.8% /(19.6<>30.0) /smart
34 /10 /34 /29.4% /(13.8<>45.0) /jeep
35 /53 /175 /30.3% /(23.3<>37.2) /land-rover
36 /74 /241 /30.7% /(24.8<>36.6) /rover
37 /42 /112 /37.5% /(28.4<>46.6) /dodge
38 /83 /220 /37.7% /(31.2<>44.3) /lancia
39 /4 /10 /40.0% /( 9.0<>71.0) /cadillac
40 /6 /13 /46.2% /(18.5<>73.8) /daewoo
41 /6 /11 /54.5% /(24.5<>84.6) /mg
Geplaatst: 05.07.2008 - 17:07
door Tommy the cat
Volvo scoort goed, is ´t niet
Bedankt voor de cijfers. Heb je wellicht nog een bron?
Geplaatst: 05.07.2008 - 22:17
door Polarbaer
Fuseekogel schreef:Ah, ik heb ze van 2005 2006 en 2007 samengevoegd
Zeer bedankt voor deze interessante cijfertjes. Is het veel werk om het juist
niet samen te voegen? Dan zie je een trend namelijk. Maar hoe dan ook, Volvo scoort wat mij betreft prima!!
Geplaatst: 06.07.2008 - 06:39
door Fuseekogel
De bron is een poster van een ander forum, deze werkt bij één van de grootste leasemaatschappijen van Nederland. Om privacy reden zal ik die niet vermelden. Hier een linkje naar het oude draadje;
http://209.85.135.104/search?q=cache:eP ... cd=1&gl=nl
Geplaatst: 06.07.2008 - 10:27
door gevanje
Goed werk fuseekogel. 1 maartje, bepaalde merken zoals ik bijv MG zie, zullen wel niet veel in de lease lopen. Zal de cijfers wel beinvloeden. Volvo daarentegen is bij uitstek een lease-auto.
Geplaatst: 06.07.2008 - 11:03
door Fuseekogel
Nee, staat los, 6 meldingen op 11 contracten is nog steeds 54.5%, gaat naar ratio contracten/meldingen.
Geplaatst: 06.07.2008 - 12:45
door gevanje
Fuseekogel schreef:Nee, staat los, 6 meldingen op 11 contracten is nog steeds 54.5%, gaat naar ratio contracten/meldingen.
O.k. bedankt voor de toelichting.
Geplaatst: 06.07.2008 - 14:17
door 24AB2
cijfers cq informatie in het algemeen zeggen mij weinig
zijn te manipuleren om de gewenste sturing te geven
Fortis had tot een week geleden toch ook interesante cijfers ?
invasie Irak was ook legitiem vanwege de aanwezigheid van N.B.C. wapens ?
terugkomend op het onderwerp
hoe meer we van een auto verwachten - hoe meer we erin wensen
( vergelijk een Opel Kadet 1974 met je Volvo S60 )
hoe groter de kans dat je te maken krijgt met een niet correct functionerend onderdeel
wanneer je dan ook nog een auto in het wat hoger marktsegment hebt aangeschaft zullen de reparatie/onderhouds kosten eveneens hoger uitvallen
( vergelijkingen m.b.t. andere merken /types gaan hier derhalve mank tenzij je auto's gaat vergelijken die excact dezelfde opties hebben en dezelfde materialen gebruiken )
Geplaatst: 06.07.2008 - 14:51
door 24AB2
Die kraakjes zitten er al in sinds ik hem kocht met 185000 km en 3 jaar oud. Hiervoor heb ik een Audi 90 met 285.000 km gehad, 14 jaar oud: NUL kraakjes/rammeltjes. Mijn verwachtingspatroon is inderdaad te hoog voor Volvo, kennelijk. Als de binnen- en buitenspiegel trillen, er resonanties bij 2800 min-1 zijn, dashboardkastje en verschillende onderdelen bij de middenconsole trillen/rammelen, heb ik m.i. toch wel recht van spreken. Zeker omdat Volvo een "premium" merk zou moeten zijn.
ben de eerste weken dat ik een andere auto heb altijd wat aan het experimenteren
heb het idee dat de S60 een tamelijk stug geveerde auto is
type banden en bandendruk hebbben derhalve invloed
bij 3.0 bar ( voor en achter ) op de 80 km polderwegen inderdaad wat "kraakjes"
keuze : voorgeschreven bandendruk + .1 bar
Geplaatst: 06.07.2008 - 16:48
door menjo
Fuseekogel schreef:Nee, staat los, 6 meldingen op 11 contracten is nog steeds 54.5%, gaat naar ratio contracten/meldingen.
Dat beinvloedt de cijfers dus wel, bij MG kan het makkelijk 1 auto zijn met 6 meldingen en de rest totaal probleemloos. Als ze 1 auto per 1000 zouden bouwen die zo slecht is en de rest probleemloos, kan best deze ene bij deze 11 auto's gekomen zijn. Als ze dan dus veel meer geleased zouden zijn dan hadden ze veel beter gescoort.
Ik zou bijvoorbeeld de mediaan van het aantal meldingen per auto willen weten, dat zou in mijn MG voorbeeld dus 0 zijn en in dat geval veel meer zeggen.
Geplaatst: 06.07.2008 - 16:52
door menjo
24AB2 schreef:
ben de eerste weken dat ik een andere auto heb altijd wat aan het experimenteren
heb het idee dat de S60 een tamelijk stug geveerde auto is
type banden en bandendruk hebbben derhalve invloed
bij 3.0 bar ( voor en achter ) op de 80 km polderwegen inderdaad wat "kraakjes"
keuze : voorgeschreven bandendruk + .1 bar
Klopt, maar mijn S60 heeft een amerikaans onderstel (neem ik aan) en 15" wielen, met standaard banden (Michelin) kraakte het aan alle kanten. Nu met speciale eco/touring banden is het minder maar kraaakt nog steeds flink (die nieuwe banden staan trouwens ook op een hogere bandendruk, 2.6 bar).
Geplaatst: 06.07.2008 - 17:17
door Marius
Maar goed, weer even on topic:
mijn mening is dat er te veel factoren zijn die de kosten van een auto bepalen en het daardoor per auto (zelfde merk en type) enorm kan verschillen.
De overzichten uit de lease heb je ook niet echt veel aan. Wat is de definitie van uitval? En wat was de oorzaak? Te weinig brandstof? Lege accu? Zo kun je nog wel even doorgaan. Ook de leasebedragen zijn gebaseerd op nieuwe auto's (met garantie dus) en tot 150.000 km. Een Volvo heeft dan nog geen nieuwe distributieriem gehad en een ander merk misschien wel. Als jij dus een auto koopt met 140.000 uit de lease krijg je daarna gelijk kosten aan de distributieriem.
Kortom. het blijft altijd een gok. Ik zag Lancia slecht presteren. Nou ik heb een Lancia Kappa 2.0 op LPG gereden. 5 cilynder en liep als een zonnetje van 175.000 tot 230.000 Kosten waren nieuwe koppeling. Verder geen kosten gehad. Gekocht voor 4.000 euro en verkocht voor 2.000 euro. Dus lage kosten want afschrijving was weinig op 2 jaar rijden.
Geplaatst: 06.07.2008 - 17:23
door Fredhead
Als ik alle rammel en kraak problemen hier lees moet ik wel een hele speciale S60 hebben gehad. Die van mij had 0,0% last van rammeltjes of kraakjes zelfs met 18 inch velgen niet
Geplaatst: 06.07.2008 - 17:40
door Fuseekogel
Tja uitval welke aan je zelf te wijten is, daar kan de auto niets aan doen natuurlijk en zegt niets over kwaliteit. Deze cijfers weerspiegelen niets anders dan hoe vaak per bepaald merk de sleephulp werd ingeschakeld. Hoe hoger het aantal contracten hoe betrouwbaarder het cijfer, ik geef toe dat zoals bij MG met een heel beperkt aantal contracten het wellicht om een incidenteel probleem geval kan gaan, maar echter zoals Mercedes met 4653 contracten en Peugeot met 25504! contracten.. Ik denk niet dat het om 1 voertuig ging met een vergeetachtige bestuurder die zijn licht vergat waardoor hij een lege accu had.
Wat er exact aan de hand was dat de pechhulp moest komen is ook niet op te maken uit deze cijfers, echter merk ik wel op dat uitval van een auto altijd vervelend is naar mijn mening al is het maar om een onderdeel van €0.20.
Qua manipuleren van deze cijfers, ikzelf heb daar geen belang bij, noch diegene die deze gegevens heeft verstrekt, dit zijn gewoon cijfers die uit het systeem van een grote leasemaatschappij “gerold”zijn. Een vergelijk met de invasie in Irak gaat wat mij betreft dan ook geheel mank, lijkt me ook niet gepast in deze context.