Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08.07.2008 - 10:47
door BertjeB
AlexV70 schreef:Kijk hier ook even:
http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=59
Alles over de BiFuel.............. :P
zie net pas dat je deze link gepost had alex, sorry! :oops:
Ik had hem al eerder gevonden en doorgelezen, maar nog niet alle vragen beantwoord gekregen.....
Thx!

greetzzz Bert

Geplaatst: 08.07.2008 - 12:57
door BertjeB
Jurgen S60 schreef: In mijn S60 geeft de BC gewoon het actuele verbruik weer (met de gebruikelijke afwijking) op de brandstof die ik rij. Dus zowel op LPG als op benz.
Hoor net van een bifuel rijder dat de BC in een bifuel vereenvoudigd is en geen verbruikscijfers weergeeft.
wel geeft de brandstofmeter de inhoud van de gastank aan(benz. wordt in de BC weergegeven).

verschil komt dus doordat jij een aftermarket installatie hebt Jurgen.

greetzzzz Bert

Geplaatst: 08.07.2008 - 22:58
door De Nachtkoerier
Goedenavond. Om maar geen nieuw topic te hoeven openen haak ik toch maar even in op deze. De 440 is hoognodig aan vervanging toe en dankzij een persoonlijke financiële meevaller kan ik op zoek naar een andere auto.

Ik heb een Volvo S60 op het oog met een 2.4l benzinemotor (140 pk). De auto heeft relatief weinig kilometers op de teller staan en de verkoper biedt aan hem tegen een meerprijs van 1.100 euro te voorzien van een nieuwe Vialle LPG G3 installatie. Met mijn kilometrage van 30.000 -35.000 per jaar is dat zeker een aantrekkelijke optie.

maar hoe doen de 2.4 ltr motoren (140 PK variant) het in de S60 op gas? En is die Vialle installatie een goed idee? Is er iemand die toevallig over bovenstaande combinatie beschikt en er uit ervaring over kan spreken?

Geplaatst: 09.07.2008 - 22:12
door De Nachtkoerier
De Nachtkoerier schreef: maar hoe doen de 2.4 ltr motoren (140 PK variant) het in de S60 op gas? En is die Vialle installatie een goed idee? Is er iemand die toevallig over bovenstaande combinatie beschikt en er uit ervaring over kan spreken?
Schop! Niemand ervaring met een S60 2.4 op gas? We wouden de auto nl morgen eventueel gaan bekijken.

Geplaatst: 09.07.2008 - 22:56
door Bombina
Niemand ervaring met een S60 2.4 op gas? We wouden de auto nl morgen eventueel gaan bekijken.
Neem geen overhaaste beslissingen :wink:

Mijn V70 uit 99 heeft een 2.4 motor en er is bij 2 ton een Vialle LPI installatie ingebouwd. Kort erna behoorlijke problemen, bleek de ETM stuk te zijn en diende vervangen te worden. Nadat dit gebeurd was, waren de klachten verholpen en rijdt de auto gewoon goed en 1:10 op LPG.
Volgens mij maakt het niet of het een S60 of V70 is. Het klopt toch dat het dezelfde 2.4 ltr motor is?
Gebruik de zoekfunctie eens en kijk of je nog berichten kunt vinden.
Succes.

Geplaatst: 09.07.2008 - 23:10
door Jurgen S60
Rij zoals je gelezen moet hebben in een S60 2.4 170pk waar ik 70dkm geleden Vialle G3 in heb laten bouwen (via GasFX.nl). Alles naar grote tevredenheid. Verwacht alleen de ETM op korte termijn kapot te gaan (sta nu op 180dkm) [hopelijk niet de komende 6dkm als ik op vakantie door Roemenie en Macedonie rij ;-)].

Mijn verbruik schommelt tussen 1:7 (bij volgas in Dld.) tot 1:10 op Autowegen in de spits. Gemiddeld ongeveer 1:9,5 op jaarbasis.

Kijken kan altijd toch?? Hoes de verdere uitrusting vd S60?

Geplaatst: 11.07.2008 - 06:50
door De Nachtkoerier
Jurgen S60 schreef:Hoes de verdere uitrusting vd S60?
Bedankt voor de antwoorden. Hopen dat niemand van dit forum hem voor m'n neus wegkaapt ;) Het gaat om deze auto:

http://list.auto-commerce.nl/view/autop ... _id=197620

Mocht ik toch een bi-fuel willen is dit wellicht nog een optie:

http://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_ad ... &id=401222

Toevallig iemand die een van deze auto's kent? En kent iemand dat garagebedrijf Gijsberts in Elst toevallig? Presenteert zich toch een beetje als Volvo specialist.

Geplaatst: 12.07.2008 - 14:18
door De Nachtkoerier
Bovenstaande vragen van mij kunnen komen te vervallen. Het is de bovenste geworden

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=369725

Geplaatst: 12.07.2008 - 17:42
door Gast
De Nachtkoerier schreef:Bovenstaande vragen van mij kunnen komen te vervallen. Het is de bovenste geworden

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=369725
Zaken gaan goed bij de garage's. :P De Bifuel was ook al verkocht.
Succes er mee, mooie auto!

Geplaatst: 13.07.2008 - 16:42
door BertjeB
Ziet er goed uit!!
veel veilige k'ms gewenst met je nieuwe aanwinst!!
Ik zoek nog even verder.....

greetzzzz Bert.

Geplaatst: 12.10.2008 - 23:07
door philipp86
Kan een S60 2.4 edition sept. 2001 G3 met een km stand van ruim 255xxx kopen...........waar moet ik op letten. Stap over op g3 heb nu een v40 europa 2002...........

Geplaatst: 13.10.2008 - 13:02
door Gast
Tik eens LPG in bij Zoek, of kleppen stellen.
Dan kom je aal een hoop te weten.

Geplaatst: 13.10.2008 - 13:16
door Dries77
@jurgen S60,

Misschien alvast een ETM meenemen op vakantie? Als i er toch aan zit te komen?
Dan kan je elke garage inrijden voor de reparatie. Niet wachten op onderdelen.

Geplaatst: 13.10.2008 - 13:25
door Dries77
Trouwens, mijn S60 Bifuel, heeft ook de tank ondergebouwd.

55 ltr gas en 30 liter benzine.

Heb hem gekocht met 115k. Ex lease. Ik denk dat je naar zo'n ex lease moet zoeken om gunstige km's te vinden.

Denk dat de 200k gewoon kwestie van prijzen is. De prijs van de auto is wel afhankelijk van het eerste getal op de kmteller. 95000 klinkt nou eenmaal beter als 105000

Geplaatst: 14.10.2008 - 08:53
door zijdo
binnenkort eindelijk gasinbouw, zit er al 6 weken op te wachten.
Ik wou eerst een cylindertank van 100liter maar er blijkt in mijn s60 2.4 170pk een 67liter ringtank in te kunnen op de plaats van het reservewiel.
Het wordt een Vialle LPI installatie want ik wil geen (nauwelijks) vermogensverlies.
Wel vervelend die wachttijd (Vialle kan niet aan de vraag voldoen op dit moment levertijden meer dan 6 weken).
Gelukkig is de benzine weer wat goedkoper.

Vialle levert officieel alleen installaties voor de 2.4 140 en de 2.4 170. Alleen Mesman in Eindhoven bouwt Vialle installaties in T5's en zo. Hij plaatst er dan vaak een 6e injector bij omdat 5 meestal te weinig gas kunnen injecteren.

Geplaatst: 14.10.2008 - 20:53
door Dries77
Vertel eens over die 6e injector..
Ik snap dat die is om extra in te spuiten, maar dat zou dan maar kunnen op 1 cil.
Dus 1 cil met 2 injectoren?

Hebben ze je daar meer over verteld?

Komt je laadvloer ook omhoog met die tank? Heb bij een aantal saabjes gekeken, voor ik deze s60 kocht, en daar kwam de vloer een cm of 5 omhoog. Wat overigens geen enkel probleem was.

Geplaatst: 14.10.2008 - 22:23
door Gast
Vialle is slecht(er) in te regelen.
Daarom is voor "grotere" motoren www.brcautogas.nl veel beter. Kost wel iets meer. :wink:
Ik ken mensen die Vialle om deze reden er vanaf gehaald hebben en natuurlijk om de pompen die "regelmatige" bij Vialle de geest geven.

Geplaatst: 14.10.2008 - 22:24
door Ludo
een 6é injector is niet meer nodig voor de turbo's.
er zijn nu grotere injectoren die +-70pk per cilinder aankunnen.

Geplaatst: 14.10.2008 - 22:32
door Ludo
AlexV70 schreef:Vialle is slecht(er) in te regelen.
Alex, wat moet er dan ingeregeld worden?.

Geplaatst: 14.10.2008 - 22:34
door Ludo
Dries77 schreef:Vertel eens over die 6e injector..
Ik snap dat die is om extra in te spuiten, maar dat zou dan maar kunnen op 1 cil.
Dus 1 cil met 2 injectoren?
nee, de 6é injector werd geplaatst net voor de gasklep.
het 'extra' gas werd dus al samen met de lucht het spruitstuk ingeblazen.